Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 03 okt 2008 12:07

Om dat allemaal te onderhouden kost natuurlijk ook heel erg veel (onnodig geld) dan zie je eigenlijk maar hoe het met de wielrennerij gesteld is.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 okt 2008 12:57

En zelfs áls Lance gebruikt had in die periode, en dat spullen waren die tóen niet te vinden waren en nú wel, dan zou je het gehele peloton daar op moeten controleren want misschien zaten ze er allemaal wel aan.

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 03 okt 2008 13:54

WouterF schreef:En zelfs áls Lance gebruikt had in die periode, en dat spullen waren die tóen niet te vinden waren en nú wel, dan zou je het gehele peloton daar op moeten controleren want misschien zaten ze er allemaal wel aan.


+1 Bovendien was dat toen het geval. Er waren toen meer samples positief. Alleen dat van LA is naar buiten gekomen. ik kan mij voortsllen dat LA de zaak niet vertrouwd. wat dat betreft reden genoeg om de zaak niet te vertrouwen.

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 03 okt 2008 14:07

Allemaal controleren.

Een duidelijk signaal afgeven dat vals spelen vroeg of laat bestraft wordt.

Doe je dit niet dan blijven er renners die denken dat ze er (op een later tijdstip) toch niet voor gestraft worden.

En daarbij komt ook dat ik me gewoon als kijker belazerd voelt. Kijk maar naar de afgelopen Tour waarbij Rico toen die berg op vloog. Schitterend om te zien, maar het was niet zonder dope.

Of zou het wielrennen zonder dope stukken minder worden?

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 03 okt 2008 15:09

Oldboy schreef:Allemaal controleren.

Een duidelijk signaal afgeven dat vals spelen vroeg of laat bestraft wordt.

Doe je dit niet dan blijven er renners die denken dat ze er (op een later tijdstip) toch niet voor gestraft worden.

En daarbij komt ook dat ik me gewoon als kijker belazerd voelt. Kijk maar naar de afgelopen Tour waarbij Rico toen die berg op vloog. Schitterend om te zien, maar het was niet zonder dope.

Of zou het wielrennen zonder dope stukken minder worden?


Tuurlijk moet je dan allemaal controleren. Maar voordat je mensen moet kunnen bestraffen moet het ook op tijdstip van het afnemen van het monster, de stof al op de dopinglijst staan.
Er zullen genoeg stoffen zijn die er nu wel opstaan, maar 10 jaar geleden niet. (en andersom)

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 03 okt 2008 15:41

Oldboy schreef: Een duidelijk signaal afgeven dat vals spelen vroeg of laat bestraft wordt.


Om vals te spelen moet je eerst de regels hebben overtreden. In aanvulling op vorige post: in dat kader is het gebruiken van een middel dat niet op de lijst van verboden middelen staat op het moment van gebruiken dus per definitie niet valsspelen.

We kunnen natuurlijk ook iedereen die ooit wel eens een sigaret heeft gerookt in een horeca gelegenheid een bekeuring geven. Dit is immers verboden per 1 juli.....
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 05 okt 2008 00:03

C a s r a n schreef:Hoh, kijk, nu komen ze met die vraag en volgende maand weer met een andere... Zo'n antidopingbureau zou zich niet moeten concentreren op 1 renner specifiek, maar alle schijn van onpartijdigheid moeten hebben. Als ze nu met betrekking tot de vorige Tour de France bepaalde stalen terug gaan herbekijken, dan doen ze dat toch ook op basis van een objectief criterium, en toch ook niet lukraak de stalen van Valverdo, of van Sastre of Cavendish omdat een van die gasten nu toevallig op dit moment in de kijker loopt? Wat ze voorstellen druist overigens in tegen elke ethiek van anti-dopingonderzoek: een staal onderzoeken in aanwezigheid van de betrokkene en waarvan de laborant de identiteit kent. Dat is pas nonsens!

Dit soort dingen zijn veel erger voor de sport dan dat Lance Armstrong terugkeert. Dat ze hem nu eens gewoon laten fietsen.
rob74 schreef:Volgens mij houd Armstrong gewoon van gezeik. Terugkeren naar de tour betekent een hoop gezeik over je heen krijgen. Daarnaast voert LA ook graag rechtzaken tegen mensen die dingen roepen of doen die hem niet aanstaan.

Daarom laat hij zich ook niet testen. Dan komt er weer een hoop gezeik en daar kickt ie juist op.



Je kan er anders ook wat van....

Bottecchia schreef:Hoe betrouwbaar zijn die stalen? Er was toch eerder een test ongeldig verklaard omdat het materiaal niet deugde? Als dit dezelfde stalen zijn snap ik wel dat hij niet meewerkt. Want het is wel duidelijk dat er in Frankrijk een aantal mensen zitten die hem proberen te naaien.

Maar als de stalen 100% betrouwbaar zijn zou hij wat mij betreft wel moeten meewerken. Dan heb je immers niets te verliezen.

Bwa kijk, 't is een beetje alsof ze tegen jou komen zeggen dat ze je vroegere schoolexamens nog eens heel grondig gaan nakijken op fraude (zeuren, spieken...)... en dat terwijl je vermoedt dat de kamer waarin die examens bewaard zijn de hele tijd open stond. Dan zou je je ook afvragen waarom jij je tijd moet steken in zo'n onderzoek: je hebt je diploma, er valt niets op aan te dingen, en lukraak komt iemand heel speciaal aan jou zeggen (omdat je naderhand succesvol was) dat je moet meewerken aan het herbekijken ervan. En als je dan nog eens "nee bedankt" zegt, dan haal je de verdenkingen over je kop? Huh? Hier klopt iets niet hoor.


Idd Casran....WAT ZITTEN DIE JONGENS HIER TOCH ALLEMAAL TE ZEIKEN OVER LANCE ARMSTRONG!!!

Ik ben een tijdje weg geweest van het forum....maar maar zeg..wat een gezeik!
Dat ze zich eens richten op datgene wat Lance beweegt en motiveert, wat zijn drijfveren zijn. DAT wordt moeilijk jongens...want daar hem je meer voor nodig dan wat kwats op deze topic knallen!!!
Ik heb het al eens eerder geschreven en ik herhaal het nog een keer:
Stelletje AZIJNZEIKERS.
:/:/:/:rolleye::D:D
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 05 okt 2008 22:57

Ho,ho,ho.
Amstrong is met een publiciteitscampagne bezig.
En de mensen rond hem beheersen dat spel.
Of dat leidt tot een nieuwe tourstart ?
Ik denk het niet.
Het gaat hem erom het komende jaar volop aandacht te trekken in de media .
Voor hemzelf en dus automatisch voor zijn organisatie.
En dat gaat heel goed ,blijkt ook hier op het forum

Wil hij serieus weer gaan deelnemen dan kiest hij niet voor Astana die voorlopig gewoon hun eigen plan doortrekken.
Nu is Vino weer in beeld en die heeft in die ploeg wat in te brengen .
Dat is niet direkt een startgarantie in Frankrijk schat ik zo.

Als het serieus is dan begint Amstrong met een eigen Amerikaans georienteerde sponsor en/of ploeg.
Wees eens reel.
Zoiets duurt toch minstens 2 jaar .
Zij is ook tegen

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 05 okt 2008 23:54

simen schreef:Ho,ho,ho.
Amstrong is met een publiciteitscampagne bezig.
En de mensen rond hem beheersen dat spel.
Of dat leidt tot een nieuwe tourstart ?
Ik denk het niet.
Het gaat hem erom het komende jaar volop aandacht te trekken in de media .
Voor hemzelf en dus automatisch voor zijn organisatie.
En dat gaat heel goed ,blijkt ook hier op het forum

Wil hij serieus weer gaan deelnemen dan kiest hij niet voor Astana die voorlopig gewoon hun eigen plan doortrekken.
Nu is Vino weer in beeld en die heeft in die ploeg wat in te brengen .
Dat is niet direkt een startgarantie in Frankrijk schat ik zo.

Als het serieus is dan begint Amstrong met een eigen Amerikaans georienteerde sponsor en/of ploeg.
Wees eens reel.
Zoiets duurt toch minstens 2 jaar .


Ja, van dat Amerikaanse ploegje, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in hoor. Hij heeft toch gezegd dat hij in de Tour wilt starten. Ik denk echt niet dat hij zo snel een ploeg bij elkaar heeft, en of de tourorganisatie daar wel zin in heeft. In korte tijd worden toch de ploegen bekendgemaakt die mee gaan doen aan de tour?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 okt 2008 23:25

Of Astana mag starten in de tour valt zeer te betwijfelen als Vino daar terugkeert.
En die gaat zeker niet naar een andere ploeg.
Zo nationalisties schat ik ze wel in daar in het oosten.
Zij is ook tegen

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 06 okt 2008 23:56

Ja, maar denk echt niet dat Vino bij Astana aan de slag gaat. Astana zal wel gek zijn, maar het Astana is toch echt niet meer het Astana van vorig jaar. Ik denk dat als Lance bij Astana zit de kans groter is te starten in de tour dan bij Vino, al kun je bij de ASO rare dingen verwachten!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 okt 2008 21:30

Hoi,

Juis ja.
Las zonet op Sportwereld
het volgende. Cursus "hoe gooi ik mijn eigen ruiten in" van de UCI. Hoezeer ik het Armstrong als sporter ook gun.....regels zijn regels.


===================================================

Armstrong mag starten in Tour Down Under


Lance Armstrong mag alsnog starten in de Tour Down Under. De Internationale wielerbond UCI maakt, speciaal voor de Texaan, een uitzondering op de dopingregels.

Een strikte toepassing van die regels betekent immers dat Armstrong ten vroegste op 1 februari 2009, zes maanden nadat hij het Amerikaanse dopingagentschap heeft ingelicht over zijn terugkeer, mag terugkeren in het peloton. De Tour Down Under vindt tien dagen eerder plaats van 20 tot 25 januari.

De UCI hield voor de beslissing rekening met de vooruitgang in het antidopingprogramma sinds 2004, met name "de spectaculaire verhoging van het aantal controles, in het bijzonder buiten competitie, en de invoering van het biologisch paspoort". De UCI voegde er ook aan toe dat Armstrong zeer strikt in het oog zal worden gehouden in de periode voorafgaand aan zijn terugkeer in het peloton.

===================================================

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie