velo schreef:Wat wordt vergeten is dat assos wel een marge moet halen omdat het duurste van ieder product de ontwikkelingskosten zijn en dat is bij assos anders dan vele andere merken.
Tevens is de doelstelling om de lat steeds hoger te leggen wat niet bepaalt gratis gaat.
[...]
Ik ben niet tegen kortingen, maar wel als een bedrijf dure r&d moet doen voor het product en er zijn talloze merken en artikelen die dat niet doen met (terecht, begrijpelijk en logisch) een ander prijskaartje als gevolg.
True, maar dat is natuurlijk vooral iets van Assos zelf. Het is ook volkomen logisch dat Assos daardoor duurder is dan andere merken, (en een deel van de consumenten zal die kwaliteit en exclusiviteit ook herkennen en waarderen, ondanks de hogere prijs) maar daarom hoeven ze nog niet aan verticale prijsbinding te doen.
Een internet winkel heeft gewoon andere kosten dan een fm in een pand laat staan voorraad aanhouden. Dan kan je gewoon geen zelfde prijzen verwachten als de online winkels.
Verder zet het éne merk zijn product voor een bepaalde prijs in de markt een andere merk wil een bepaald kwaliteitsniveau en alles heeft zijn klanten als ook zijn prijzen.
Verder voel ik mij bekocht zo niet bedonderd als ik iets koop voor prijs x en een paar maanden laten is de prijs opeens y.
Dat is toch juist het mooie van een vrije markt? Aanbieder A biedt op moment X, op plaats Y, product Z aan tegen voorwaarden Q, en het staat jou als consument 100% vrij om te kiezen of je op dat aanbod ingaat of niet, of dat je liever nog even wacht, of eerst ergens anders kijkt. Soms heb je dan inderdaad de pech dat je achteraf gezien liever een andere keus had gemaakt, maar je hebt tenminste iets te kiezen.
Bij prijsbinding en kartels heb je niks te kiezen en ben je overgeleverd aan wat de fabrikanten en handelaren vinden dat goed voor je is (of beter: goed voor hun eigen portemonnee

Alleen vinden we allebei iets anders niet terechtIk reageer gewoon op iets wat ik niet terecht vindt, maar da's natuurlijk mijn mening.

Geen ervaring mee. Sorry voor de offtopicOverigen was de vraag of iemand iets kan vertellen over die persoon van MP of inmiddels al heeft besteld

Geloof ik best. Maar dat vind ik nog geen reden om medelijden te hebben met autofabrikanten. Want ookal verdienen ze op die topmodellen zelf niks, het imago van b.v. aan Audi R8 helpt waarschijnlijk wel bij de verkoop van A3'tjes. (net zoals sponsoring of reclame)Ooit eens een gesprek gehad met een autodealer en die vertelde dat het ontwikkelen van nieuwe top modellen zo goed als schier onbetaalbaar aan het worden is en dat het meer voor het image is dan echt de winst. Die wordt gemaakt met de doorsnee modellen.