Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 28 aug 2017 15:57

klimman schreef: 28 aug 2017 15:49
frankdewildt schreef: 28 aug 2017 14:54
klimman schreef: 28 aug 2017 13:47 Ik ga de tweede week van september naar GC. Ik zal nagaan of de GC-605 van Mogan tot Ayacata weer hemelaal vrijgegeven is.

Ik baal er wel een beetje van dat de kustweg tussen Taurito en Puerto Mogan (GC-500) voorlopig afgesloten is. Ik had een flinke rit gepland langs de westkust (GC-200 van La Aldea naar Agaete) en dan via de GC-220 en de GC-150 terug, maar die ik zie nu in het water (of zee) vallen. De extra beklimming via Barranquillo des Andres en dan afdalen via de Tauropass om in Mogan te komen lijkt voor zo'n zware rit te veel van het goede.
Top! Zou mooi zijn als je dat kunt checken. Hier de link naar het bericht van de wegafsluiting tussen Taurito en Mogan: https://t.co/77m2Gyyua1

Hopelijk kunnen ze één weghelft open doen zodat het rondje toch te maken is, maar dat kan zomaar ijdele hoop zijn...
Dank! Via de volgende link zijn enige ontwikkelingen te volgen, alhoewel niet helemaal up-to-date: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... lands.html
Deze Strava-rijder schijnt er zaterdag langs gefietst te zijn: https://www.strava.com/activities/11547 ... 8446761539.
Goed nieuws zo te zien!

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 15 sep 2017 17:42

Na dit jaar alleen in juni 1 weekje op (fiets)vakantie te zijn geweest op Mallorca en dat toch een beetje weinig vakantie is in een jaar hebben ik en mijn fietsmaat nog een last minute geboekt naar Gran Canaria (29 sept - 6 okt).
In 2015 was mijn daar mijn eerste fietsvakantie en kennismaking met klimmen.
Dus er ligt nog wel wat unfinished business daar. O.a. toen niet naar de Pico geweest en ook niet de Tauropass gedaan.
Zou dus mooi zijn als de weg zoals in bovenstaande Strava file te zien is weer open is....
Net als 2 jaar terug weer fietsen gehuurd bij Free Motion, geen zin om voor een weekje te sjouwen met een fietskoffer. We vliegen gunstig dus we kunnen de eerste dag bij aankomt gelijk de fietsen halen en een klein rondje Monte Leon doen om de benen los te trappen.
Nog maar 2 weken......
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 16 sep 2017 13:51

Gisteren terug gekomen van een week Gran Canaria.

De GC-500 tussen Taurito en Puerto Mogan is nog steeds afgesloten. De nieuwe bepantsering lijkt te zijn aangelegd. Ik zag gisteren op FB dat men is begonnen met het verstevigen van de weg.

https://www.facebook.com/CarreterasGC/p ... =3&theater

Ik ben er zelf vorige week zondag langs gefietst. Op het gedeelte waar de rotsen naar beneden waren gekomen moest ik lopen. Zowel aan de kant van Taurito als aan de kant van Puerto Mogan was de wegversperring eenvoudig te passeren. Daarnaast was nog twee keer een lint gespannen. Ik weet echter niet of het nu nog mogelijk dit stukje te passeren omdat men bezig is de weg te verstevigen.

De GC-605 tussen Presa de Ninas en Ayacata is ook nog steeds afgesloten. Ik ben er zelf niet langs gereden, maar er staan zowel onderaan de Tauropass als bij Ayacata borden dat de weg ook voor fietsers afgesloten is. Woensdag ben ik vanuit Ayacata naar de kruising van de GC-60 en de GC-605 gereden. Ik heb echter geen wegversperringen gezien cq kunnen zien. Ik heb vorige week met een Deen gesproken die zei dat het wegsegment officieel afgesloten is, maar dat het wel mogelijk was om het wegsegment te passeren.

Bij Freemotion kon men niet aangeven hoe lang het nog zou duren voordat de wegsegmenten officieel weer geopend worden. Mijn tip is om de betreffende wegsegmenten in het weekend (proberen) te rijden. Er wordt dan niet aan de wegen gewerkt en je valt de wegwerkers dan niet lastig.

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 16 sep 2017 16:57

klimman schreef: 16 sep 2017 13:51 Gisteren terug gekomen van een week Gran Canaria.

De GC-500 tussen Taurito en Puerto Mogan is nog steeds afgesloten. De nieuwe bepantsering lijkt te zijn aangelegd. Ik zag gisteren op FB dat men is begonnen met het verstevigen van de weg.

https://www.facebook.com/CarreterasGC/p ... =3&theater

Ik ben er zelf vorige week zondag langs gefietst. Op het gedeelte waar de rotsen naar beneden waren gekomen moest ik lopen. Zowel aan de kant van Taurito als aan de kant van Puerto Mogan was de wegversperring eenvoudig te passeren. Daarnaast was nog twee keer een lint gespannen. Ik weet echter niet of het nu nog mogelijk dit stukje te passeren omdat men bezig is de weg te verstevigen.

De GC-605 tussen Presa de Ninas en Ayacata is ook nog steeds afgesloten. Ik ben er zelf niet langs gereden, maar er staan zowel onderaan de Tauropass als bij Ayacata borden dat de weg ook voor fietsers afgesloten is. Woensdag ben ik vanuit Ayacata naar de kruising van de GC-60 en de GC-605 gereden. Ik heb echter geen wegversperringen gezien cq kunnen zien. Ik heb vorige week met een Deen gesproken die zei dat het wegsegment officieel afgesloten is, maar dat het wel mogelijk was om het wegsegment te passeren.

Bij Freemotion kon men niet aangeven hoe lang het nog zou duren voordat de wegsegmenten officieel weer geopend worden. Mijn tip is om de betreffende wegsegmenten in het weekend (proberen) te rijden. Er wordt dan niet aan de wegen gewerkt en je valt de wegwerkers dan niet lastig.
Dus opzich heb je er niet heel veel last van omdat je nog van Taurito naar Mogan kunt komen. Het is vervelender dat de GC-605 tussen Presa de Ninas en Ayacata nog afgesloten is, dat had ik niet verwacht eigenlijk. Daardoor is dat mooie rondje niet te maken... Ik vertrek op 27 september, maar eens kijken of er toch langs te komen is ;)

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 16 sep 2017 17:23

Ik kwam toevallig deze rit van 2 Nederlanders tegen die de GC-605 tussen de top van de Tauropass en Ayacata op een doordeweekse dag hebben beklommen:

https://www.strava.com/activities/1182263255

Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 19 sep 2017 20:37

http://thecanarynews.com/further-landsl ... rito-mogan Zijn weer wat stenen naar beneden gekomen, volgende week eens kijken of je er langs kunt. Zijn er trouwens hier fietsers die verlichting hebben gebruikt in de tunnels?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 sep 2017 21:22

178.jpg
178.jpg (11.96 KiB) 1951 keer bekeken
Dat is het aantal dagen dat ik nog moet wachten, maar net 11 dagen geboekt. Voor de 3e keer Waikiki all inclusive wat ons goed bevalt. prijs/prestatie in orde.
Misschien wel laatste keer GC want in 2015 viel het ons op (mede door mindere weer misschien) dat Playa del Ingles steeds meer betondorp is tov Play de las Americas op Tenerife. In de loop der jaren toch achteruit gegaan en op TF allemaal net wat mooier en netjes.
Qua fietsen GC net ietsjes meer, maar is voor ons ook vakantie.
Maar op zich een luxe probleem en weer zin in. Tegen die tijd zullen de afsluitingen wel voorbij zijn. Verder hopelijk toch een keertje Valley of tears pakken, dat kwam er in 2015 niet van door vaak donkere wolken in de bergen.
Verder natuurlijk de standaard klim naar de top die ik zeker 2 keer wil pakken. Met netto 10 dagen moet dat de ouwe wel lukken............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 20 sep 2017 09:48

fredmtb-sport schreef: 19 sep 2017 21:22 ... dat Playa del Ingles steeds meer betondorp is tov Play de las Americas op Tenerife.
Hi Fred, waarom niet naar Meloneras of nog verder westelijk?
Ik ben 4x geweest, begonnen in Playa del Ingles, 2e en 3e jaar Meloneras, laatste jaar Serenity Amadores (aanrader!) rond Amadores/Puerto Rico. In Meloneras bijvoorbeeld is ook genoeg te beleven en ik vond het netter dan Playa en de restaurants zijn er beter.

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 20 sep 2017 10:05

frankdewildt schreef: 19 sep 2017 20:37 http://thecanarynews.com/further-landsl ... rito-mogan Zijn weer wat stenen naar beneden gekomen, volgende week eens kijken of je er langs kunt. Zijn er trouwens hier fietsers die verlichting hebben gebruikt in de tunnels?
Het is verplicht in de tunnels verlichting te gebruiken. De politie heeft in het verleden ook boetes uitgedeeld voor het niet voeren van van verlichting. Ik huur altijd een paar lampjes bij Freemotion.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 sep 2017 10:08

Optie van Melonaris zeker bekeken, maar qua prijzen voor 11 dagen all-inclusive lagen stuk hoger dan waar we nu voor gekozen hebben. Playa is mooie uitvalsbasis naar stukje boulevard, Yumbo (lang leve de ongein) en nog paar z.g. shopping centra (moet ook aan Marga denken).
Denk dat we misschien wat vaker in de avond vlot een taxi pakken naar bijvoorbeeld Melonaris of soms overdag via strand /duinen die kant oplopen.

Mbt lampjes: Kleintje neem ik inderdaad mee, politie is vrij streng. Met oortjes fietsen koste me 2 jaar terug 200,- euro op de eerste dag.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 20 sep 2017 14:50

2 jaar geleden geen lichtjes meegenomen, gelukkig ook geen controle toen ;) Zal nu voor de zekerheid toch maar wat meenemen aan verlichting. Nog tips voor een goedkope oplossing?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 sep 2017 15:13

Zijn geen lange donkere tunnels waarin het echt donker is, dus volstaat een simpel setje van paar euro (al is het Hema). Niet om te zien, maar gezien te worden en boetevrij fietsen.
Geen geld = fiets in beslag. Ik heb toen mijn vrouw gebeld om met taxi de euro's te komen brengen anders was fiets mee gegaan om 2 dagen later te mogen ophalen.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie