Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke (sterke!!!) banden

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 19 mei 2008 15:34

LVGH schreef:
Racing Luca schreef:Ik heb ook standaard Schalwbe Stelvio's onder mijn Koga Miyata Granracer, en ik vind ze niet zo lekbestendig.
Ik heb maar twee keer lek gereden in 2800 kilometer, maar ik rij alleen met mooi weer en ik ben een lichte rijder.
Beide keren reed ik over een lullig steentje en veroorzaakte dat een dubbel gat in mijn binnenband (snakebite?).
Ik zit te overwegen om Pro2 race banden te nemen voor lagere rolweerstand en lichter gewicht.
Waren je banden wel genoeg op spanning dan?


Altijd 7-8 bar, dus een stootlek is vrijwel uitgesloten.
Built for speed and driven by passion

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 19 mei 2008 15:48

Ik heb op mijn Cube Agree Ultremo's liggen en AGR, Ronde van Noord-Holland, Elfstedentocht en LM heerlijk gereden zonder lekke banden. Voor 7 bar en achter 7.5, ben 68 kilo. Zoals bekend zitten er wel snel sneetjes in, maar dat interesseert me niet zo. Bij elke stop check ik even snel of er geen steentjes in de banden zitten en ik kijk altijd goed uit m'n doppen om te voorkomen dat ik door putjes of teveel grind rijd. Het verschil met GP4000's zal wel niet al te groot zijn, maar ik blijf bij Ultremo!

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 20 mei 2008 15:26

Zondag de Nove Colli gereden in Cesenatico. Beestachtighondenweer over bergparcours. Velen binnenbanden zien wisselen langs de kant van de weg. Ik reed met GP4000s op 8 bar. Niet lek gereden en save in de helsnatte afdalingen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 21 mei 2008 13:38

Training/regen rijd ik op Rubino's. Met mooi weer op GP4000S. Woonwerk op Specialized Armadillo. De laatste is niet de lichtste band, maar daar heb ik nog nooit mee lekgereden.

Dirk

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 21 mei 2008 13:45

Ik rijd met de Michelin Lithion bandjes. Erg fijn, lage rolweerstand en bijna niet lek te krijgen. Ook in de regen functioneren ze prima. Nog een voordeel: de prijs! Bij B2B kun je ze i.c.m. 2 binnenbandjes voor weinig kopen:

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=21223

Ik heb zelf ook een aantal jaar met de Rubino's gereden en die rijden toch beduidend minder soepel dan de Lithions. Mocht je zweren bij de Rubino's, kun je misschien beter de Rubino Pro nemen, die rollen soepeler en zijn toch van goede kwaliteit.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie