Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

2968 gram

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 09 sep 2008 16:53

Daarom...van Sheldon Brown's site / afd. Humor:
I shot a query into the net

I shot a query into the net.
I haven't got an answer yet,
But seven people gave me hell
And said I ought to learn to spell;

A posted message called me rotten
For ignoring mail I'd never gotten;
An angry message asked me, Please
Don't send such drivel overseas;

A lawyer sent me private mail
And swore he'd slap my ass in jail --
I'd mentioned Un*x in my gem
And failed to add the T and M;

One netter thought it was a hoax:
"Hereafter, post to net dot jokes!";
Another called my grammar vile
And criticized my writing style.

Each day I scan each Subject line
In hopes the topic will be mine;
I shot a query into the net.
I haven't got an answer yet ...

John D. Moore
Fiets... ook eens 11 speed!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 09 sep 2008 17:02

Inderdaad: laten we alsjeblieft weer gaan praten/posten over mooie/vreemde/lichte/extreme/afwijkende/lelijke/vernieuwende/oude/nieuwe fietsen (en zo hier en daar een al dan niet gefundeerde mening ventileren...)!!
Daar is dit een Fiets-forum voor, laten we dat ook zo houden!!

Trouwens: ik vind de fiets van Gunter an sich niet lelijk hoor, ik bedoel en Spin frame is toch wat bijzonders.
Tijdens de Otztaler radmarathon een dwerg/liliputter zien rijden op een Spin, echt een kindermaatje, maar wel een bijzonder mooi fietsje...trouwens ook een manier om een lichte fiets te bouwen: gewoon een maat 40 frame nemen...
Gang is alles!!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 sep 2008 17:26

Ik kan me wel vinden in de irritaties van de De Zwarten, al had ik ze anders verwoord. Wel vond ik het twijfelachtig dat ook een zin van mij in de bloemlezing was terug te vinden. Ik gok dat ie nogmaals snel langs alle opmerkingen is gewandeld niet alles meer in zijn context terug geplaatst heeft. (Dus geen bezerende gevoelens ;))

De vragen die ik op wierp (met daarachter mijn indruk) was, aan welke vindingen je wel, en aan welke dingen je iets zou kunnen hebben. Dat lijkt me een intressante vraag. Sterker nog die vraag is uitermate legitiem.

Iemand haalde de vergelijking aan met de formule 1. Een aantal zaken komt via de f1 in de 'gewone' oto terecht. Ik vind het intressant om te discussieren wat het wel en wat het niet gaat halen. Dat maakt wat mij betreft de f1 niet minder intressant, noch een bereidbare fiets maakt van minder dan 3 kg. Ik denk dat de bouwer juist blij is met al die discussie die hij teweeg brengt.

Want zoals gezegd: voor een klimtijdrit zou ik het best eens op deze fiets willen proberen. Volgens een eens door een forumlid (naam ff kwijt) verstrekte Excelsheet, zou ik l'Alpe d'Huez met die fiets in 45 minuten moeten kunnen beklimmen ipv in 48 minuten. (Uitgaande van een gewichtsbesparing van 6 kg). En met een UCI mimimum gewichtsfiets zou het verschil nog steeds zo'n 90 seconden zijn.

p.s. ik claim niet dat ik daadwerkelijk in 45 minuten bovenkom, dat is namelijk onder voorwaarde dat ik het vermogen gehaald in mijn sporttest rond omslagpunt daadwerkelijk de hele rit volhoud. En resultaten behaald in het verleden... ;)

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 09 sep 2008 20:30

It was fun, morgen ben ik het inderdaad al vergeten en rancune heb ik sowieso nog nooit gehad.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 sep 2008 20:34

GastheerG schreef:Maar als er iemand met een auto achter me aanrijdt wil ik er ook wel een keer een stuk of 10 heftige kasseistroken mee afrossen

Ik denk - als je op de stenen kan rijden en niet TE zwaar bent (..)

Datum prikken
Strak plan. Wellicht dat de eigenaar niet meewerkt, maar dat zijn van die practische bezwaren, dat ik daar niet te veel bij stil wil staan. ;)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 09 sep 2008 21:44

Corniel schreef:
GastheerG schreef:Maar als er iemand met een auto achter me aanrijdt wil ik er ook wel een keer een stuk of 10 heftige kasseistroken mee afrossen

Ik denk - als je op de stenen kan rijden en niet TE zwaar bent (..)

Datum prikken
Strak plan. Wellicht dat de eigenaar niet meewerkt, maar dat zijn van die practische bezwaren, dat ik daar niet te veel bij stil wil staan. ;)


Ach hij is een lichtgewicht, die kunnen jullie toch wel aan? :D

Over het gewicht: Ik zelf merk eigenlijk niet of ik met mijn "zware" Stalen knol of mijn "lichte" Alu Ros rijd. Ik merk overigens ook niet zoveel van comfort verschil. Ben ik zo lomp of is dat omdat ik alleen in de polder fiets?

Oh en betreft het comfort van die (en elke!) fiets. Zet mij in een spannende koers met hartslag gezichtsvernauwing; je weet wel, je ziet alleen dat ene wiel en gvd wat gaat ie hard....op die momenten voel ik helemaal niks, ook als de klinkers ervoor zorgen dat mijn noten richting mijn oksel dokkeren ^^ Dus ach, comfort... dat is een rekbaar begrip :P

kukelekupers
Forum-lid
Berichten: 437
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15

kukelekupers 09 sep 2008 22:06

Lekker lichte discussie hier ;)
Foosho schreef:Om mezelf aan te halen, 't was een onschuldige vraag, waar ik nog steeds het antwoord niet op weet....
Ik vraag me af hoe lekker dit nou nog fietst, je begint wel erg 'topzwaar' te worden toch?


Interessante vraag.

Is er iemand hier die wel eens op een 3kg. project heeft gefietst en hier iets over kan vertellen?

Plaats reactie