Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Stinkende kleding

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 02 jul 2008 23:34

Ik heb (ondanks het altijd wassen) problemen dat er een penetrante lucht in mijn fietsbroek (deel rond de bretels) en shirt zit dat er niet uitgaat met wassen.
Ik was de kleding op de geadviseerde warmte en met een Robijn wasmiddel.

Iemand een idee ?
Johan

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 02 jul 2008 23:37

Gooi het eens in schoonmaakazijn (ff verdunnen met water en paar uur voor het wassen laten inweken).
Alstublaft.

john1968
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jan 2008 17:31

john1968 02 jul 2008 23:51

Het probleem met fietskleding is dat het sterk vervuild is. Fietskleding mag vaak niet
heter dan 30 graden gewassen worden. De enzymen die in wasmiddelen zitten, om
eiwitten en vetten af te breken, beginnen pas goed te werken bij een temp. van
50 graden.

Ik neem aan dat je de fietskleding wast in de wasmachine, en niet op de handwas doet.
Je wasmachine kan ook vervuild zijn, door veelvuldig wassen op lage temperaturen,
30 en 40 graden. Regelmatig wassen op hogere temperaturen voorkomt vervuiling van je
wasmachine. Minimaal 1 x id week 60 en 1 x in de maand op 90 graden.

Als je het deur rubber controleerd, even de rand iets naar buiten vouwen, en je ziet een
zwarte of grijze, vettige aanslag, dat moet je de wasmachine reinigen met een wasmachine-
reiniger.

Wassen met poeder is trouwens beter dan wassen met een vloeibaar middel.

suc6

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 03 jul 2008 14:27

Hoe oud is die broek? Ik heb wel met heel veel gedragen zweetshirts dan op een gegeven moment de lucht er niet meer uit gaat. Voor mij tijd om zo'n shirt te vervangen.

Was je die broek iedere keer na het fietsen, of fiets je er meerdere keren achter elkaar in? Laatse is oon niet bevordelijk.

Dirk

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 03 jul 2008 20:39

Probeer de broek eens te wassen met Assos Active wear cleanser dit is er om met lage temparaturen de wielerkleding toch helemaal schoon en fris te krijgen.

http://www.assos.com/en/accessories/det ... =56&color=
I live to ride,I ride Passoni

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 03 jul 2008 21:12

Er is onderkleding met een zilveren draad er in verwerkt wat de zweetlucht neutraliseert.

Het is niet leuk als je het meemaakt want je krijgt al gauw te maken met vooroordelen wat zo goed als altijd niet de waarheid is, maar waar je behoorlijk mee in maag kan zitten.

Hopenlijk kan je met de reacties je voordeel doen.

Succes.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 07 jul 2008 20:46

Je spullen meteen wassen na het fietsen en niet eerst een weekje wachten op een volle machine. Zo werkt het ook voor mijn spinningkleding en die is echt doorweekt als ik klaar ben. Je wilt niet weten hoe dat na een paar dagen wasmand ruikt....
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Plaats reactie