Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Gebruik fietsbel

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 13 aug 2008 17:31

geen bel op mn fiets !!
ik gebruik altijd mn stem een vriendelijk ,pas op ,zonder te schreeuwen werkt vind ik het best .
ik heb een tijdlang een bel gebruikt, werkt avenrechts ze kijken eerst om en komen tegelijk naar links of ze denken daar heb je weer zo een racefietser en gaan gelijk breeder fietsen
ik fiets ook wel eens met iemand die belt al voor een duif op de weg daar word ik zelf gek van dan maar geen bel

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 13 aug 2008 17:37

Dat averechtse bemerk ik nu ook altijd. Mensen die eerst heel rustig om gaan kijken en zich verbazen dat er gebeld wordt en dat er iemand sneller rijdt. Daarna gaan ze geen meter aan de kant en moet je maar zien hoe je er langs komt.

Sinds ik de stem gebruik met de woorden: "pardon", gevolgd door: "dank u wel". Nooit meer problemen gehad.

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 13 aug 2008 17:43

Alle recreatieve fietsers verwachten van het achterop komend verkeer een belletje, terwijl dat wettelijk niet mag.
Ik denk dat de recreant aan wie je bovenstaande probeert uit te leggen, er vooral een bevestiging van de onredelijkheid van (bepaalde) wielrenners in zal zien.
Mijn advies is bellen, vaart minderen. Gewoon eens een praatje maken en het standpunt van de wielrenner uitleggen kan ook helpen, mits het op een beleefde, begrijpende manier gaat.

F@*k man, zit ik hier toch in dit topic te posten. Ik had me nog zo voorgenomen niet in frustratie topics te posten:rolleye:
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 13 aug 2008 17:53

ik ben het met moustache eens
je kan ook niet dwingend ',pas op ',zegen zonder dat de mensen zich rot schriken
er voorbij fietsen ff hand in de lucht als bedankje werkt echt perfect
die eene fietser (recreant) die zich hier aan ergert valt toch nooit mee te praten vind ik verspilde moeite om die iets uit te legen

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 13 aug 2008 17:54

Even wachten totdat het weer nog slechter wordt dan zijn we gelijk van een stelletje rijdende rechters verlost en hebben wij (de racefietsers) weer vrij baan op de fietspaden.
Ikzelf ben inmiddels gestopt met excuses maken tegenover die rijdende rechters ik bel 1 of 2 keer en dan zoeken ze het maar uit ze willen het toch niet snappen.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 13 aug 2008 18:01

sind een maand of 3 fiets ik met mn vrouw op een racetandem op zondag meest,
zij had eerst ook nog het oordeel dat racefietsers best wel wat asociaal zijn maar nu ze achter op zit met een gangetje van 30+ is zij er achter gekomen dat het tegendeel waar is
de bel zit op haar stuur in het begin belde ze maar na enige tijd kwam ze erachter dat dat niet werkt en laat mij nu maar gewoon mn stem gebruiken om ongeluken te voorkomen

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 13 aug 2008 18:15

Ik heb geen bel. Ik vind het veiliger om m'n handen aan de remmen te houden bij inhaalsituaties. Meestal is een 'pardon' ... 'dank u' voldoende, alleen tegen slingerende en vierdik rijdende schooljeugd mag ik graag eens een vermanend 'pas op!!!' roepen.

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 14 aug 2008 17:36

[quote="Thomas1974"]alleen tegen slingerende en vierdik rijdende schooljeugd mag ik graag eens een vermanend 'pas op!!!' roepen.[/quote]


Als ze niet te snel aan de kant gaan of blijven irriteren, de bidon werkt beter dan je stem :D
Dat is geen geel! Dit is geel!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 14 aug 2008 17:39

[quote="jibb"]Als ze niet te snel aan de kant gaan of blijven irriteren, de bidon werkt beter dan je stem :D
[/quote]
Om ze nat te spuiten, of gebruik je je (bij voorkeur met gereedschap gevulde) bidon als wapen?? :D

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 14 aug 2008 18:21

bidon gevuld met zand gaat het best denk ik
zonde van het gereedschap!!!!!!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27567
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 aug 2008 18:23

Voor mij is een bel ook onmisbaar. Mijn oude bel ben ik ooit per ongeluk verloren en toen merkte ik weer hoe onhandig "pardon" roepen werkt. Een bel, mits niet al te agressief bediend, werkt vele malen beter.

Het is inderdaad ongelofelijk hoe sommigen het aangeboren talent hebben precies MIDDEN op de weg te gaan fietsen / lopen / nordic walken / skaten / whatever.

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 14 aug 2008 20:18

Ik bel atijd, als het kan......... Ik heb al eens in de afdaling van Kruisberg richting Eijs/Eijsersebosweg een discussie gehad met een kudde wandelaars die vonden dat ik toch echt moest bellen, terwijl ik met beide handen aan de remmen in die steile afdaling toch echt niet meer aan bellen toe kom als me de weg wordt versperd. Had ze het liefst zelf op mijn fiets gezet voor de resterende afdaling met de opdracht om het zelf maar eens te proberen!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Plaats reactie