KMC ketting
Dan blijft de vraag: is een coating van titanium beter (biedt het voordelen) dan nikkel of is het alleen bling-bling. Overigens vindt ik zo'n gouden ketting niet bling-bling maar gewoon lelijk. Da's persoonlijk. Maar als het voordeel oplevert.......
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
De gouden titanium nitride coating is theoretisch iets harder, maar verwacht geen groot verschil in slijtage te kunnen vaststellen. De coating is wel zo hard dat deze goed blijft zitten bij gebruik. Wat je meer betaalt is vooral voor de bling bling.
Ik weet niet of het eerder al zo was, maar bij mijn nieuwste KMC ketting waren de ringetjes tussen de schakels ook goud gespoten. Dat sleet er wel snel af. Maar storend vind ik dat zelf niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 nov 2006 20:08
ik heb zelf de gouden versie van KMC nu aangeschaft omdat ik denk dat ik zelf monteren wel es kan proberen. Nu staat er in de handleiding inkorten tot de gewenste lengte en dan het missing link schakeltje eraanzetten. Het laatste is niet zo ingewikkeld, maar voor het inkorten heb ik dus ook nog een kettingpons nodig?? kan dat met ieder soort kettingpons (KMC XL10) of is daar een apart ponsje voor ?? en als ik hem ga inkorten is dus het enige wat ik hoef te doen ervoor zorgen dat de nieuwe net zo veel schakeltjes telt als de oude?? (ook KMC)
Kan gewoon met elke pons (tenminste, met mijn zilveren KMC SL ging dat prima)
Een manier om te testen of je ketting de goede lengte heeft is 'em voor en achter op het kleinste tandwiel leggen. Aan de onderkant mag je ketting je derailleurkooi net niet raken.
Een manier om te testen of je ketting de goede lengte heeft is 'em voor en achter op het kleinste tandwiel leggen. Aan de onderkant mag je ketting je derailleurkooi net niet raken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 nov 2006 20:08
ja laat ik dat eerst maar es proberen en dan kijken hoe dat loopt !