Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sigma ROX 8.0 en 9.0

vzpaulus
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2007 16:33

vzpaulus 07 jul 2008 13:49

Sigma komt deze maand met 2 nieuwe snelheids/hartslag/cadans meters van ongeveer 160 en 200 euro. Resp. de ROX 8.0 en 9.0.

http://www.bike-discount.de/shop/k346/a ... tml?mfid=8

http://www.bike-discount.de/shop/k346/a ... tml?mfid=8

Heeft iemand misschien een idee hoe deze zich bijvoorbeeld verhouden tot de Polar CS200cad of andere vergelijkbare fietscomputers? En is het verschil tussen deze 2 apparaatjes nou echt 40 euro waard?

Ik ben me een beetje aan het orienteren om een fatsoenlijk apparaatje aan te schaffen en vond deze er veelbelovend uitzien. Ik wil sowieso snelheid, hartslag en cadans op een apparaat maar ben er nog niet uit in hoeverre ik gebruik ga maken van andere software mogelijkheden. Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

Groeten,
Paul

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 jul 2008 14:57

Ik was ze ook al tegen gekomen , mooie site http://www.sigma-rox.com/
Op het eerste gezicht zit er alles op en der aan.

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 19 jul 2008 20:31

Heb hem eens even goed bekeken en het lijkt me wel wat!! Heeft iemand hem al op een nederlandse site gezien wil hem graag bestellen. Is hij trouwens al wel leverbaar hier??

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 jul 2008 01:53

Volgens mij is hij zelfs nog niet in Duitsland te leveren :-(

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 21 jul 2008 23:09

niemand heeft dus nog ervaring met deze fietscomputer. ik twijfel tussen de rox of de garmin 305. moeilijk hoor kiezen!! dr 9.0 lijkt me toch ook een strak computertje.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 23 jul 2008 14:54

Ook ik twijfel tussen de Rox 8.0 van Sigma en de Polar CS200cad.

De Sigma is completer en dan met name met bijv. stijgingspercentages en hoogtemeters e.d. Maar het scherm van de Sigma komt op mij erg druk/vol/onduidelijk over. Daarbij komt dat mijn huidige Sigma hartslagmeter van ongeveer half jaar oud (rij nu met twee losse apparaatjes op het stuur) soms na een pauze niet meer vanzelf herpakt en aan/uit gezet moet worden. Als dat bij de Rox 8.0 ook zo is... tja, dan hoef ik hem uiteraard niet. De Polar daarentegen is wel wat beperkter maar zal denk ik betrouwbaarder en meer overzichtelijk zijn.

Lastige keuze dus.

dave1086
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2008 23:19

dave1086 12 aug 2008 23:28

De Sigma ROX 8.0 & 9.0 zijn naar verwachting rond half augustus leverbaar, nog enkele dagen dus.
http://www.mtbgigant.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 13 aug 2008 19:39

buddo schreef:Ook ik twijfel tussen de Rox 8.0 van Sigma en de Polar CS200cad.

De Sigma is completer en dan met name met bijv. stijgingspercentages en hoogtemeters e.d. Maar het scherm van de Sigma komt op mij erg druk/vol/onduidelijk over. Daarbij komt dat mijn huidige Sigma hartslagmeter van ongeveer half jaar oud (rij nu met twee losse apparaatjes op het stuur) soms na een pauze niet meer vanzelf herpakt en aan/uit gezet moet worden. Als dat bij de Rox 8.0 ook zo is... tja, dan hoef ik hem uiteraard niet. De Polar daarentegen is wel wat beperkter maar zal denk ik betrouwbaarder en meer overzichtelijk zijn.

Lastige keuze dus.


Dat het scherm druk overkomt is misschien doordat je een preview hebt gezien waarop de display alle fucties in beeld tegelijkertijd laat zien. Je hoeft tijdens gebruik niet alle functies in te schakelen of in beeld te krijgen (dat laatste kan volgens mij niet eens)

De modellen van Polar in de lagere range/prijsklasse zijn nu niet zonder problemen te noemen.

Een andere vergelijkbare computer is misschien de 'Blackburn Neuro' serie.
http://www.blackburndesign.com/cyclometer.html

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 13 aug 2008 19:50

Ik zou die Polar CS200 CAD maar lekker links laten liggen.. gebruik de zoekfunctie maar eens ;)

Ik heb juist: hoe meer info te gelijk in 't scherm hoe beter. Na een tijdje ben je helemaal gewend aan zo'n apparaat en kan ik me haast niet voorstellen dat je hem dan nog druk vindt.
Ik zit even met de demo te spelen (van de 9.0!) en je kunt ook e.e.a. uitzetten in 't scherm, probeer maar es.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 aug 2008 00:40

FF een klein review
Besteld bij BIKE-COMPONENTS binnen 4 dagen in huis
Mooi verpakt
Eenvoudig te installeren
Echt alle functies aanwezig (behalve gps natuurlijk) en voor en groot gedeelte zelf aan te passen
Groot display en duidelijk te lezen
Software goed in orde , kwa installeren en mogelijkheden
Eigenlijk alles wat je zou willen weten tijdens en na het fietsen.

Min punten
Geen Nederlandse handleiding ( hoewel je dit niet echt nodig heb)
Interface kan (nog?) niet in het Nederlands
De cadans meter moest ik iets wat aan passen zodat deze niet tegen de crank aanloopt
Hartslag zone maar in 3 zones
Ik zelf heb (100%-85%) & (85%-70%) & ( 70%-50%) ingedeeld , geen idee of dit en beetje goed is , voor input hou ik me aanbevolen.

als er nog vragen zijn.........

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 25 sep 2008 01:39

mao schreef:
als er nog vragen zijn.........


1 inmiddels wel een nl handleiding beschikbaar?
2 kun je data naar je pc zenden en bv hartslag uitlezen in een grafiek?
3 @mao nog steeds tevreden over dit apparaat?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 sep 2008 14:21

1 nee , is ook niet echt nodig
2 ja
3 ja

Plaats reactie