Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

polar rs800cx bike

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 18 sep 2009 15:12

Hij is besteld....via HCS-sytems....ooooeeeoeoeoeoe....ik kan niet wachten. Vandaag moet ie binnen komen..... ;-)
Gunstige prijs betaald voor de RS800CX PTE!!! Was het wachten en prijsvergelijken wel waard!

Vanavond om 5 over 6 is ie geleverd. Nu de rest nog...oei oei!!! Installeren en omdoen.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

motorbiker
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15

motorbiker 19 sep 2009 00:46

Zojuist de software in de computer geladen.
Infrarood gekoppeld, en inderdaad een duidelijke menu.
Het onnozel logo in het uurwerk verwijderd.

Om zondag de eerste mtb tocht te rijden.

Ik ga waarschijnlijk geen tijd meer hebben om hem te testen.
Ik hoop dat het net als bij de Polar 725S is:

de rode knop indrukken
hartslag verschijnt
nogmaals de rode knop indrukken, en rijden maar.

Correct me, if I am wrong....
motorbiker

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 21 sep 2009 10:57

En...heren, bevalt-ie?

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 21 sep 2009 14:40

@six13 Freak. Ja...tot nu toe wel. Sinds 20 jaar fiets ik weer met een teller. En de hartslagmeter was al net zo lang geleden. Even wennen. Moet nog veel uitzoeken oa verbinding zoeken tussen computer en horloge enz. Gisteren 1e rit met snelheid, hartslag en tijd in 1e display. Vandaag ga ik de cadansmeter monteren! Ik vrees alleen dat ie niet goed gaat werken. De magneet moet net als bij de snelheidsmeter een 0.4 cm van de sensor af zitten. Mijn Centaur Grey heeft nog van die cranks die "gebogen" zijn en met de bijgeleverde stickertjes komen ze niet op de 0.4 cm uit. En om de sensor zo ver naar buiten te buigen...ik weet het niet. Testen doe ik het wel. En als t lampje brandt heb je verbinding. Dus daar ga ik even voor zitten en je hoort van me.

Het is een machtig mooi apparaat! En ik zal echt nog veel moeten gaan lezen en testen wil ik alles onder de knie krijgen. Foto's zal ik binnenkort posten.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

motorbiker
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15

motorbiker 21 sep 2009 23:45

Gisteren ook voor het eerst mijn RS800cx pte getest. Een technische MTB tocht in Douvrin waar ik toch het eerste kwartier meer aan mijn knappe polar dacht, dan aan de tracks zelf.
De Polar: start perfect op, is goed afleesbaar, de knoppen zijn op de bike goed te bedienen.

Ik probeer nu de gegevens op computer te plaatsen maar dit lukt niet.

Polar in connect modus.
Infrarood lezer knippert volop maar er verschijnt niets op de polar pagina.

Kan mij iemand de juiste werkwijze uit de doeken doen aub.

Thanks
motorbiker

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 22 sep 2009 10:43

je moet het horloge inderdaad eerst op connect zetten maar vervolgens ook in de software op de groene verzendmodus klikken. Daarbij is het belangrijk dat je het uitleesgedeelte (de gaatjes boven het Polar logo) van je horloge goed op de infrarood ''usb-stick'' richt. Ik houd mijn, met de kabel verlengde stick, altijd praktisch loodrecht ongeveer en halve cm. boven het uitleesgedeelte. Als de afstand te groot is of je houdt hem in een verkeerde hoek, dan wordt er niets overgedragen

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 22 sep 2009 10:57

@six13 freak. De cadansmeter... met het Polar logo naar buiten of naar binnen, volgens mij maakt dit geen zak uit ivm de overdracht. Werkt ie bij jouw en hoeveel cm staat ie van de magneet af. Gisteravond heb ik er een stuk vilt onder moeten leggen om goede verbinding te krijgen...of is dat niet nodig...lampje brand binnenin
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

koertw
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 aug 2006 21:46

koertw 22 sep 2009 17:32

ik heb mijn cadencesensor gewoon naar de cranck toe gericht, staat dus schuin tov de achtervork. Werkt perfect en blijft ook prima op zijn plaats. Daar maakte ik me in het begin wel zorgen over maar na honderden km's fietsen en de nodige ritjes op de fietsdrager is ie niet verschoven.

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 22 sep 2009 18:27

Ik heb hem ook met het logo naar buiten schuin (+-45 graden) op de staande achtervork. Hij moet inderdaad vlak langs het magneetje lopen, anders vertikt-ie het bij mij ook. Als je het lampje ziet branden als de cranck erlangs gaat moet het goed zijn volgens mij. Misschien kun je ook nog proberen je sensor opnieuw te laten herkennen door je horloge.
Heb je in het horloge onder features wel aangegeven dat je ook cadans wil laten registreren? Anders doet-ie het n.l. ook niet.

Overigens heb ik nu ook een extra speed sensor op mijn atb gemonteerd. Werkt en bevalt prima!

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 22 sep 2009 18:43

Heb hem ook onder een hoek staan. Heb simpelweg de sensor gemonteerd en vervolgens de crank er voorzichtig langs bewogen. Dan nog even verder buigen (1 mm) en hij staat goed.

Het komt erg precies is me opgevallen.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 22 sep 2009 23:11

Hij werkt. Vandaag rustig aan gedaan. Gemiddeld zo'n 25 km per uur, hartslag tussen 100 en 110 en cadans zo rond de 90. Nu nog oefenen met uitlezen. Het was wel wennen om de 3 juiste regels wil laten zien. Foto ga ik maken en hier plaatsen.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 23 sep 2009 10:58

Na verloop van tijd krijg ik de neiging om elk schermpje aan te passen aan mijn wensen. Het mooie is dat je alle gewenste combinaties allemaal kan laten zien.
Het allermooiste vind ik nog steeds de intervaltrainingen met de grafiekjes. Omdat ik deze trainingen altijd alleen doe heb ik er nu een mooie afleiding bij: ik ben constant bezig om de grafieklijnen mooi in het midden te houden.

Plaats reactie