Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Dennis-1995b
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2017 12:41

Dennis-1995b 14 jan 2019 07:56

Bedankt voor de reacties! Qua veiligheid zie ik het wel goedkomen. Opzich lijkt het me wel leuk om met zo'n groep mee te gaan (Soria / Pico de las Nieves tours voor de racefiets). Alleen dan wel van beetje uitdagend niveau. Lastig in te schatten, blijf natuurlijk een Hollander met weinig hoogtemeters in de benen :roll:

Gebruikersavatar
danny1909
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 mei 2014 21:04
Locatie: Voorburg

Gebruikersavatar danny1909 14 jan 2019 17:30

Vakantie ook dit jaar weer geboekt naar Gran Canaria, 4 tal routes gemaakt, zie bijlage.
Vorig jaar fietsverhuur bij Freemotion super bevallen dus dat doen we dit jaar weer. Ik zit nu wel in Arguineguin en hoop dat die gc-500 dan wel in orde is :-)
GranCanaria2019.JPG
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 14 jan 2019 18:31

danny1909 schreef: 14 jan 2019 17:30 Vakantie ook dit jaar weer geboekt naar Gran Canaria, 4 tal routes gemaakt, zie bijlage.
Vorig jaar fietsverhuur bij Freemotion super bevallen dus dat doen we dit jaar weer. Ik zit nu wel in Arguineguin en hoop dat die gc-500 dan wel in orde is :-)
Vrijdag vlieg ik naar Gran Canaria en het plan was om de eerste (fiets)dag richting Puerto de Mogan te fietsen (plus de klimmetjes naar Monte Leon en/of Soria). Ik zal wel bericht geven van de situatie ter plekke. Zoals eerder vermeld in het topic: op Strava kun je genoeg recente ritten die langs de blokkade gaan, maar dat werd vorig jaar ook gezegd en toen stond er een serieus hek die de toegang blokkeerde. Dat was januari 2018.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2019 18:58

slugbait schreef: 14 jan 2019 18:31
danny1909 schreef: 14 jan 2019 17:30 Vakantie ook dit jaar weer geboekt naar Gran Canaria, 4 tal routes gemaakt, zie bijlage.
Vorig jaar fietsverhuur bij Freemotion super bevallen dus dat doen we dit jaar weer. Ik zit nu wel in Arguineguin en hoop dat die gc-500 dan wel in orde is :-)
Vrijdag vlieg ik naar Gran Canaria en het plan was om de eerste (fiets)dag richting Puerto de Mogan te fietsen (plus de klimmetjes naar Monte Leon en/of Soria). Ik zal wel bericht geven van de situatie ter plekke. Zoals eerder vermeld in het topic: op Strava kun je genoeg recente ritten die langs de blokkade gaan, maar dat werd vorig jaar ook gezegd en toen stond er een serieus hek die de toegang blokkeerde. Dat was januari 2018.
Zoals al eerder aangegeven, Annemiek van Vleuten heeft daar vorige week gelopen. Maar wie weet, hebben ze voor haar het hek weg gehaald :o

Gebruikersavatar
danny1909
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 mei 2014 21:04
Locatie: Voorburg

Gebruikersavatar danny1909 14 jan 2019 19:27

slugbait schreef: 14 jan 2019 18:31
danny1909 schreef: 14 jan 2019 17:30 Vakantie ook dit jaar weer geboekt naar Gran Canaria, 4 tal routes gemaakt, zie bijlage.
Vorig jaar fietsverhuur bij Freemotion super bevallen dus dat doen we dit jaar weer. Ik zit nu wel in Arguineguin en hoop dat die gc-500 dan wel in orde is :-)
Vrijdag vlieg ik naar Gran Canaria en het plan was om de eerste (fiets)dag richting Puerto de Mogan te fietsen (plus de klimmetjes naar Monte Leon en/of Soria). Ik zal wel bericht geven van de situatie ter plekke. Zoals eerder vermeld in het topic: op Strava kun je genoeg recente ritten die langs de blokkade gaan, maar dat werd vorig jaar ook gezegd en toen stond er een serieus hek die de toegang blokkeerde. Dat was januari 2018.
Klasse!
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 14 jan 2019 20:01

Dennis-1995b schreef: 13 jan 2019 19:19 Binnenkort ga ik voor een kleine week naar Gran Canaria. Het is mijn eerste keer op het eiland en heb een fiets gehuurd bij Free-Motion. Nu ben ik van plan om ook met hun tours mee te gaan (3 of 4 dagen) aangezien alleen fietsen op het eiland misschien ook niet zo leuk en veilig is. Nu vraag ik me alleen af hoe de niveaus van de deze tours bevallen? Ik twijfel namelijk tussen hobby en sport. Ik ben bang dat sport misschien te hoog gegrepen is maar dat hobby niet snel genoeg voor me gaat..

Mensen die hier ervaringen mee hebben?
heb wel eens bij een groep van FM aangehaakt onderweg in het voorbij gaan, nooit aangemeld. Niveau wordt min of meer bepaald door samenstelling v/d groep heb ik het idee. Ieder moet kunnen bijhouden. In een klim zijn altijd verschillen en wordt boven gewacht. Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van het niveau waar je zelf op zit.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 15 jan 2019 08:39

Ik weet natuurlijk niet of er in de loop van vorig jaar een "sluiproute" is gecreeerd, maar zie mijn posts en foto's van vorig jaar februari waar wij eind januari ECHT de laatsten waren die er nog langs zijn gegaan. Een half uur nadien stond er een grote afrastering met prikkeldraad tot ver voorbij de vangrail (er omheen kon dus ook niet meer).

Maar het blijft natuurlijk een zuid europese cultuur dus misschien is er ondertussen een gat gecreeerd oid. Ik ben benieuwd naar de laatste stand van zaken.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 jan 2019 09:23

vorig jaar eind februari ben ik er een paar keer langs gegaan. je moest de fiets heffen langs de vangrail enzo, was redelijk sketchy. door een gat in de omheining en die toestanden. een keertje ook door politie aangesproken dat we dat maar beter niet deden. toen ze weg gingen toch gedaan. twee dagen later werd er langs de Mogan kant een extra hek geplaatst verderop waar je niet meer langs de vangrail er langs kon gaan omdat je gewoon naar beneden zou glijden. geen idee hoe het nu is overigens.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jan 2019 10:50

Ik ben er 2 weken geleden nog langs geglipt. Geen enkel probleem, verbod wordt op grote schaal door wandelaars en fietsers genegeerd.

Alternatief is de boot pakken vanaf Puerto Rico. Ook staan er voldoende taxi's bij de blokkade die je voor een tientje naar de andere kant brengen via de snelweg.

Gerucht gaat dat er een tunnel gebouwd gaat worden, maar dat zal nog jaren in beslag nemen.

Al bij al is de blokkade een grote schande. Ja, ik zie het gevaar van de overhangende rotsen. Maar die kun je met springstof toch vrij makkelijk wegblazen lijkt me. Dat zou in ieder geval tijdelijk al een prima oplossing kunnen zijn.

De blokkade duurt nu al 3 jaar. Voor de lokale bewoners en ondernemers is het een ramp.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 15 jan 2019 15:36

Idd onbegrijpelijk dat het al zolang duurt. Zeker omdat er voor fietsers en voetgangers geen goed alternatief is.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 jan 2019 18:10

havana, waar ben je langs geglipt, is het nog zoals ik beschreven had of hebben ze het nu meer "open" gesteld of hoe of wat?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jan 2019 18:16

Je moet nog steeds langs een hek. Dat stelt heel weinig voor; fiets muurtje van 1 meter over tillen.

Dan een stuk fietsen en dan een meter of 20 (meer is het niet) klunen. Het stelt op de keper beschouwd geen kloten voor.

Ik heb het een jaar geleden ook gedaan en vergeleken met toen is alleen het muurtje van 1 meter nieuw.

Plaats reactie