Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bril

stienz
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:05

stienz 02 jun 2011 13:22

Het is echt niet handig om onderweg lenzen te gaan wisselen van de bril. Bij bewolkt weer kies je een lens die veel licht doorlaat, bij zon kies je een lens die minder licht doorlaat. En Oakley all the way. Ze zijn duur, maar zo comfortabel en de lenzen zijn van prima kwaliteit.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 jun 2011 14:56

Oakley -100 veel te duur... en veel te overprijsd terwijl andere producenten dezelfde kwaliteit leveren. Dat ze zowat elke renner in de pro tour sponseren schijnt zijn vruchten af te werpen. Tifosi +1.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 02 jun 2011 15:05

Farelli schreef:Ik gebruik een Rudy Project Magster met Impactx photochromic red glazen. Bevalt prima. Tot nu toe varierend tussen extreem zonnig Zuid-Portugal en betrokken, zwaar weer in Nederland. Op hun website kun je de diverse lenzen vergelijken qua effect.


Zelfde glazen, ander type (RP Ekynox SX) en met voorzetbrilletje op sterkte. Bevalt me super goed, was het geld dubbel en dwars waard!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 02 jun 2011 17:55

the student schreef:Oakley -100 veel te duur... en veel te overprijsd terwijl andere producenten dezelfde kwaliteit leveren. Dat ze zowat elke renner in de pro tour sponseren schijnt zijn vruchten af te werpen. Tifosi +1.


Ik heb zowel oakley en tifosi.
Ik vind de prijs van oakley gewoon belachlijk,tussen 2 de brillen is het kwaliteits verschil zo minimaal.
Maar voor mij is de pasvorm van de tifosi beter.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 jun 2011 00:14

Om de oakley mannen een beetje tegengas te geven: zelf ben ik helemaal fan van Adidas. De LST glazen doen het eigenlijk bij alle weersomstandigheden goed. Vooral snelle licht-donker overgangen (tunnels!) gaan heel goed. Ook niet goedkoop helaas, maar volgens mij wel iets minder duur dan oakley.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 03 jun 2011 02:11

the student schreef:Oakley -100 veel te duur... en veel te overprijsd terwijl andere producenten dezelfde kwaliteit leveren. Dat ze zowat elke renner in de pro tour sponseren schijnt zijn vruchten af te werpen. Tifosi +1.


We rijden toch ook niet allemaal op een duitser?

Plaats reactie