Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 okt 2008 19:01

Buzz schreef:Bovendien was Armstrong mentaal gezien ijzersterk al die jaren.
wat mij betreft valt het mentale vlak in het verlengde van focus en dicipline. Ik ben er van overtuigd dat Der Jan technisch in staat was om harder te fietsen. Maar goed, volgens mij is er niet zoveel discussie op dit punt: LA heeft vooral meer gepresteerd dan Der Jan wegens het 'rand gebeuren', kwa 'trappen' deden ze niet veel voor elkaar onder en beweren velen (waar onder LA zelf) dat Der Jan daar de betere was.

Het belooft - de Der Jan v.s. LA discussie loslatend - een intressant wielerseizoen te worden in 2009. Ik ben er nog niet uit of ik het stoer/gaaf/leuk moet vinden als LA oppermachtig terugkeert of juist finaal door he ijs zakt.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 21 okt 2008 19:30

Amclassic-fan schreef:Omdat daar geen B-stalen meer van zijn. Wat er eind jaren 90 gebeurd is toen ze Epo niet op konden sporen weten we allemaal wel. De heren hadden allemaal een hematocriet bijna tegen de 50 en die bleef constant in etappe koersen. Cera is net nieuw spul, daar heeft Armstrong echt niet 7 TDF'jes op gereden.


Cera kwam in 2007 op de markt. Dit houdt in dat Hoffmann-La Roche al tussen 1990 en 1996 begonnen is met de ontwikkeling. Dus waren design ontwerpers er ook al mee bezig. De bassist van Tower of Power weet er alles van.

@Buzz ( Zijn trainingsarbeid was in ieder geval onovertroffen. Ook zijn vernieuwende hoge trapfrequentie was hoogstwaarschijnlijk van wezenlijk belang om minder vermoeid te geraken, en daardoor impliciet sneller te herstellen. Toch belangrijk bij etappewedstrijden, en tevens bij zware dagelijkse trainingsarbeid.)

De Colombianen Louis Herrera en Fabio Parra in de '80 jaren waren de eerste die met poepverzetjes als duivels naar boven reden.

LA is commercie, dan pas sport. Dit is heel gebruikelijk in USA. Alles rondom hem moet succes hebben dan wel de schijn van succes hebben. Zijn boeken, films etc moeten dan ook in dat licht bezien worden. Natuurlijk traint hij harder dan wie dan ook, natuurlijk is hij mentaal harder dan wie dan ook. USA en sprookjes, ze zijn voor elkaar gemaakt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 21 okt 2008 22:34

Corniel schreef:
Buzz schreef:Bovendien was Armstrong mentaal gezien ijzersterk al die jaren.


Het belooft - de Der Jan v.s. LA discussie loslatend - een intressant wielerseizoen te worden in 2009. Ik ben er nog niet uit of ik het stoer/gaaf/leuk moet vinden als LA oppermachtig terugkeert of juist finaal door he ijs zakt.


Mee eens, de mentale factor is zeker van groot belang.
En ik kan je bevestigen dat je juist na een "moeilijke/zware" periode er mentaal sterker uit kan komen dan je vooraf was / kon vermoeden.

Ook mee eens, seizoen 2009 wordt interessant; en persoonlijk hoop ik dat LA juist wel de TdF meedoet en liefst nog wint ook in een Astana shirt, alleen al om de Fransen te . . . plezieren.
En of ie dan ook de Giro of andere grote ronden / klassiekers gaat rijden, dat zou ik graag zien als een direct duel tussen de overgebleven grote namen; Contador/Valverde/Sastre/Ballan/Cunego/Basso/etc
Nog even geduld.
In ieder geval lijkt mij de keuze voor de Ventouw aan t eind vd Tour wel iets waar LA een voordeel in kan zien: tot die tijd vlak achter de dan gele trui rijden zodat je niet de dagelijkse plichtplegingen hebt, en pas op de Ventoux toeslaan.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 okt 2008 03:09

@Fiedoo, Corniel, De boef: Tja, over Lance en z'n concurrenten heeft eenieder zo z’n mening. Prima natuurlijk, maar het is niet de mijne. (Die staat grotendeels op de vorige pagina beschreven.)

Wat betreft z’n comeback: daar ben ik niet zo blij mee. Althans, sportief gezien. Voor het goede doel is alles prima uiteraard. Al die jaren genoot ik volop van zijn overwinningen. Heb ook grote bewondering voor sportlegendes in het algemeen. En nee, dergelijke buitencategorie sporters hoeven van mij op het eind van hun carrière niet eens flink onderuit te gaan. "Dat maakt ze alleen maar groter, menselijker", hoor je wel eens. Vind ik niet. Integendeel, liever zie ik dergelijke toppers hun ongeslagen status behouden en/of waardig — als ze nog wereldtop zijn — afscheid nemen.

De laatste 3 Tour de France-edities vond ik daarom reuze relaxed om naar te kijken. Het maakte me namelijk totaal niet uit wie er zou winnen. En dan is het wel lekker liggen voor de TdF-buis.

Wordt dus opnieuw ouderwets spannend in 2009 (voor mij dan, hè). Want ja, eigenlijk verwacht menigeen dat ie zomaar weer de pannen van het dak rijdt. Dik 37 jaar oud en ruim 3 jaar geen wedstrijd gereden. Kan het me nauwelijks voorstellen dat zoiets ongestraft kan. Maar ben wel reuze benieuwd.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 okt 2008 00:04

Op je lauweren rusten , heet dat.

Zo hoort dat voor oud kampioenen.
Commentaar geven waar hij dat nodig vind en genieten van zijn status door geregeld overal eens op te duiken .
Voor de toeschouwers blijft daarmee het verleden op een tastbare manier leven om zo de hedendaagse werkelijkheid weer eens even te verdringen.
In Vlaanderen is men daar een meester in.
Dat heeft er mede voor gezorgd dat de ronde van Vlaanderen zo populair is.
Het een versterkt het ander zeg maar.
Zij is ook tegen

ed.merckx.gara
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2008 14:53

ed.merckx.gara 01 nov 2008 18:52

ik heb ergens gelezen dat contador helemaal niet blij is met zijn komst !!

en hij verdiend nu bijna geen geld !!

grtz
ride until you drop !!

eddy merckx fiets in mijn bezit !!

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 01 nov 2008 19:01

Dat is allang duidelijk en eigenlijk ook best wel logisch

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 nov 2008 13:21


seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 05 nov 2008 13:27

Heeft iemand al ergens iets gelezen of dit allemaal voor een seizoen is of dat ie wat langer wil meedraaien? Het lijkt er in ieder geval op dat Armstrong in het seizoen van zijn comeback alle koersen wil gaan rijden die hij eerder links liet liggen voor de Tour:

665 Teletekst wo 05 nov
***WIELRENNEN*************************
**** Armstrong rijdt lenteklassiekers
***************************************
Lance Armstrong,zevenvoudig winnaar
van de Tour,heeft een druk programma
samengesteld voor zijn veelbesproken
rentree in 2009 in het wielerpeloton.De
37-jarige Amerikaan wil in bijna alle
voorjaarsklassiekers starten.Hij rijdt
aleen Parijs-Roubaix niet.Dat liet hij
dinsdag weten in San Diego.

Armstrong wil komend jaar ook deelnemen
aan de Ronde van Italië,het Criterium
International,de Ronde van de Sarthe in
Frankrijk en de Ronde van Californië.

De Astana-renner maakt in januari in de
Tour Down Under zijn officiële comeback
na een afwezigheid van 3 jaar.Armstrong
liet zich in San Diego met geen woord
uit over de Ronde van Frankrijk.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 05 nov 2008 13:32

Goed nieuws, wel een mietje dat hij Parijs-Roubaix overslaat...;)

De kritiek op Lance was toch vaak dat hij alleen maar zijn kunstje in de tour opvoerde (wel een knap kunstje overigens). Nu hij echt een compleet programma gaat rijden zal hij denk ik op meer sympathie van wielerfans kunnen rekenen.

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 05 nov 2008 19:33

Ik zou hem inderdaad ook graag willen zien in de klassiekers!
Sensa

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 05 nov 2008 19:38

ik ben ook erg benieuwd! idd wel laf dat hij P-R laat liggen. is toch een beetje de moeder alles voorjaarskoersen. LA is zelfs te zien in de documentaire over P-R.

Denk overigens wel dat het een goed ezaak is dat hij gewoon volle bak mee gaat. kan ik zeker wel waarderen!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Plaats reactie