Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Opzetstuur

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 18 jun 2008 10:38

Ik en een fietsmaat zijn een beetje begonnen met trainen voor koppeltijdritjes. Hij heeft een tijdritfiets, ik niet - en ook geen middelen om er eentje te kopen.
Tot nog toe heb ik zonder opzetstuur getraind, maar dat is niet ideaal. Het is nog niet erg serieus, dus budget tot 100e.

Waar moet ik op letten en wat zijn over het algemeen de variaties?

Ik stuitte bijvoorbeeld op deze:
Profile Design : T2+

Is dat wat?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 jun 2008 00:25

Ja, dat is wat. Overigens is er ook de DL-versie van dit stuur. Deze is in triathlons toegestaan waarin gestayerd mag worden. Stuur is iets korter en lichter. Je krijgt er wel een aero-houding mee maar ''ligt'' niet echt. Ik rijd met dit stuur en het voldoet goed. Ik kan me ook voorstellen dat je niet zo'''n enorm stuur wilt op de momenten dat je in het wiel van je maat rijdt. Maar eerlijk gezegd heb ik van koppeltijdritten geen verstand.

PS: Klinkt leuk, koppeltijdrit, waar en wanneer rijd je zoiets en moet je daar een licentie voor hebben ?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 19 jun 2008 15:27

Dank voor de reactie. Ik ben geneigd om idd. een korter stuur te nemen.
Zal mijn fietsmaat eens vragen naar de specifieke koersjes - zonder licentie overigens. Er is in ieder geval een aantal in Groningen en Friesland met een open inschrijving.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Plaats reactie