Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

hoge velgen geen carbon

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 okt 2008 16:25

JackBrown schreef:Via een andere forum ook iets gelezen over een fabrikant, H + Son, die hoge (42 mm) alu velgen op de markt brengt: http://www.flickr.com/photos/30185145@N04/.

Op de site van de fabrikant http://www.hplusson.com/ staat een klein stukje over deze velgen, maar weet iemand misschien iets meer?

Op de site van het Engelse verkooppunt, Brick Lane Bikes, staan nu wat wielsets met deze velgen: http://bricklanebikes.co.uk/gallery

Er zijn dus velgen met en zonder remrand, dus interessant voor zowel baanfietsen/fixies/singlespeed als voor wegfietsen. Hier zie je bijvoorbeeld een zwarte SL42 met remrand (voorwiel):

Afbeelding

Dat ziet er toch wel zeer vet uit zeg. :D Binnen een paar weken zijn er velgen met 28 gaten beschikbaar en als het goed is komen er ook velgen (in elk geval zwarte) met minder gaten, meest waarschijnlijk 24 maar misschien ook minder, hangt o.a. af van de vraag.

Op Eurobike was een Cinelli te zien met H Plus Son velgen, deze., misschien is die ook wel te bewonderen tijdens Bike Motion..

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 04 nov 2008 22:27

Jaaa, mooie velgen die SL42's Maar hoe zit het nou met de remrand? Ik vind het zo mooier staan dan de alu kleur van het materiaal, maar wordt die niet afgeschuurd door het remmen? Of hebben ze een slijtvaste techniek op toegepast?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 05 nov 2008 14:37

De remrand zal na verloop van tijd wel slijten, dat is onvermijdelijk.
Op weight weenies heeft net iemand een set opgebouwd met deze velgen en hij deelt zijn zeer interessante ervaringen in dit topic.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 05 nov 2008 14:43

JackBrown schreef:Maar hoe zit het nou met de remrand?


Denk dat de kleur op het remvlak van de SL42 er toch wel af zal slijten...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 07 nov 2008 02:05

Die H+son velgen zijn nu ook in NL te krijgen via Rotterdamfixedgear

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 07 nov 2008 15:55

Dat is goed nieuws. Alleen de prijs is dat niet.. ik heb twee keer gekeken om mezelf ervan te overtuigen dat je er echt maar 1 velg voor krijgt. Zo kan ik ze ook wel gaan verkopen, gewoon bij Brick Lane Bikes halen voor 46 pond en dan doorverkopen :rolleye: Gemiste kans.

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 07 nov 2008 17:00

Ja klopt, ze zijn mij ook wat te prijzig moet ik bekennen. Voor die prijs kan je ook 3 Rigida DP18's krijgen. Dan maar zelf gaan importeren...

010fixedgear
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 18:01

010fixedgear 07 nov 2008 18:19

Zo kan ik ze ook wel gaan verkopen, gewoon bij Brick Lane Bikes halen voor 46 pond en dan doorverkopen Gemiste kans.
Ik zag dat er mensen via dit forum op onze site waren gekomen en zag de reacties alhier...
Vooral bovenstaande reactie stoot ons tegen onze benen.
Hierop wilde wij dan ook graag even reageren...

Iedereen denkt dat je tegenwoordig op internet maar alles makkelijk uit het buitenland kan halen en zodoende goedkoper uit bent en voor een "duppie op de eerste rij zit"... en in sommige gevallen is dit ook zo. (de gevallen waarbij de douane het even te druk heeft of misschien jouw pakketje net niet ziet).

Wij houden ons aan de adviesverkoopprijzen van H+Son en dat doet Bricklane Bikes nu op het moment (nog) niet. H+Son heeft een prijsverhoging doorgevoerd die bij elke winkel voelbaar zal zijn. Als jij denkt dat jij voor 46 pond een H+SON velg kan kopen en hem voor dat geld hier en in je fiets hebt hangen, zit je ernaast...

Weleens gehoord van verzendkosten en 19% BTW bij binnenkomst in het land der Nederlanden? Tel daar 4,7% invoerrechten op fietsonderdelen bovenop en de inklaringskosten en kijk op welk bedrag je dan uitkomt...Dat zal vast niet veel meer schelen...
Ik kan je zeggen dat de verzendkosten voor 1 velg rond de 35 a 37 pond bedragen, schat ik zo.

Het blijft natuurlijk altijd een eeuwige strijd tussen mensen die zelf "op onderzoek uitgaan" en spullen gaan kopen vanuit het buitenland en de mensen die gewoon vandaag iets willen kopen en het morgen in huis, of in hun fiets willen hebben zitten...

Niemand is verplicht de velgen of welk onderdeel dan ook via ons te kopen, maar het is ook niet de bedoeling dat er "ge-internet trash-talked" wordt door mensen die het in hun ogen allemaal figured out hebben... Gemistte kans? Niet mee eens... Wij verkopen ze regelmatig en iedereen is er dik tevreden over...

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 07 nov 2008 18:34

mja.

Je betaalt echter wel geen BTW in de eurozone, zoals iedere weldenkende handelaar wel weet? ;)

Het is een beetje jammer dat je reactie een beetje gepikeerd overkomt. Als handelaar moet je tegen kritiek kunnen! Ik kan gerust geloven dat het moeite kost om die dingen naar NL te halen, maar als consument kan je er niet omheen dat deze velgen duur zijn en je ze elders (waarschijnlijk, dus niet 100% zeker) goedkoper aantreft. That's life!
En wees gerust, ondanks je (ook al insinuerende) toon over de verzendkosten van een collega-handelaar, zullen er wel genoeg mensen zijn die liever in NL en in het Nederlands geholpen worden...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

010fixedgear
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 18:01

010fixedgear 07 nov 2008 18:35

En sinds wanneer betalen ze in Engeland met euro's ?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 07 nov 2008 18:39

Ik bedoelde natuurlijk dat UK ook lid is van de EU vrijhandelszone.
Ik hoop dat je dus weet dat (tenzij het zo op de website staat natuurlijk!) er geen extra importheffingen worden geheven (zo staan er bij bellatisport.com in zwitserland alleen prijzen ZONDER BTW, omdat ze veel exporteren naar de EU).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

010fixedgear
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 18:01

010fixedgear 07 nov 2008 18:54

@ De Zwarten--> ik ben alles behalve gepikeerd, hoor...helemaal niet. Het punt is alleen dat tegenwoordig iedereen denkt dat het makkelijk(er) is om voor goedkoper dan in de Nederlandse winkel geldende prijzen via internet te kopen. Ik wijs diegene er alleen op dat dit niet in alle gevallen waar is.

Kritiek kunnen wij zeker wel hebben, dat is ook alleen maar goed, maar dan moet die kritiek wel gegrond zijn en gebaseerd op feiten. Niet op lukrake kreten die niet gestaafd worden door feiten. Wij doen heel vaak zaken met Bricklane Bikes (toevallig dan niet als het gaat om H+SON velgen, want die kopen wij direct bij H+SON) en zodoende weten wij een beetje wat de gemiddelde prijzen zijn om bepaalde artikelen te versturen. Daar is niks insinuerends aan. Bricklane Bikes is een hartstikke goede en supervriendelijke zaak en ik raad een ieder ook aan als ze daar eens in de buurt zijn, langs te gaan! De koffie staat altijd klaar! (voor diegene die koffie drinken), overigens zijn wij van de prijverhogingen op de hoogte gebracht door BLB, dus het is van ons uit absoluut geen sneer naar BLB toe, laten we dat voorop stellen...

Plaats reactie