Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 19 aug 2012 17:33

ajhoff schreef:Dat laatste doe ik ook niet, maar laten we eerlijk zijn: Smeets roept het ook over zichzelf af met zijn zonnekoning gedrag. .
Laten we niet vergeten dat zijn "zonnekoning-gedrag" deels wordt verklaard/wordt gevoed door goede kijkcijfers. En dat is in televisieland, waar aanzienlijke bedragen rondvliegen, nog steeds een belangrijk criterium ;)
Addict R1

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 19 aug 2012 18:15

Smeets zat wel goed met Degenkolb.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 aug 2012 18:17

Ik kijk niet naar Smeets. En toch heb ik een mening over de man. Ik kijk niet omdat ik zijn stijl van sport programma totaal niet waardeer.

Het is niet zo dat ik me aan het fenomeen Smeets zou mogen ergeren door simpelweg niet te kijken. De man heeft een sport programma op kosten op de NOS en heeft veel Nederlandse sporters in zijn uitzending. In hun verhalen ben ik wel geinteresseerd. Maar de weinige kere dat ik naar Smeets kijk, zie ik voornamelijk Smeets orakelen met zijn gasten als decor. Ik vind dat een vorm van weggegooid belasting geld.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
bontempi
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 okt 2005 21:40

Gebruikersavatar bontempi 19 aug 2012 18:18

amclassic-fan schreef:Net alsof 't in andere landen allemaal zoveel beter is...

Van Nieuwkerke in den Bels maakt zeker mooiere programma' s

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 19 aug 2012 21:50

Volgens wiki heeft Smeets een hbs opleiding genoten en was daarna professioneel basketballer te Haarlem. Een journalistieke opleiding kunnen wij hem niet nawijzen, evenmin een ervaringsdeskundigheid op het gebied van schaatsen dan wel wielrennen. Of er in het buitenland betere/slechtere presentatoren zijn, is niet relevant (niemand heeft het overigens daarover) of het statement om dan maar niet naar de tv te kijken. Reageer dan niet, want dat zijn andere discussies. Geen hond gaat de tv aanzetten omdat Smeets daar is, nee, men kijkt omdat de sporthelden op de tv verschijnen. Smeets, de sporthandyman van de NOS, krijgen we er ongevraagd bij. Nog erger is het dat hij als gemankeerde basketballer, ons ongevraagd zijn mening gaat geven over andere sporten.
Tijd voor de NOS om het roer om te gooien. Thomas Dekker als de wielren- en dopingdeskundige. Kijk er nu al naar uit.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2012 22:21

Jij hebt het er over dat de Nederlandse kinderhand al snel gevuld is. Moet je eens een weekje naar Amerikaanse TV gaan kijken, dan mopper je daarna iig niet meer over de reclames van Eurosport. Commentatoren die uiterst enthausiast zijn, maar nog niet eens de helft van Mart en consorten van de koers begrijpt. In België wordt een avondprogramma gewijdt aan de Tour, in welke andere landen is dat nog meer?

Commentaar geven is makkelijk, maar hoe zou het dan anders moeten volgens jullie? En bedenk wel dat de Avond Etappe niet voor een paar duizend fanatieke fietsers gemaakt wordt, maar voor de miljoenen die enkel wielrennen in juli kijken. Met diepte interviews gaan de kijkcijfers echt niet beter worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 aug 2012 19:14

Ik vind Smeets nog wel gaan. Sportbreed gezien weet hij veel en krijgt ook velen sporters voor de camera, wat anderen niet lukt.
Kan me wel aan Ducrot irriteren, das gewoon niet mijn manier.

Maargoed we zijn in NL in de luxe situatie dat we uit drie zenders kunnen kiezen voor at betreft het wielrennen

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 11 sep 2012 21:10

wasbeer2006 schreef:Maargoed we zijn in NL in de luxe situatie dat we uit drie zenders kunnen kiezen voor at betreft het wielrennen
Zemelen bij Ducrot en Dijkstra.
Keutelen bij de Belgen.
Inhoudelijk commentaar bij Eurosport - alleen kut van die reclames want daar heb ik een bloedhekel aan.

En als je hele erge pech hebt, moet je het doen met Mart, Boogerd en Ducrot - samen :)

Verder lijken me het prima gasten trouwens. Behalve Mart dan...
Trappe doe je met je benen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 okt 2012 15:46

Vanavond Smeets in DWDD, Moet zelf werken maar lees hier wel of uitzending gemist de moeite is.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 okt 2012 21:51

mensen! nu Smeets als bij de TV ring! En... Ouderwets slecht!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2012 22:44

Uberhaupt naar dat programma kijken pleit ook niet voor je!
Is sinds vorig jaar zelfs het laatste restje geloofwaardigheid kwijt. (Daar zie ikwel een link naar het wielrennen :D )
Less is bore

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 okt 2012 22:58

Ik ontken alles!

haha.. net zag ik de Smeet ook nog even bij Nieuwsuur. vond het overigens een beetje flauw om Smeets neer te zetten als representant van alle wielerjournalistiek die nooit iets over doping heeft gevraagd of gezegd. maar hij verspeelde mijn sympathie eenvoudig met de opmerking : ik had het geluk Lance een microfoon onder zijn neus te mogen houden, zoals jij bij mij nu, maar ik was wel veel beter voorbereid!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie