Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

hansiscus
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:05

hansiscus 09 sep 2008 16:18

Hmm als je hem nu ziet lijkt hij mij flink gespierder in zijn armen en romp dan dat hij dat in zijn fietsdagen was. Da's dus een hoop extra kilo's die je niet wil meesleuren bergop. Zou hij echt weer opnieuw zijn lijf willen ombouwen door de hele winter als een gek gericht te gaan trainen?
Maar aan de andere kant, als je kijkt naar de TdF winnaars van de afgelopen jaren, denk ik dat ie ook allang eens gedacht heeft dat hij een 8e of zelfs 9e tour had kunnen winnen. Het is natuurlijk een kwestie van motivatie, na al die jaren alleen maar 1 doel voor ogen ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Nu na een paar jaartjes wat anders gedaan te hebben is ie misschien wel weer helemaal fris in z'n hoofd en wil ie er nog een keer voor gaan.

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 09 sep 2008 18:56

Hoeveel sporters zijn er ooit na een afwezigheid van een paar jaar teruggekomen, en aan de top?
Katherina Witt probeerde het en faalde jammerlijk.
Er zijn nog wel een paar voorbeelden, ik weet er geen een die ooit zijn oude niveau weer heeft gehaald.
Met alle respect is het beter dat hij de geschiedenis ingaat als de man die 7 keer won dan als die stumper die zo nodig terug moest komen en roemloos in het peloton eindigde (als hij de tour al uit kan rijden)

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 09 sep 2008 19:35

Waarom moet je op je hoogtepunt stoppen? Dat Rintje Ritsma bv. nog zo lang doorschaatst vind ik alleen maar mooi. Dat ie nu geen deuk meer in een pakje boter schaatst doet toch niets af aan zijn prestaties in het verleden.

Laat maar komen die Lance, diep respect als ie zijn derde comeback kan maken. En al wint ie niet de Tour, nou en, dat iemand het probeert omdat ie zijn gevoel volgt, is toch alleen maar bewonderenswaardig? Het zou pas beschamend worden als ie uit het peleton zou moeten lossen, maar zover zal ie het niet laten komen, de eerzucht van die man kennende.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 09 sep 2008 19:40

lior63 schreef:Hoeveel sporters zijn er ooit na een afwezigheid van een paar jaar teruggekomen, en aan de top?
Katherina Witt probeerde het en faalde jammerlijk.
Er zijn nog wel een paar voorbeelden, ik weet er geen een die ooit zijn oude niveau weer heeft gehaald.
Met alle respect is het beter dat hij de geschiedenis ingaat als de man die 7 keer won dan als die stumper die zo nodig terug moest komen en roemloos in het peloton eindigde (als hij de tour al uit kan rijden)


Greg Lemond heeft toch wel een succesvolle rentree gemaakt na twee jaar ellende na het jachtongeval.
En vergeet Ton Sybrands niet die telkens weer terugkeert aan de wereldtop, zij het dat dit in een andere sport is dan wielrennen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 09 sep 2008 20:41

>na twee jaar ellende na het jachtongeval.
Daar dachten de dieren vast anders over.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

vinnieb
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 23:01

vinnieb 09 sep 2008 20:42

Lance is en blijft nog steeds een enorm commercieel succes, kijk bevoorbeeld naar oakley dat ook ruim nadat lance gestopt was met nieuwe lance modellen komt etc.

Nu kan ik me niet voorstellen dat lance nog ene gat in zn begroting heeft, maar het zou de sponsors niet slecht uitkomen

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 09 sep 2008 23:28

Een gerucht als dit komt de sponsors al niet slecht uit. Ik vermoed dat 'ze' het gerucht nog even vakkundig aan blijven wakkeren, zonder ooit iets officieel te maken, om het vervolgens in de winterstop weer even vakkundig dood te laten bloeden. Het komt Astana, met al de gemiste reclame van de afgelopen Tour, immers ook niet slecht uit, deze free publicity. Marketing, daar zijn de Amerikanen goed in.

Alleen op dit forum al tenminste 4 pagina's met reacties! Terwijl ik ook ergens las dat Cippolini weer een comeback overweegt. Geen haan die ernaar kraait... Jammer voor de Mooie Mario!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

kempenaar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 aug 2008 00:19

kempenaar 09 sep 2008 23:36

Als het al waar is zou het me verbazen als er weer een sterke ploeg om hem heen gebouwd kan worden. Die sterke ploeg had ie toch echt nodig in de bergen ritten bij zijn laatste Tour zeges.
Als ik een goeie knecht was (wat ik overigens niet ben...) dan zou ik toch liever voor Contador, broertjes Schleck, Valverde etc willen rijden als voor iemand die nog eens wil kijken of ie het nog wel kan of zich verveelt.
En Armstrong is dan volgens mij ook niet iemand die voor iemand anders wil rijden (vb Contador als ie voor Astana zou gaan rijden) .

Het had Armstrong meer gesiert als ie gewoon door was gegaan en op een gegeven moment ook een Tour had verloren. De "onoverwinnelijke" wordt dan weer een gewoon renner. Dat vindt ik het mooie aan een topper als Merckx. Die vond na 6 TdF overwinningen ook z'n opvolger in Thevenet (wil het verder niet hebben over wat die Kuiper later flikte..)

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 09 sep 2008 23:55

Merckx won 5 keer de Tour.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 10 sep 2008 00:38

Het is net officieel bevestigd! Hij komt terug voor zijn achtste tourzege!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachten tot volgend jaar...
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 10 sep 2008 00:41

Bedankt voor het delen van je bron.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 10 sep 2008 00:46

was daarnet bij studiosport, de woordvoerder van armstrong heeft het bevestigd... ik denk zelf dat het nog maar moet blijken, ik denk aan de 'comeback' van chipo al blijft armstrong natuurlijk wel een bijzonder eigenzinnige amerikaan (en mijn idool maar dat terzijde)

Plaats reactie