Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Goede winterhandschoenen!

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 01 okt 2008 18:03

Ik heb altijd snel koude handen en voeten.

Wie kan mij raad geven welke zeer goede warme winterhandschoenen zijn.

Thnx!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 okt 2008 18:12

Ik heb hele dure van Gore en die vind ik vele malen minder dan de goeikope € 8 handschoenen die ik ooit bij Decathlon kocht.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 okt 2008 18:42

Hoi,

Hangt er natuurlijk vanaf hoe koude gevoelig je bent.
Ik heb twee paar van Pro. Een paar waterdicht en die kunnen tot -5 en een niet waterdicht paar die tot -10 kunnen.
Ik zal de bonnen eens opsnorren vanavond voor de prijzen en de exacte modellen.

Verder voor het echt koude weer een Adidas Arctic lange broek, overschoenen en een dikke wind/regen dichte jas.

Is dat alles nog niet genoeg dan is het echt TE koud om te fietsen en ik ben zeker geen koukleum.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 okt 2008 19:37

Ook hier weer: kleed je niet te dik aan. Compleet wind- en waterdichte handschoenen zorgen er enkel voor dat je natte handen van het zweet krijgt. Dan beter iets/nauwelijks ventilerende handschoenen.

Altijd een beetje balanceren wat je aan doet afhankelijk van de buitentemperatuur en de intensiteit van de training. Ik heb handschoentjes van Ultima, die heel goed ventileren (lees: niet volledig winddicht) en ik heb Berghaus handschoenen waar Gore Windstopper in zit. Deze laatste gebruik ik pas bij temp lager dan ca. 5 gr.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 01 okt 2008 19:45

Voor deze dagen 0gr/10gr heb ik er van Defeet zodra het gaat vriezen heb ik Ultima's deze zijn water en winddicht bevallen mij zeer goed kwamen twee jaar geleden zeer goed uit de test van Fiets.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 okt 2008 20:33

litespeed schreef:Ook hier weer: kleed je niet te dik aan. Compleet wind- en waterdichte handschoenen zorgen er enkel voor dat je natte handen van het zweet krijgt. Dan beter iets/nauwelijks ventilerende handschoenen.

Altijd een beetje balanceren wat je aan doet afhankelijk van de buitentemperatuur en de intensiteit van de training. Ik heb handschoentjes van Ultima, die heel goed ventileren (lees: niet volledig winddicht) en ik heb Berghaus handschoenen waar Gore Windstopper in zit. Deze laatste gebruik ik pas bij temp lager dan ca. 5 gr.


Hoi,

Ja natuurlijk. Ik ga me niet aankleden zodat ik ga zweten als een otter. Maar dat scenario wat ik beschreef was 'worst case'.
Blijft moeilijk hoe je precies aan te kleden aangezien het zeker van de persoon (koukleum of niet) en de ervaring afhangt (als je net buiten komt en gaat fietsen lijkt het eerst koud maar dat veranderd snel maar velen baseren hun kleding op hoe het voelt als je net begint met fietsen op een koude dag).

Gewoon experimenteren dus en in geval van twijfel een dun jack meenemen dat toch de scherpe koude randjes eraf kan halen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 01 okt 2008 20:34

Ik kreeg zojuist een mailing van Rose Versand met handschoenen met een verwarmingselement, sokken met idem zijn er ook.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 okt 2008 22:10

ZorroI schreef:
litespeed schreef:Ook hier weer: kleed je niet te dik aan. Compleet wind- en waterdichte handschoenen zorgen er enkel voor dat je natte handen van het zweet krijgt. Dan beter iets/nauwelijks ventilerende handschoenen.

Altijd een beetje balanceren wat je aan doet afhankelijk van de buitentemperatuur en de intensiteit van de training. Ik heb handschoentjes van Ultima, die heel goed ventileren (lees: niet volledig winddicht) en ik heb Berghaus handschoenen waar Gore Windstopper in zit. Deze laatste gebruik ik pas bij temp lager dan ca. 5 gr.


Ja natuurlijk. Ik ga me niet aankleden zodat ik ga zweten als een otter. Maar dat scenario wat ik beschreef was 'worst case'.

Je voelt je aangesproken, maar ik sprak vooral in het algemeen. Je moet ze de kost geven die de afgelopen weken met wat wind of in de avonduren al een regenjack-achtig iets aantrokken. Zo bol als een luchtballon door de rijwind zag je ze langskomen met een kop zo rood als die van Rintje Ritsma in een vol Thialf. Reken maar dat die gasten met een natte romp rondreden en dat het langzaam maar zeker bij 12-14 graden al oncomfortabel werd. Laat staan als je iets soortgelijks doet bij 2-4 graden. Dan heb je het na een half uur al koud en kun je beter omkeren.

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 01 okt 2008 23:27

ik heb lange handschoenen van craft, bevallen mij zeer goed maar met -5 zijn ze wrschijnlijk wel ietsjes te dun,maar ze zitten wel onwijs lkr.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 01 okt 2008 23:50

Ik maak ook vaak gebruik van die craft binnenhandschoentjes. Die zijn wat mij betreft echt multifunctioneel. Op frisse dagen gebruik ik ze in combi met normale fietshandchoentjes (er onder) en als het echt koud is gebruik ik ze in combi met dikke winterhandschoenen(zodat je over twee lagen beschikt en dus geen last krijgt van klamme handen!). In mijn geval zijn de winterhandschoenen de Roekle Goretex handschoenen (die inmiddels aan vervanging toe zijn!).

Heb sinds begin dit jaar ook zo'n setje defeets waar roger al naar verwees. Zijn ook prima voor de frisse dagen. Die gebruik ook vaak voor woon-werk (op de normale fiets).
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 02 okt 2008 17:25

Ik heb ook Gore en die bevallen mij ook niet (pasvorm). Hiervoor had ik Roeckl Goretex en bevielen mij in alle opzichten zeer goed bij wat kouder weer.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 02 okt 2008 17:49

Ik zeg het nog maar eens:

Bij koudere weersomstandigheden helpt het erg goed zowel het lichaam (bodylotion) als ook de handen (handcreme), voeten en het gezicht in te smeren met een dun laagje vet.

Scheelt echt! Je lichaam houdt daarmee beter de warmte vast en ketst de kou deels af.


Uitgedroogde handen zijn veel kougevoeliger in de winter op je fiets. Insmeren maakt dat de koudegrens verlegd wordt.

Plaats reactie