Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Voorderailleur triple

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 apr 2008 17:57

Bij mijn Ultegra 6503 triple valt meestal bij het afschakelen van de 52 naar de 42 de ketting gelijk naar de 30.
De STI hendel slaat dan alle tussenstanden over en het lijkt er een beetje op dat er veel "spanning" op staat omdat ik redelijk hard moet doordrukken voordat de STI unlocked.

Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten of komt het bekend voor? Zou het kunnen dat er wellicht teveel spanning op de derailleur kabel staat?

Als tussen oplossing heb ik de voorderailleur momenteel begrensd tot het middenblad zodat er toch mee gefietst kan worden ;)

-edit : typo

-Edit:

Het probleem is opgelost! De kabel had idd teveel spanning. Ik heb nu handmatig de kabel wat meer ruimte gegeven (een heel gepruts trouwens). Het probleem is dat ik de schakelkabels zonder kabelspanner heb gemointeerd omdat de opude te brak waren en ik geen nieuwe kon vinden in NL.

Inmiddels heb ik bij H&S in Duitsland deze gevonden en die ga ik dan maar bestellen tenzij iemand op dit forum een beter idee heeft ;)

http://www.blueskycycling.com/product34 ... usters.htm
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 16 apr 2008 23:37

Rose versand verkoopt een cable adjuster die erg goed werkt.

www.roseversand.de
artikelnummer 203364-1

Plaats reactie