Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 05 mar 2015 14:10

havana schreef: Vervolgens naar Tejada (een leuk dorpje, prachtig en je kunt daar goed lunchen). Weg ernaar toe is schitterend, prachtige kloof met een paar keer steile haarspeldbochten.
Via GC-210 (langs Artenara)? Of via de GC-606 (VOTT) en de GC-60?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mar 2015 21:17

GC210 en dan GC60.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 mar 2015 10:06

Ook weer terug na 10 dagen, maar helaas dit keer met minder mooi weer. Vooral de laatste paar dagen was het er matig en vooral laatste zondag was het bar slecht.
Die dag ook voor het eerst in 12 jaar tot op de huid toe nat geregend en in bij water en die schuimende olie sporen moeten afdalen. Waarschijnlijk ook de mede oorzaak dat ik nu thuis met griep zit met enorme hoestbuien etc. Dus herstelweek fietsen wordt meer een weekje proberen weer beter te worden......
Maar alleen maar kommer en kwel?? Echt niet. toch nog 7 ritjes gemaakt met in totaal 830 km en 16.200 hm. Ook wat minder dan andere jaren, maar zou ook de leeftijd onderhand kunnen zijn. Dit jaar echt het gevoel dat de kloof tussen bejaarden en Fredje echt stuk kleiner is geworden tov 10 jaar terug. :mrgreen:
Vooruitlopend op verslag op mijn site wel vast een aantal plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tja, toen kwam de bewolking......

De rest voor de liefhebber: http://www.mtb-sport.nl/foto/fotos-gran-canaria-2015/
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2015 10:22

Troost je Fred; regent nog steeds elke dag in het binnenland en wij ook als stortbui gehad. Gelukkig kunnen schuilen. Vaak in de ochtend stralend, rond middag paar uur wolken en weer heerlijke namiddag in de zon. Voor de gemiddelde walrus* aan het zwembad niet heel erg, als je wilt fietsen wel iets om rekening mee te houden.



*serieus overgewicht, lui, vreten, zuipen, Croc's en helaas te vaak topless
Less is bore

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 mar 2015 10:31

Walrussen en Nijlpaarden hadden meer problemen met het weer, want die hadden niets te doen en vielen in het spreekwoordelijke gat...........
Zelf inderdaad (fiets)programma wat aangepast en gewoon wat lager gebleven en dan blijven er zat mogelijkheden.
Alleen wide richting einde vakantie Valley of tears een keertje doen en dat niet meer gedaan. Het moest een keertje "mis" gaan qua weer en volgend jaar nieuwe ronden / nieuwe kansen (Tenerife) en in 2017 weer GC..
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 25 mar 2015 11:23

Erg herkenbaar allemaal na afgelopen week Gran Canaria.
Van 21 graden beneden naar 1 graden op de Nieves brrrrr :mrgreen:

Ben aan 316 km gekomen in 4 ritjes (was er 7 dagen met de misses) en 7410 hm's :)
Niet zo indrukwekkend als Fred, maar ben er meer dan tevreden mee en ga ik mooi op door bouwen de komende jaartjes :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 28 mar 2015 15:44

Ook hier hetzelfde verhaal als fred, daniel en soap.. Waar we vorig jaar alleen maar zon zon zon hadden was het dit jaar echt helemaal anders, temperaturen van 20 graden in Maspalomas, maar zodra je de bergen in ging was het minstens 5 graden kouder en bewolkt en regenachtig

Dag 1: Lekker eerste rondje via El Doctoral richting St Lucia, maar daarvoor afgeslagen om de lus via Temisas te doen en door te klimmen richting San Bartolome was zeker een leuk rondje, wat ik wel even vergeten was dat het boven nogal wat frisser was dan in Maspalomas, dus afdalen in kort-kort was enigzins wat koud. (89km, 1800hm)

Dag 2: Het weer zou weer niet echt mooi worden, dus richting Soria gereden (waar ze splinternieuw asfalt op hebben gelegd) daar een bakje koffie gedaan en toen via dat vieze geniepig stijle geitenpadje naar boven en via Ayacata naar beneden, de weg vanaf de junction naar Ayacata word echt slechter en slechter, nu was er een compleet stuk wegdek weggezakt :O (94km, +/- 2000hm)

Op dag 3(zaterdag) zijn we naar de Pico geklommen (vanaf Ingenio), wat een beestenklim is dat zeg, met name het beruchte gedeelte vanaf Pasadilla was echt zwalken over de weg heen, eindelijk boven gekomen was het echt helemaal potdicht en echt verdomde koud met name het afdalen was echt een hel! Gelukkig lekker kunnen opwarmen bij het haardvuur in Ayacata. (108km, 2600hm)
Zondags was het inderdaad bar en boos voor een half uurtje in de ochtend, we hadden het al zo gepland om deze dag (ivm het weer) een kort herstelritje te gaan doen, dus het werd Mont Leon, die naar boven gereden en omdat die kant in de zon lag ook dezelfde kant weer naar beneden. (40km, 560hm)

Op dag 5 zijn we richting Mogan gefietst, en zijn we eerst links af gegaan richting Aldea, maar het werd al snel slechter en zijn we na de eerste afdaling daar, weer teruggefietst richting de kruising en hebben we de mooiste klim van het eiland echt in de stromende regen gedaan, echt heerlijk die zonnebrandolie telkens in je ogen. Boven aangekomen via het geitenpadje weer naar beneden gegaan en verder afgedaald tot aan Cercados de Espinos om daar in het zonnetje (wat inmiddels weer volop scheen) een overheerlijke Goulash te eten bij een restaurantje. (94km, 1825hm)

Dag 6: was de omgekeerde versie van dag 1, het was tevens de mooiste en warmste dag van de vakantie, maar toch vanaf Temisas weer dikke spray regen gehad tot aan El Doctoral ongeveer. (88km, 1800hm)

Toch nog weer 10500hm en dikke 500km kunnen rijden ondanks het mindere weer van dit jaar.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 mar 2015 12:40

Lijkt er inderdaad op dat we dit keer echt pech hadden qua weer als ik de andere berichten ook lees. 100% zongarantie bestaat (helaas) niet. Achteraf van de 35:30 uur nu 34:15 uur droog, kan zat slechter. :mrgreen:
Alleen helaas uiteindelijk goed ziek geworden, waar ik nog steeds niet van af ben. Zware hoestbuien (inmiddels na bezoek arts ook aan kuurtje) eerste dagen, slap, akelig en naar. Lijkt op een griep die iedereen in de winter leek te hebben en ik nu heb.
Ik had wel herstelweekje in de planning, maar dit niet.............
Scheelt dat ik in perioden dat ik minder beroerd voelde, tijd heb gehad om verslagje in elkaar te draaien en misschien inspiratie voor anderen hier.
Volgend jaar maart weer na Tenerife en in 2017 opnieuw GC en dan hopelijk eindelijk wel de Valley off the tears als het fysiek allemaal nog lukt (val onderhand niet meer op tussen de andere bejaarde doelgroep)

Verslag http://www.mtb-sport.nl/gran-canaria-2015/ en routes http://www.everytrail.com/profile.php?user_id=80146, maar die staan ook op Strava.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2015 22:17

Alvast korte update. Net thuis na een drama reisdag. 7.15 opgehaald met de bus bij hotel, 20.10 thuis.... Lang leve het NL weer (drama luchtruim/landingsbanen) bij Schiphol.

Doel deze vakantie was niet om alleen te fietsen, maar juist ook ff bij te tanken. Dus daarom bewust minder gedaan dan andere jaren.

Zondag bij ophalen fietsen stortbui: in de middag koffierondje in de zon naar Puerto Mogan.
Maandag met mooi weer vertrokken riching Vecindario, daar 45 min schuilen voor stortbui en vervolgens met matig weer(zonnetje, spatje, wolkje) via Santa Lucia en Fataga terug naar de Playa.
Dinsdag makkie an gedaan; kofie in Puerto Rico en bij mooi weer aan het zwembad gezeten.
Woensdag Puerto Mogan, Passo Tauro, Ayacata (idd drama wegdek geworden), Fataga. Stralenda zon, maar koud windje. Boven Passo Tauro richting Ayacata 14-15gr max.
Donderdag dagje tuffen onder knalblauwe lucht in een cabrio
Vrijdag atb opgehaald en op de gps de Grand Canyon XL route gefietst. Sommige stukken begonnen al beetje op een bakoven te lijken ;)
Zaterdag lanterfantrelaxdag, superweer.
Kortom, na een iets haperige start qua weer eigenlijk gewoon erg goed geweest.

En @fred: oke oke oke.....ik ben om; de Scalpel is idd een heerlijk apparaat!!! ;)
Mooi vind ik ze niet, maar heerlijk rijdend ding.
Less is bore

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 25 jun 2015 14:52

Samen met een fietsmaat een tijdje terug besloten dat we komend voorjaar eens naar het zuiden wilde afzakken om te gaan fietsen. Nu gaat door omstandigheden mijn zomervakantie niet door en heb ik afgelopen week me fietsmaat proberen gek te maken om dit jaar al te gaan. Van de week het verlossende antwoord gekregen, we gaan in september met z'n 2en een dag of 11/12 naar Gran Canaria om te fietsen. Na het Tenerife topic en dit topic van voor naar achter gelezen te hebben viel de keuze op GC. Ook bewust de keuze gemaakt om 11/12 dagen te gaan omdat het voor mij ook echt de vakantie van dit jaar is. We hebben nog niet geboekt dus tips zijn altijd welkom! We willen een appartement huren omdat we liever zelf koken dan in de rij voor het eten tussen de "walrussen" zoals ik hier al voorbij zag komen. Fietsen gaan we bij Free Motion huren.
Ik heb me niet proberen te laten afschrikken door de stijgingspercentages die ik voorbij heb zien komen, ik ben geen top klimmer verwacht ik (nog niet verder dan Limburg geweest, maar dat is niet te vergelijken). Eens moet de eerste keer zijn dus ik ga het gewoon doen!
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jun 2015 14:57

Appartement gewoon via Airbnb boeken, dan krijg je (dankzij de reviews) een aardig beeld wat je krijgt en kun je scherpe zoekcriteria ingeven zoals wifi en wasmachine (dat laatste is voor fietsers extreem handig). Bovendien zijn privé huisjes vaak 10x beter uitgerust.

Huisje waar ik de laatste keer zat kan ik je aanbevelen. Op een park zonder walrussen, rustig, gratis parkeren voor de deur, supermarkt op loopafstand en een overdekte binnenplaats voor de fietsen. Er was ook een wasmachine. Enige nadeel was dat er geen wifi was, maar daar is overheen te komen.

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 25 jun 2015 15:41

Bedankt voor de tip Havana!

Vraagje; Als je bij Free Motion een fiets wil huren, hoe gaat de betaling dan? Ik kan daar niks over vinden, of ik lees er overheen....
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

Plaats reactie