Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Binnenbanden Continental

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 aug 2008 12:57

Foosho schreef:Een latex binenbandje heeft dus nog minder weerstand, is lichter dan een normale butyl band, is comfortabeler en gaat minder snel lek?

Nadeel is de prijs en iedere keer je band op pompen.

Toch?

Zo ja, dan weet ik wel waar ik op rijd in het vervolg.. :)
(pompen doe ik toch altijd al en en die paar euro scheelt me niks)



Ik kwam een aantal jaar geleden tot exact dezelfde conclusie en sta daar nog steeds 100% achter. Die enkele keer dat ik lek rijdt plak ik ze ook nog eens met parktool superpatch, reserve heb ik nooit bij me. (Met Michelin Pro2light buitenbanden reed ik af en toe lek, met mijn huidige Ultremo's of Conti 4000s heb ik nog nooi tlek gereden)

Wel bij latex goed opletten dat je ze niet verdraaid tijdens het opleggen, als je dat namelijk wel doet dan geen ze snel kapot.
Afbeelding

clim
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 aug 2008 20:56

clim 30 aug 2008 03:26

hallo,

Ik geloof dat de meeste de binnenbanden wel goed vinden dus ik ga ze maar aanschaffen het voordeel is dat je bij futurumshop geen verzendkosten betaald.

Iedereen bedankt.

Groeten clim.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 31 aug 2008 01:54

Nog even over die latex bandjes. Die rollen inderdaad nog lichter en zijn lekbestendiger dan de lichtste butyl banden. Enige nadelen zijn volgends mij inderdaad vaker pompen omdat ze sneller lucht verliezen en bij extreme afdalingen met veel remmen en hete velgen iets meer kans op klappen dan bij butyl. Niet te veel remmen dan maar.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 aug 2008 15:39

Bij veel remmen, vooral slepend remmen, knappen ze gewoon. Het gebeurd heel regelmatig, vorig jaar heeft Havana het in de Dolomieten bijv gedaan. Dat vaker oppompen vind ik vooral om te trainen nog al een nadeel, met butyl volstaat het gewoon om 1 keer per week m'n banden op te pompen of zelfs nog minder vaak. Terwijl je met latex iedere dag je banden op moet pompen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 31 aug 2008 23:14

Ze rollen wel lichter, maar zijn overigens niet lichter dan de lichtere butyl bandjes. Dus als je geen risico's wilt nemen toch maar butyl. Zeker in de bergen als ik dit zo lees.

vanderbulck
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25

vanderbulck 01 sep 2008 00:32

Ik zoek voor mijn carbon wielen latex biba's waarbij ik het ventiel kan afschroeven zodat ik er verlengers kan opzetten... Dit gaat niet bij de michelin latex biba's dus zoek ik een ander merk! Iemand een idee?
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 01 sep 2008 00:32

Na een training doe laat ik altijd wat lucht uit de band. De volgende training pomp ik er altijd weer wat lucht bij.

Ik heb de conti's ook gehad maar zit er al weer door heen. Ook vind ik dat ik te veel lek heb gereden. Ik heb dus wat latex bandjes besteld. Ik hoop dat ze gaan bevallen.

Als ik een keer naar frankrijk ga dan wissel ik ze wel even om voor butyl bandjes.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 01 sep 2008 03:12

Zoek anders even op eBay naar de Topeak ventielverlengers Vanderbulck, kun je wel met de Michelin's rijden ;-)
Science of Performance!

vanderbulck
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25

vanderbulck 01 sep 2008 12:09

Had ik natuurlijk ook al een gedacht maar heb al een paar reviews gelezen van mensen die er al een paar stuk gekregen hebben...
Zijn de Vredestein latex biba's niet beter, kan je daar het ventiel niet afdraaien zodat je er vittoria ventielverlengers kan opzetten...
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 01 sep 2008 12:40

@patrickh: die continental supersonics vond ik een DRAMA. Veel te kwetsbaar. De hooguit 3 x 50 gram die je bespaart ten opzichte van andere binnenbandjes kun je beter even afvallen, twee keer een patatje laten staan en je bent er. De geluiden over de Schwalbe Ultremo binnenbandjes zijn net zo slecht, veel bandjes overleven niet eens de initiele montage. Ik heb wel erg goede ervaringen met de Schwalbe Extra Light (of zoiets) bibas, iets van 70 gram per stuk.

vanderbulck
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25

vanderbulck 01 sep 2008 20:33

Weet er iemand of je bij de Vredestein latex bibas het ventiel kan losdraaien?
Heb gehoord dat de vredesteins de beste zijn...
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 sep 2008 12:10

colnagofreak schreef: In een stuk waar het 16% in dalende lijn is en waar ik zelf ook met 88 km/uur naar beneden raas, zie ik stukken latex binnenband op het asfalt liggen, onderaan staat de ziekenwagen en er ligt een renner roerloos in het gras met het ambulance personeel er omheen. Ik huiver er is weinig voorstellingsvermogen voor nodig wat hier gebeurt is!
Ik heb het zelf dus ook gehad, gelukkig stond ik toen al bijna stil toen het gebeurde.

Plaats reactie