Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen of Ridley

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 24 sep 2008 15:04

Voor volgend seizoen wil ik een nieuwe racefiets aanschaffen. Het wordt of een Jan Janssen ( vector of sonic ) of een Ridley ( boreas of orion ). Deze 2 merken zijn via mijn FM te bestellen en deze 2 merken kun je zelf opbouwen wat ik een groot voordeel vindt. JJ heeft mijn lichte voorkeur daar je voor minder geld meer kwaliteit krijgt in de afmontage. Nu hoor ik echter dat de lakafwerking van JJ te wensen overlaat, is dit incidenteel of alleen bij de goedkopere modellen? Graag reactie van JJ sonic en vector rijders die deze fietsen al enige jaren in gebruik hebben. Ik rij nu bijna 5 jr een Ridley en daar moet ik van zeggen dat de lakafwerking perfect is (net als het hele frame/fiets trouwens).

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 sep 2008 18:54

JJ Sonic = Prorace Nox = BeOne (type weet ik zo net niet), qua frame dan. Wellicht een overwging waard. Succes met je keuze.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 25 sep 2008 00:19

De sonic en de nox vertonen inderdaad erg veel gelijkenissen. Maar ja 80% van de frames ( incl. de goedkopere colnago's en andere italianen ) komen uit z.o. Azie.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 25 sep 2008 00:57

Jelle279 schreef:De sonic en de nox vertonen inderdaad erg veel gelijkenissen. Maar ja 80% van de frames ( incl. de goedkopere colnago's en andere italianen ) komen uit z.o. Azie.
Genoeg van de duurdere frames ook hoor ;) (niet dat dat zoveel boeit)


Over de keuze, ik heb niet echt een voorkeur, beide zijn solide merken (zover ik weet). Ik weet dat Ridley een goeie naam qua lak heeft.

Dingen die je kunt meenemen:
Past 1 v/d frames qua maatvoering beter bij je? Vind je eentje mooier? Misschien korting op een overjarig 2007/2008 frame?
Succes ermee! :)

Plaats reactie