Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 jan 2009 17:45

Ik wilde hem ook al plaatsen. Het zal wel niet zo bedoeld zijn maar ik vind het een van de mooiste Trek's ooit. Zoals ik al zei in een eerdere post, volgens mij kan Trek deze zonder problemen 2000 a 3000 Dollar boven de nominale waarde op de markt brengen.

Afbeelding
Afbeelding

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 21 jan 2009 20:30

[quote="ericpeters"][Ik wilde hem ook al plaatsen. Het zal wel niet zo bedoeld zijn maar ik vind het een van de mooiste Trek's ooit. Zoals ik al zei in een eerdere post, volgens mij kan Trek deze zonder problemen 2000 a 3000 Dollar boven de nominale waarde op de markt brengen. ]


Bij 1 van de foto's staat:
"Ben Coates of Trek says that a commercial version of this bike is being worked on."
Nog eventjes geduld dus!
Bij mij thuis past niet nog een Trek, al is deze erg mooi. Ik zou me wel een "beetje" bekeken voelen, de bling-factor is te hoog.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 21 jan 2009 20:48

Moet wel gezegd worden dat de "commercial version" waarschijnlijk wat minder bewerkelijk zal worden qua paintjob...met deze zijn ze meer dan 30 uur bezig geweest vwb het spuiten...niet echt rendabel voor een fiets waar ook nog geld aan verdiend moet worden..!!
Gang is alles!!

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 22 jan 2009 10:12

Mooi fietske...wil ik wel hebben....kan ik alleen niet betalen... Het is de eerste Trek die ik in mijn leven zie waar ik langer dan 1 minuut naar kan kijken. De eerdere Trek's deden me niets.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 22 jan 2009 13:13

Hij is wel gaaf, maar 'over the top'. Die wielen zijn om te huilen en de stuurpen doet het niet veel beter. Ik zou gaan voor wat subtiele gele accenten.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jan 2009 13:32

Groene Spicht schreef:Het is de eerste Trek die ik in mijn leven zie waar ik langer dan 1 minuut naar kan kijken.

Dat had ik nou ook, maar dat was omdat ik nog een keer ging kijken of hij echt zo lelijk is. Helaas bleek het waar te zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 22 jan 2009 18:48

Lance begint al weer op toeren te komen:

Lance Armstrong (Astana) joined 13 riders in a 90-kilometre long break away throughout the Tour Down Under's Stage 3 today, as the American gets back into the swing of racing. Armstrong joined a powerful break away early in the race – which included Stuart O'Grady (Saxo Bank) and Michael Rogers (Columbia) – and stayed away through to kilometre 101.

"I felt okay; high end intensity, I don't have that yet, I haven't worked that part of my training," he said. "Like I said you had to be strong to be in that group, if you looked around there was some horsepower in there, I've got to be happy with that."

The seven-time Tour de France winner believes the racing will help his comeback. The rider believes the only way to get competitive again after three and a half years off the bike is by racing.

"I think it's the kind of stuff I need to do, I need to get in the race and work that top end," he said. "Like I've said 100 times here, I can't get that in training so the more I can be out there... I mean, I looked down at my power metre and the average after two hours was 340 watts, you can't do that in training. You're just constantly going and going and going."

Aldus de berichten op cyclingnews.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 22 jan 2009 20:23

Afbeelding

Zeker een fraaie Trek om te zien.
Hoewel ik een minder druk patroon wel beschaafder vind.
Wat me opvalt is de vermogensmeter, ik dacht dat het een SRM is, maar bij nader inzien zie ik toch SRAM staan.
Zouden ze er gewoon een sticker overheen hebben geplakt?
Of heeft SRAM nu ook iets moois ontwikkelt à la SRM?
Dat zou mooi zijn; hopelijk een keer een betaalbare en goede concurrent.
Want binnenkort lopen toch de patenten af van SRM?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

c40campy
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 aug 2008 02:45

c40campy 23 jan 2009 00:06

Volgens mij is de SRM een gewone FSA SRM met SRAM stickers en RED kettingbladen.
Overigens is er al een concurrent voor SRM (naast PowerTap, etc): http://www.quarq.us

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jan 2009 00:15

De patenten zijn al verlopen, Quarq maakt daar al gebruik van. De crank op de foto is gewoon een SRAM SRM, netzo als er de FSA en Dura Ace versies zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 23 jan 2009 01:33

Als de patenten verlopen zijn dan lijkt het me een kwestie van tijd voor aleer de prijzen echt gaan kelderen.
Als ik het goed zie praten we hier over een gefreesde tussenring (€ ??) met een rekstrook meetkring (10 Euro), een all in one programmeerbare chip (8 Euro) en een Drop in ANT+ chip (4,50) Een printplaatje en wat afwerking. Het duurste is dat je software op de chip moet zetten om de rekstrookkring te kunnen calibreren en om te rekenen naar kracht, dat gekoppeld aan een cadans meting geeft je vermogen.
Al met al zou qua productie en ontwikkelkosten dit minder dan de helft van de goedkoopste powertap moeten kosten. (En die zit adviesverkoop al onder de 500 Euro.) Gooi daar nog wat steigende concurentie en vergrootte afzetmarkt tegenaan (bijvoorbeeld meer Ant+ compatible ontvangers) dan moet 250 Euro haalbaar zijn binnen niet al te lange tijd. Cyclops, SRM en waarschijnlik ook Quarq zullen vanwege hun naam nog wel meer kunnen vragen maar low kost goedwerkende concurentie lijkt mij onafwendbaar.
Afbeelding

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 23 jan 2009 21:24

Timo 2.0 schreef:
Groene Spicht schreef:Het is de eerste Trek die ik in mijn leven zie waar ik langer dan 1 minuut naar kan kijken.

Dat had ik nou ook, maar dat was omdat ik nog een keer ging kijken of hij echt zo lelijk is. Helaas bleek het waar te zijn.


+1

Van dichtbij valt het overigens mee. Maar het complete plaatje klopt wat mij betreft van geen kant.

Plaats reactie