Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 20 sep 2017 15:29

fredmtb-sport schreef: 20 sep 2017 10:08 Denk dat we misschien wat vaker in de avond vlot een taxi pakken naar bijvoorbeeld Melonaris of soms overdag via strand /duinen die kant oplopen.
Paar jaar geleden gingen de mannen fietsen en is mijn eega samen met een vriendin via de duinen naar Meloneras gelopen. Ze wordt er nog wel eens wakker van :lol:

Homo's die achter de bosjes staan, met alleen schoenen aan. Slingerend met hun piemel proberen ze andere mannen te lokken. Tissues e.d. die overal liggen.

Ik weet niet of je vrouw daar van houdt. Onze dames konden er hard om lachen, maar waren in eerste instantie enigszins gechoqueerd :lol:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 sep 2017 17:17

Dat strand en duinen kennen we inderdaad. Kom je van alles tegen, maar waren altijd samen. Marga als levend schild zullen we maar zeggen.
Weet nog in eerste jaar in de Yumbo dat het haar opviel dat ik meer sjans had dan haar.......
Hoe dan ook: Veel zin in GC , iets om naar toe te werken als ik klaar ben met revalideren. Enne, het is nu nog maar 177 dagen. Aftellen is begonnen :mrgreen: :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 20 sep 2017 18:56

Als we gaan aftellen ;) Ik zit op 119 dagen voor vertrek, weer in Meloneras. Ik hoop dat ze al die wegen voor januari weer hebben hersteld. Updates van GC-gangers over de situatie ter plekke zijn zeer gewenst!

Snoepdogg
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:49

Snoepdogg 20 sep 2017 19:05

klimman schreef: 16 sep 2017 17:23 Ik kwam toevallig deze rit van 2 Nederlanders tegen die de GC-605 tussen de top van de Tauropass en Ayacata op een doordeweekse dag hebben beklommen:

https://www.strava.com/activities/1182263255

Ik zou me niet teveel zorgen maken.
Ik lees af en toe maar eens mee hier om op de hoogte te blijven van de status in GC ;)

Vorige week heb ik de GC-605 gedaan, staat nog steeds een bord dat het gesloten is, hek staat half over de baan. Maar volgens de barman in ayacata was het te doen. Er is/was nog een stuk baan afgefreesd (een goeie 50m) en hier en daar nog wat stukken uit de baan. Blijft wel een gevaarlijke afdaling door de slechte staat van de baan. Tauropass & GC 605 best gewoon klimmen, dat was ik dit jaar vergeten dat dat de beste optie was ;)

GC 500 was volgens sommige daar nog zeker een maand gesloten. Heel jammer want GC1 is ook geen optie met de fiets ;) en klimmen vanuit mogan is nog zo mooi...

Ook gemerkt dat ze op de GC550 richting Aguimes vangrails aan het herstellen waren en de baan in het kort even ging afgesloten worden. Maar dat was het weekend van 16 september enkel denk ik.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 sep 2017 09:15

Momenteel even niet de plek om overal te kunnen fietsen vanwege flinke bosbranden, in ieder geval niet in de buurt van Tejeda (herken dit van diverse keren langs fietsen daar)
https://nos.nl/artikel/2194010-bosbrand ... -hoog.html
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 21 sep 2017 13:30

Snoepdogg schreef: 20 sep 2017 19:05
klimman schreef: 16 sep 2017 17:23 Ik kwam toevallig deze rit van 2 Nederlanders tegen die de GC-605 tussen de top van de Tauropass en Ayacata op een doordeweekse dag hebben beklommen:

https://www.strava.com/activities/1182263255

Ik zou me niet teveel zorgen maken.
Ik lees af en toe maar eens mee hier om op de hoogte te blijven van de status in GC ;)

Vorige week heb ik de GC-605 gedaan, staat nog steeds een bord dat het gesloten is, hek staat half over de baan. Maar volgens de barman in ayacata was het te doen. Er is/was nog een stuk baan afgefreesd (een goeie 50m) en hier en daar nog wat stukken uit de baan. Blijft wel een gevaarlijke afdaling door de slechte staat van de baan. Tauropass & GC 605 best gewoon klimmen, dat was ik dit jaar vergeten dat dat de beste optie was ;)

GC 500 was volgens sommige daar nog zeker een maand gesloten. Heel jammer want GC1 is ook geen optie met de fiets ;) en klimmen vanuit mogan is nog zo mooi...

Ook gemerkt dat ze op de GC550 richting Aguimes vangrails aan het herstellen waren en de baan in het kort even ging afgesloten worden. Maar dat was het weekend van 16 september enkel denk ik.
Ik denk dat de GC-500 wel wat langer gesloten zal nu er gisteren weer rotsen naar beneden zijn gekomen. Ik ben vorige week dinsdag (12 september) de GC-550 afgedaald en ben toen geen werkzaamheden tegen gekomen. Volgens een van de NL-ers waarvan ik de strava-rit heb gepost is het segment op de GC-605 prima te passeren. Bij het stuk waar gefreesd wordt alleen een stukje wandelen om lekrijden te voorkomen.

freakyy
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 jul 2016 15:46

freakyy 25 sep 2017 11:37

Ook een tiendaagse vakantie geboekt voor begin januari. Ben erg benieuwd en met dit topic is de voorpret al tot grote hoogte gestegen. Een rit of 3/4 moet er wel inzitten.

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 25 sep 2017 13:23

klimman schreef: 21 sep 2017 13:30
Snoepdogg schreef: 20 sep 2017 19:05
klimman schreef: 16 sep 2017 17:23 Ik kwam toevallig deze rit van 2 Nederlanders tegen die de GC-605 tussen de top van de Tauropass en Ayacata op een doordeweekse dag hebben beklommen:

https://www.strava.com/activities/1182263255

Ik zou me niet teveel zorgen maken.
Ik lees af en toe maar eens mee hier om op de hoogte te blijven van de status in GC ;)

Vorige week heb ik de GC-605 gedaan, staat nog steeds een bord dat het gesloten is, hek staat half over de baan. Maar volgens de barman in ayacata was het te doen. Er is/was nog een stuk baan afgefreesd (een goeie 50m) en hier en daar nog wat stukken uit de baan. Blijft wel een gevaarlijke afdaling door de slechte staat van de baan. Tauropass & GC 605 best gewoon klimmen, dat was ik dit jaar vergeten dat dat de beste optie was ;)

GC 500 was volgens sommige daar nog zeker een maand gesloten. Heel jammer want GC1 is ook geen optie met de fiets ;) en klimmen vanuit mogan is nog zo mooi...

Ook gemerkt dat ze op de GC550 richting Aguimes vangrails aan het herstellen waren en de baan in het kort even ging afgesloten worden. Maar dat was het weekend van 16 september enkel denk ik.
Ik denk dat de GC-500 wel wat langer gesloten zal nu er gisteren weer rotsen naar beneden zijn gekomen. Ik ben vorige week dinsdag (12 september) de GC-550 afgedaald en ben toen geen werkzaamheden tegen gekomen. Volgens een van de NL-ers waarvan ik de strava-rit heb gepost is het segment op de GC-605 prima te passeren. Bij het stuk waar gefreesd wordt alleen een stukje wandelen om lekrijden te voorkomen.
De Cabildo de Gran Canaria meldt op FB dat de GC-605 tussen de top van de Tauropass en Ayacata weer officieel geopend is.

https://www.facebook.com/CarreterasGC/v ... 083369307/

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 sep 2017 13:33

Dat is mooi dat die afsluiting voorbij is. Gelukkig ook de bosbranden gedoofd, alleen hier en daar wat zwarter dan anders.
Afbeelding
Gelukkig hersteld de natuur zich vrij vlot (eerdere bosbranden zag je een jaartje later niet veel meer van). Nog 171 dagen......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 25 sep 2017 14:10

fredmtb-sport schreef: 25 sep 2017 13:33 Dat is mooi dat die afsluiting voorbij is. Gelukkig ook de bosbranden gedoofd, alleen hier en daar wat zwarter dan anders.
Afbeelding
Gelukkig hersteld de natuur zich vrij vlot (eerdere bosbranden zag je een jaartje later niet veel meer van). Nog 171 dagen......
Ik ben op 13 september nog afgedaald van Cruz de Tejeda naar Teror via de GC-15, GC-230 en GC-21. Ik ben wel blij dat ik er niet een week later was......

https://www.strava.com/activities/1182173125

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 02 okt 2017 14:46

De GC-200 is tussen de kruising met de GC-605 en Todocoman de komende twee weken afgesloten. Jammer voor degenen die in die periode een ritje door de Valley of the Tears hebben gepland.

https://www.facebook.com/CarreterasGC/p ... =3&theater

NPZ7
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2015 18:39

NPZ7 08 nov 2017 15:28

Vanochtend een lusje gereden vanuit Arguineguin naar Mogan/Tauropass en weer afgedaald via de Soria. De GC500 bij Taurito is afgesloten alleen valt het voor fietsers allemaal wel mee.. Je moet in totaal zo'n 3 meter lopen met de fiets. Laat dit je dus vooral niet tegenhouden! Gr.

Plaats reactie