Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

longdistance15
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2010 16:51

longdistance15 03 nov 2010 09:15

Overigens voor de mensen die het leuk vinden om niet alleen op pad te gaan en meer willen dan alleen fietsen.
Van 7-15 januari 2011, en van 4-18 maart 2011 organiseert Tri-Experience fiets- en triathlonstages op het zonnige Gran Canaria. De stages staan onder leiding van Bert Flier en Johan Neevel. Zij trainen al jaren op Gran Canaria, en we hebben een compleet trainingspakket samengesteld: fietstrainingen, zwemtrainingen, core stability sessies en thema-avonden. Wij garanderen dat elke fietser, van beginner tot topper, zich in deze stages perfect kan voorbereiden op het seizoen. Alles mag, niets moet: deze stage gaat jouw meest inspirerende en mooiste week van 2011 worden!

Kijk voor meer informatie op www.tri-experience.com onder de knop Stages.

Tot ziens op Gran Canaria!


veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 07 nov 2010 15:56

Gran Canaria is ook hooggebergte... en een supertrainingsgebied voor als je als iets beter in vorm bent... het is behoorlijk pittig fietsen! Zeker als je niet alleen op de kustweg blijft maar ook het binnenland in gaat!

Wij gaan zoals het er naar uit ziet van 16 tot en met 26 maart 2011. Ik neem mijn eigen gids mee want mijn man heeft daar ruim 3 jaar gewerkt als bikeguide voor Free Motion en kent elke meter van het eiland. PERFECT!! :-) Zin in!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 nov 2010 17:48

Ik ga in de mei-vakantie een weekje, nu al zin in. Dank voor het posten van de trainingsrondje Amclassic-fan!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 nov 2010 17:55

Hoi,

Is er een bepaalde reden dat jullie GC verkiezen boven Tenerife? Diverser wellicht qua fiets routes?

Ik ben diverse keren op Tenerife geweest (helaas voor werk en vrije tijd was er nauwelijks) en vond het echt te gek.
Ik ben echt idolaat van El Teide. Wellicht volgend jaar of zo eens heengaan om echt te fietsen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2010 19:02

Ik ben een jaar eerder op Tenerife geweest, dit jaar voor de verandering voor Gran Canaria gekozen. Pluspunt van GC is dat je meer mogelijkheden tot routes hebt, je kan ook een paar leuke rondjes rijden van 60-90 km. Op Tenerife liep het bij mij nogal vaak uit op net voor 't diner weer terug zijn ;) Op Tenerife was in uren op de fiets: 3, bijna 5, 6.5, dagje niet, 7, bijna 2, 4.5 en bijna 7. Rij ik zo tegen de 25 gemiddeld, als je langzamer rijdt moet je je haasten om voor 't donker terug te zijn ;)
En psychologisch is Tenerife een stuk zwaarder. Als je 's ochtends weg rijdt met zere benen en je weet dat je de komende 40 km aan het klimmen bent ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 nov 2010 22:07

Leuk een GC topic, want ik ga er in maart 2011 opnieuw naar toe om 10 dagen vakantie te houden maar wel met de fiets.
Vrouwlief shoppen en Fredje lekker fietsen.
Voor ons is het een combinatie die voor beide leuk moet zijn, dus kiezen we voor luxe hotel en niet te ver bij het uitgaansgebied vandaan.
Qua hotel de laatste jaren all inclusive want wat is makkelijker om bij terugkomst direct wat te eten en drinken te kunnen pakken, althans mijn ervaring.

Vanaf 2004 de luxe gehad om elk voorjaar 10 dagen de Canarische eilanden te bezoeken en begon met Tenerife. Daarna elk jaar om en om Tenerife en Gran Canaria.

Qua fietsen lichte voorkeur voor Gran Canaria omdat je daar net wat meer wegen hebt die je kan rijden. Overigens op Tenerife in de omgeving van Masca zitten ook hele mooie stukken om te rijden al is het asfalt niet overal top. Maar Tenerife is meer dan alleen de Teide.

@ Havana : Mooie beschrijvingen !!

@ Amclassic-fan: Zitten redelijk wat (voor mij) bekende stukken in, maar ook weer wat inspiratie voor komend voorjaar.

Voor de liefhebbers 3 jaar impressie op mijn site : 2005, 2007 en 2009

[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/foto-album ... 009-21.jpg]
[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/foto-album ... 009-04.jpg]
[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/foto-album ... 009-15.jpg]
[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/foto-album ... 009-13.jpg]
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 29 nov 2010 14:26

[quote="ZorroI"]Hoi,

Is er een bepaalde reden dat jullie GC verkiezen boven Tenerife? Diverser wellicht qua fiets routes?

Ik ben diverse keren op Tenerife geweest (helaas voor werk en vrije tijd was er nauwelijks) en vond het echt te gek.
Ik ben echt idolaat van El Teide. Wellicht volgend jaar of zo eens heengaan om echt te fietsen.

Mvg, Zorro[/quote]

Mijn man heeft er 3,5 jaar gewoond en gewerkt als bikeguide bij Free Motion en kent elke meter op het eiland... Tenerife kennen we geen van beiden maar we hebben gehoord dat je daar eigenlijk alleen de Teide hebt om te beklimmen en verder niet zo veel. Op Gran Canaria kun je 2 weken lang elke dag een andere route rijden.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 apr 2011 23:08

Ben helaas al weer 2 weken terug uit Gran Canaria en het is en blijft een fietsparadijs.
Het weer helaas net iets minder dan andere jaren en voor het eerst in 8 jaar een keer een echt bui waar ik echt nat van werd tijdens het fietsen, maar na 10 minuten kustweg weer droog was.
1 dag was het bar en boos in de bergen, maar toen op tijd besloten om niet te fietsen en werd toen heel leuk met onze huurauto boven in de bergen.
Ondanks dat toch zo'n 935 km en 17.000 hm gepakt. Voor de liefhebbers het verslag met meer foto's en linkje naar alle tracks die ik gereden heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door fredmtb-sport op 18 jul 2011 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2011 10:49

In de herfstvakantie mag ik hoogstwaarschijnlijk weer een weekje die kant op.

Tijdens het Googlen kwam ik nog een site tegen met leuke routes.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 14 jul 2011 19:52

Standplaats Santa Lucia, Gran Canaria
Afgelopen mei wilden wij er even lekker tussenuit. Na afgelopen vakantie op rondreis te zijn geweest in Peru en Bolivia, wilden we het iets rustiger aan doen. Op zoek dus naar een bestemming met zon, zwembad, rust en een mooie fietsomgeving. Na een tijdje zoeken vonden wij via ElizawasHere.nl een appartement in Santa Lucia de Tirajana, een klein dorpje in het binnenland van Gran Canaria, ver van alle drukte aan de zuidkust.

Afbeelding

Fietsdag 1
Omdat ik geen zin had mijn eigen fiets mee te nemen met het bijbehorende gedoe, risico’s op schade etc, had ik voor vertrek naar GC een fiets gereserveerd bij Freemotion in Playa del Ingles. Na lekker uitgeslapen te hebben en relaxed te hebben ontbeten en het koffertje te hebben uitgepakt reden wij met de auto naar Playa Beton (Playa del Ingles ). Hier de fiets in ontvangst genomen en nog wat tips gekregen over routes rondom Santa Lucia. Inmiddels was het door ons relaxte tempo al flink wat later dan gepland en begon ik de weg terug per fiets richting Santa Lucia rond twee uur in de middag. Inmiddels 30 graden en voorbij lunchtijd, die er geheel bij in was geschoten. Gelukkig had mijn vrouw deze week geen fietsambities en reed de auto, voor mij uit, over de GC-60 naar San Bartolomé en terug naar Santa Lucia en wachtte op de top van de twee klimmen met een beetje eten, drinken en voor de foto’s.
34 km, 1:49 uur, 1187 hoogtemeters

Afbeelding

Fietsdag 2
Na gisteren de hernieuwde kennismaking met het klimwerk, reed ik vandaag een mooi ritje terug over de weg die ik gisteren naar Santa Lucia had gereden richting Playa del Ingles, om vervolgens de GC-500 te nemen richting het oosten, wat volgens de kaart een geschikte fietsroute zou zijn, maar in werkelijkheid en 2x2baans provinciale weg blijkt te zijn. Na een paar spannende kilometers weer terug naar rustige wegen en door El Doctoral en Sardina terug naar Santa Lucia over de GC-65 met fantastische uitzichten over de diepe kloof die langs deze weg loopt.
65km, 2:49 uur, 1392 hoogtemeters

Afbeelding

Fietsdag 3
Na een relaxte rustdag vandaag de grootste uitdaging (in mijn ogen) die op dit eiland is te vinden. Van zee niveau in één lange klim naar 1800 meter hoogte. Vanuit Santa Lucia vertrek ik over de GC-550 richting Aguimes. Een mooi lopende klim om lekker in je ritme te komen, gevolgd door een afdaling met helaas een verschrikkelijk slecht wegdek. Vol op de rem naar beneden dus. Vanuit Aguimes rijd ik door naar Ingenio over de GC-100. Vanuit Ingenio kun je beginnen aan de lange klim naar het dak van het eiland, maar deze route werd mij bij Freemotion afgeraden, vanwege de erg steile smalle weg naar boven. De GC-100 loopt door naar Telde waar ik de klim begin over de GC130, die op gegeven moment eindigt op de GC131. Een klim van meer dan 20 km met flinke stukken die gemiddeld 10% omhoog lopen. In de verte doemen steeds dreigende luchten met regen op en klinkt zo nu en dan wat onweer, het wordt erg benauwd. De stijle stukken zijn afzien zoals ik zelden eerder meemaakte. De laatste kilometers van de klim wordt ik nog getrakteerd op een regenbui en ( door het natte pak) gevolgd door een ijskoude verkrampte afdaling terug over de GC600 en GC-815 naar Santa Lucia. Al met al een pittig dagje!
89km, 4:21 uur, 2252 hoogtemeters

Fietsdag 4
’s Ochtends zit ik op het balkon te ontbijten en in een half uur breekt de bewolking al open. Vandaag lijkt een prachtige fietsdag te worden. Op het programma staat weer flink wat klimwerk, maar deze keer wat korter, maar wel een flink aantal. Vanuit Santa Lucia vertrek ik richting San Bartolomé en over de GC-60 richting het noorden om af te slaan naar de GC-600 richting Roque Nublo. Na deze klim de benen goed te hebben laten schrikken, loopt de route over de GC-150 en GC-110 naar Artenera over mooie wegen die glooiend door het landschap lopen. Mooie uitzichten en mooie stukken bos, samen met een werkelijk prachtig fietsweertje, werken samen deze laatste lange fietsdag een succes te maken. De weg terug voert over de GC-210 en de GC-60 langs Tejeda naar Santa Lucia. Deze route is wat mij betreft de aanrader van de vakantie!
88km, 4,04 uur, 1993 hoogtemeters

Afbeelding

Fietsdag 5
Vandaag de laatste fietsdag van de vakantie. Met het oog op een stevig programma voor komende week bij terugkomst in Nederland en een lekker ochtend zonnetje , nog een keer een paar klimmetjes en uiteindelijk de afdaling gereden naar de verhuur in Playa del Ingles om de fiets terug te brengen met mijn vrouw in de auto achter mij, om daarna in een nabijgelegen kustplaatsje nog een lekkere vis te eten. Al met al een mooie afsluiter van onze 10 dagen semi-fietsvakantie in Gran Canaria. Zeker voor herhaling vatbaar!
33km, 1:20 uur, 514 hoogtemeters

Afbeelding

GPX files van dag 2, 3 en 4 zijn te vinden op mijn site
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jul 2011 20:03

Leuk verhaal met dito foto's!

Heb je toevallig een linkje naar dat appartementje? Beviel dat goed?

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 14 jul 2011 20:19

havana schreef:Leuk verhaal met dito foto's!

Heb je toevallig een linkje naar dat appartementje? Beviel dat goed?
http://www.elizawashere.nl/spanje/gran_ ... olivar.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hun prijzen zijn inclusief vlucht en autohuur (Avis via Holidaycars)
Het is een erg leuk en rustig dorpje. Locatie is top. Complex heeft 4 apartementen. Inrichting is oud zoals je ziet, maar wel schoon. Uitzicht vanaf bovenste apartement is supergaaf, je hebt dan een balkon. De rest is ook leuk, maar hebben geen uitzicht.
Soms wel wat last van blaffende honden van de vele buren die nog wel eens een late avond doorhalen :-)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie