Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2017 07:31

Discs zijn niet eens het grootste probleem. Geo is een groter probleem, vroeger hadden ze de CAAD10 die me prima past, tegenwoordig hebben ze BH Afbeelding als instapper. En die krijg ik niet passend.

De goedkoopste fiets die me dan past is de Supersix Ultegra, en die moet 26 euro kosten als 5 dagen huurt. Dat vind ik best veel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2017 09:18

Ik heb mij daar ook 2 jaar prima vermaakt met een Synapse. Spacers er onderuit en rijden maar.

Waar heb je geboekt? (airbnb neem ik aan?)
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2017 09:24

Nee dit keer geen AirBnB, want de losse vluchten waren bij elkaar al 1200 euro, en nu betaal ik maar 100 euro meer inclusief huisje. Parque Bali in Maspalomas is de plaats van handeling. Vliegen met TUI vanaf Eelde (dat was een harde eis).

Ik zou een Supersix Ultegra kunnen pakken, dat kost me dan wel 140 euro. Koffer op en neer kost 70 euro bij TuiFly. Free Motion is wel erg duur geworden, nog niet zo heel lang geleden was je voor 80 euro's klaar voor een week...

Vermits ik een koffer kan lenen kies ik denk ik voor deze optie. Nog even denken of ik Ling Ping meeneem of mijn Time.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2017 09:51

Free Motion kan het vragen, want ze zijn regelmatig min of meer uitverkocht. Vraag en aanbod ;-)
Maar is wel jammer idd.

EDIT: zie dat de bungalows op P. Bali maar 1 slaapkamer hebben, hoe ga je dat doen met de kids?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2017 10:16

Wij hebben een bungalow met 3 slaapkamers. Meerprijs was maar 100 euro.

Geboekt via vanafeelde.nl.

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 19 mar 2017 10:56

De GC604 is berijdbaar, maar gisteren (18 maart) was hij door de grote regenbui die morgen bezaaid met stenen en modder. Ook is hij zo nu en dan flink steil (> 15%). Mijn vrouw en ik zijn maar weer omgedraaid toen het al te gortig werd. Ik weet niet hoe snel ze hem schoonmaken.

https://www.strava.com/activities/904503057
Tracing_NL schreef:Heren / Dames,

Volgende week eindelijk naar GC!!

Ben alvast beetje voorpret aan't opbouwen, vwb de routes:

Op de kaart die ik heb (4 jr oud) staat de weg tussen Mogan en Ayacata (GC605) nog met halve stippellijn. Deze weg is toch ondertussen helemaal opnieuw geasfalteerd? idem voor stukje tussen mogan en de aansluiting met de 605?

En de GC 604 Maspalomas richting Pto de Cruz Grande, is die ondertussen al berijdbaar?

Alvast bedankt

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 19 mar 2017 11:16

Wij zijn weer thuis na een heerlijke week Gran Canaria. Mijn vrouw en ik hebben bijna 400 km en ruim 8000 hm gefietst, voor ons zo vroeg in het seizoen met nog nauwelijks fietskm (wel schaatskm) in de benen meer dan genoeg. We zaten in Dunas suites en villa's, een prima resort, de fietsen mochten in het huisje, aardige bediening, afwisselend en goed eten. Ca. 2 km lopen naar het strand, maar dat was goed voor het herstel. De fietsen van Free motion (een Cannondale Synapse en een BH Quartz) waren prima. De zadels bevielen wat minder, maar dat kan ook aan de weinige fietskm vooraf liggen. We hebben in een week de hele zuidkant van het eiland gehad https://goo.gl/photos/4Sd9biFhLU27oaFMA , wat dat betreft zijn de route opties enigzins beperkt en vrijwel altijd gelijk flink klimmen. Een prachtig gebied, redelijke tot zeer goede wegen en fietsvriendelijke automobilisten. De kustweg naar het oosten, de GC-500 werd geasfalteerd toen wij er waren, je kon er wel lopend langs. De mooiste rit was de Tauropass vanaf Puerto de Mogan, maar ook de tocht naar de Pico de las Nievas (heen en weer vanuit Maspalomas) was erg fraai. We hadden fantastisch weer, af en toe wel veel wind, maar op de fiets hebben we daar niet al teveel last van gehad. Op het strand zijn we wel een keer gezandstraald.

Bedankt topicstarter en forumposters voor de routes en tips, we hebben er veel aan gehad!
Maspalomas was zeker niet de ordinaire badplaats waar we vooraf bang voor waren. Met de bus terug naar het vliegveld reden we door Playa des Ingles, dát was wel het soort badplaats waar we voor vreesden. Maar het zal waarschijnlijk iets goedkoper zijn? Ik was blij dat we daar niet zaten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2017 11:25

Playa is vergane betonglorie. Wij hebben er gezeten omdat we toch vooral op de fiets zaten. Volgend jaar met een dreumes van 1.5jr wordt het ook Maspalomas denk ik.
En een bungalow ipv hotel.

Fijn dat je genoten hebt. Passo Tauro is inderdaad erg fraai, maar de eerste rit in de zon na die koude NL winter over de kustweg richting Puerto Mogan is toch altijd een geluksmomentje.
Less is bore

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 03 apr 2017 17:47

Korte update ter plekke. De GC-605 tussen Presa de las Ninas en Ayacata is (voorlopig) afgesloten. Ze zijn bezig met het repareren van de weg. Ik sprak twee Belgen die geprobeerd hadden om er langs te fietsen, maar ze werden teruggestuurd door de wegwerkers.

Voor de rest, een mooie eerste rit hier gemaakt. Vanuit Maspalomas, het Monte Leon rondje gedaan en daarna stukje kust en de klim naar Soria (erg heet, 33 graden op de Garmin...). In totaal 94 km met 1400hm. Morgen maar weer eens de Pico beklimmen, al een poos niet meer gedaan.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 04 apr 2017 08:43

Nuttige info slugbait!, Is inderdaad niet voor zijn tijd dat ze daar wat aan de weg doen. De laatste 5 km vóór Ayacata zijn af en toe echt niet grappig.

Nu nog het stuk GC60 vóór San Bartolome (bij aansluiting GC 654) Dan zijn mijn rondjes weer prima begaanbaar ;)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2017 08:59

Stuk naar Ayacata was idd wel aan een opknapbeurt toe, alhoewel het nog steeds een stuk beter was dan menig Waalse weg.

Eind mei is het zo ver. Fietskoffer is inmiddels geregeld, wordt mijn 6e keer op het eiland en de 1e keer met eigen fiets!

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 04 apr 2017 17:10

Tracing_NL schreef:Nu nog het stuk GC60 vóór San Bartolome (bij aansluiting GC 654) Dan zijn mijn rondjes weer prima begaanbaar ;)
Vandaag ook dat stuk twee keer gedaan. Bergop gaat het nog wel, maar bergaf stuiter je bijna van de fiets...

Plaats reactie