Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Storck 1.0 CD: tips voor afmontage?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 mei 2008 00:00

havana schreef:Arione of SLR, eventueel met gleuf.

Ik rijd zelf met een Toupé overigens; perfect zadel maar niet superzwaar gebouwd en daardoor niet geschikt voor > 90 kg.

Ariones wilden ook wel eens breken toch? Voor de meeste grote mensen is een Arione trouwens te smal. SLRs zakken na verloop van tijd door, lijkt me niet geschikt voor 110 kg. Specialized geeft zelf geen gewichtslimiet op maar mijn ervaring is ook dat de Toupé te fragiel is voor 100 kg. De garantieafhandeling is dan wel weer goed, ik rijd inmiddels op m'n 3e Toupé. De Phenom SL zou steviger moeten zijn, misschien is dat iets. Verder ben ik wel te spreken over de degelijke uitstraling van een San Marco Rever. Daar durf ik wel op te blijven zitten bij hobbel in de weg ;)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 mei 2008 00:04

Optico schreef:
Big Ben schreef:Ik ben nogal groot en zwaar .....


Die wielen ook ;)

Ik heb zelf 30mm velgen maar dan met 36 spaken... ik was wat voorzichtig en nam het zekere voor het onzekere. Minder spaken was zeker genoeg geweest want ik heb hier echt nooit problemen mee gehad. Altijd goed op spanning houden, dus nalopen voor ze een slag hebben. En dan heb je er lang plezier van.

DT heeft een goede reputatie en ik heb hier nog weinig gemopper over gehoord en gelezen. Maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden.

De Mon Chasserals zijn maar geschikt tot 90 kg, geen wonder ook met de dunne Revolution spaken. De RR1850 rijd ik zelf mee, houden zich voorlopig goed (95kg) maar met 110 kg zou ik er niet op durven rijden. Dan zit je op de rand van wat ze opgeven en dan krijg je vroeg of laat problemen. Ik vind mijn wielen ook niet stijf genoeg zijdelings in snelle afdalingen. Mooi, comfortabel en snel zijn ze wel hoor :)

Kan me wel voorstellen dat je in zo'n Storck een blits setje wielen wilt hebben. Schitterende fietsen vind ik! Post ook zeker eens een foto van het eindresultaat :)

roel0561
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2007 11:40

roel0561 21 mei 2008 01:55

Big Ben schreef:Ik ben vanmiddag bij Piet de Wit in Wormer geweest en ben daar onder de indruk geraakt van een Storck CD 1.0. Die ga ik waarschijnlijk kopen. Maat 63. Gezien mijn lengte (1,96) binnenbeenlengte (98,5) en gewicht (110) een van de weinige carbon frames die in aanmerking komen.

Ik zag op de Storck-site een witte uitvoering, die ik erg mooi vind, maar ik weet niet of die leverbaar is. Anders gewoon de zwarte. Ik ga nog uitvinden of de Stiletto light UMS vork (door THM) leverbaar is.

Shimano Ultegra groep (triple).
Ultegra pedalen.
Vanwege mijn gewicht Marchisio Solida wielen.
Specialized Toupé zadel.
Controltech Formidable stuur, stuurpen en zadelpen.

Nog tips of suggesties?


De witte 1.0 staat op de site van Piet de Wit en dan zou ie ook leverbaar moeten zijn, lijkt me.

Ik moest trouwens lang op de je wachten, afgelopen zaterdag bij PdW ;-) Heb de "gewone" uitvoering besteld.

De SSM Rever is overigens een fijn zadel, lekker breed en mede daarom prima voor mij met 95 kg.

Succes met kiezen, en soms moet je reclames maar gewoon geloven: "doe 't zoals je wilt maar doe 't!".

bigben
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 apr 2008 18:52

bigben 21 mei 2008 02:22

Roel 0561: Met welke onderdelen en wielen monteer jij de fiets af?

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 21 mei 2008 02:22


De Mon Chasserals zijn maar geschikt tot 90 kg, geen wonder ook met de dunne Revolution spaken. De RR1850 rijd ik zelf mee, houden zich voorlopig goed (95kg) maar met 110 kg zou ik er niet op durven rijden.


Ik rijd met mijn 111 kilo ook op een setje wielen met revo's, 32 spaaks, rijden prima, ook met zijdelingse belasting.
Persoonlijk ondervindt ik er weinig hinder van.
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

Plaats reactie