Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 08:51

Thanks :)

Ik heb de fiets vast gereserveerd. Vorige keer heb ik ook gehuurd bij Free-motion en dat is goed bevallen. Deze keer gekozen voor een Caad10 triple (die kan je wel gebruiken daar is mijn ervaring!). Neem mijn eigen zadel, Time pedalen en Garmin mee en rijden maar :) Nu maar hopen dat die RS-10 wielen het houden.

Nu nog even de accommodatie boeken.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 15 jul 2011 09:20

havana schreef:Ik heb de fiets vast gereserveerd. Vorige keer heb ik ook gehuurd bij Free-motion en dat is goed bevallen. Deze keer gekozen voor een Caad10 triple (die kan je wel gebruiken daar is mijn ervaring!). Neem mijn eigen zadel, Time pedalen en Garmin mee en rijden maar :) Nu maar hopen dat die RS-10 wielen het houden.
Lekker fietsje, die rooie die je hierboven ziet is de 2011 CAAD10 triple :-)

Pas wel op met de Garmin, er zijn wegen die volgens de googlemaps/Garmin begaanbaar moeten zijn, maar in werkelijkheid een gravelpad zijn. Als je route's gaat tekenen is richtlijn; als het google streetview autootje er niet is geweest, is het waarschijnlijk een gravelweg :-)

Ik had mijn GPS route's ook op papier uitgeprint en even meegenomen naar Free Motion, waar een aantal resoluut werden afgekeurd met het argument Gravel, of meer dan 5 kilometer 20% :-). Fietskaart kopen met goed rijdbare routes bij Freemotion kost 7,50 euro
Laatst gewijzigd door frenkie op 15 jul 2011 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2011 09:23

Ben benieuwd hoe de Caad rijdt vergeleken met mijn SuperSix. De geometrie is hetzelfde dus dat is alvast fijn :)

De Open Street Map is voor zover ik kan zien erg goed in die regio. Google Maps moet je inderdaad nooit vertrouwen; wit weggetje kan net zo goed onverhard zijn.

Die kaart heb ik de vorige keer ook aangeschaft trouwens.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2011 18:12

Bericht vanaf Gran Canaria. Nu al twee dagen lekker gefietst met de nodige hm :) Morgen de oostkant van de Pico verkennen. Vandaag een roadtrip gemaakt met de auto, helemaal naar de noordkant van het eiland en "rechtdoor" terug. Zoals Amclassic-fan al aangaf is het noorden prachtig met veel groen. De klim die we deden loog er niet om!

Hier nog wat duidelijkheid over de nieuwe situatie bij Presa las Niñas. Er waren geruchten dat de weg aan beide kanten van het meer nu verhard is maar dat is NIET zo. Ik heb het gecheckt met de auto en ook nog bij de fietsenmaker nagevraagd. De eerste km is inderdaad verhard (geitenpad) maar daarna houdt het op. Ik ben met de auto naar de andere kant gereden (bij Soria) en daar hield de weg inderdaad op (of althans, hij werd onverhard). Het e.e.a. in een plaatje:

Afbeelding

Verder is het asfalt naar de top van de Pico nu zó slecht dat zelfs de Ardennen een walhalla zijn. Afdalen is erg gevaarlijk. Ik raad daarom aan niet verder dan Roque Nublo te gaan of eventueel bij het kruispunt dat een paar km verder op ligt.

Gebruikersavatar
Volpi
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 aug 2011 18:49

Gebruikersavatar Volpi 08 nov 2011 18:56

De GC 605 vanuit Motril is inderdaad een prachtige klim voorzien van een prachtige nieuwe asfaltlaag. Ben afgelopen februari die kant omhoog gegaan, en bij de splitsing rechts af richting Soria. Geen aanrader, wegens het inderdaad zeer slechte wegdek. Afdalen was zeker geen pretje. Beter andersom rijden, of door naar boven over de GC 605.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2011 21:23

De beste optie is IMHO inderdaad om door te klimmen tot Ayacata, da's nog zo'n 7 km. Het asfalt is niet super, maar nog wel te doen. Vanaf Ayacata kun je dan weer richting San Bartelomé óf je klimt nog fijn even door tot Roque Nublo of zelfs helemaal tot aan de Pico de les Nieves. Opties genoeg.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 nov 2011 14:57

Vandaag heb ik me laten droppen aan de oostkant, vlak buiten de stad Telde. Vanaf daar ben ik het binnenland in getrokken, over de GC-41. De eerste km's zijn behoorlijk druk met veel auto's, maar al snel kom je in een oase van rust. De klim zelf is goed te doen en het asfalt is prima. Eenmaal boven daal je af richting San Mateo. Het leuke aan dit stuk is dat je nu op de noordelijke helft van het eiland bent en daardoor het landschap prachtig groen is.

Vanaf San Mateo nam ik de GC-15 weer omhoog. Ook dit is een leuke klim met wisselend (maar nog wel goed te doen) wegdek. Eenmaal boven kun je linksaf slaan de GC-600 nemen richting Roque Nublo of nog een kleine omweg maken over de GC-811 richting Cruz Tejada. Dit stuk is net nieuw geasfalteerd en zeker de moeite waard. Het levert je 5 extra km's en 150 extra hm's op. Bij Cruz Tejada pak je de GC-150 richting de top. Hier is het asfalt niet zo best maar onderweg heb je wel een prachtig uitzicht op de Roque Nublo (zie foto). De laatste km's voor de kruising zijn vreselijk zwaar. Eenmaal boven sla je rechtsaf en rijd je via Roque Nublo - Ayacata - San Bartelomé etc. weer naar Playa del Ingles. Al bij al goed voor 85 km met iets meer dan 2150 hm. Linkje naar de Garmin Connect.

Morgen de westkant, ook dan laat ik me weer droppen; dit wordt de route.

Zicht op de noordkant

Afbeelding

Roque Noblo

Afbeelding

De route

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2011 18:59

Als je bij 't 2e meertje komt moet je morgen eens naar rechts kijken, daar loopt een leuk weggetje naar El Carrizal. Op de meeste kaarten staat 't weggetje als onverhard, maar 't is gewoon verhard. De 1e 2.5 km is constant tussen de 10 en 15%. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2011 09:16

Dat weggetje ken ik wel, het is zo steil dat het eigenlijk niet leuk meer is. Ik denk dat ik er daarom voor kies om via Tejeda te rijden, volgens de FM is dat mooier en iets minder steil.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door havana op 12 nov 2011 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 nov 2011 09:24

Van het voorjaar ben ik in Alcanar geweest, vlakbij Valencia. Het weer viel toen mee gelukkig maar ik denk dat ik dit voorjaar ook naar Gran Canaria ga.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 10 nov 2011 15:00

Komende januari ga ik een dag of 10 naar GC. De fiets is al besproken bij Freemotion, mede door de goede berichten in dit topic. Nu is mijn plan om met een aantal tochten van Freemotion mee te gaan. Dit mede omdat het voor mij de eerste keer wordt dat ik bergen ga rijden. Heeft iemand ervaring met de tochten die door Freemotion worden georganiseerd?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2011 17:20

Is volgens mij allemaal prima voor elkaar. Die lui zijn uiterst professioneel en vriendelijk. Ze spreken ook goed Engels en uiteraard Duits want het zijn Duiters.

Ik ben net terug van de koninginnerit; kwam uit op 117 km met 2825 hm. Verslag en foto's volgen nog.

Plaats reactie