Nou heb ik een stevens strada 600 en een cube SL Road Pro op het oog.
Is er een wezenlijk kwaliteitsverschil tussen het merk Cube en Stevens, met name qua frames?
Maakt het voor de manier waarop ik de fiets ga gebruiken uit of er een racegroep of mtb groep op zit?
In mijn hoofd zat namelijk een fiets met racegroep, maar ik wil niet meer dan rond de 800,- besteden. Dan kom ik voornamelijk op Tiagra uit. De Cube heeft een mtb groep maar wel LX en XT achter. Dus kwalitatief toch echt wel wat beter.
Maar mochten de ervaringen met een Stevens nou beter zijn, dan kan ik natuurlijk over een tijdje de Stevens upgraden... Of als de ervaringen zijn dat een racegroep toch echt fijner is voor de wat langere afstanden op voornamelijk asfalt, dan kies ik misschien ook voor het iets mindere Tiagra. OF kan ik met Deore LX en XT ook gewoon goed over asfalt knallen en is het verschil misschien helemaal niet zo groot? Want dan moet ik maar gewoon voor de Cube gaan.
Kan en wil iemand zijn of haar mening geven zodat ik misschien meer bevestigd of overtuigd word richting een keuze

Ik ga overigens wel voor een nieuwe fiets aangezien ik met een fietsplan mee ga doen.