Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BikeMotion foto's

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 04 nov 2008 09:35

Ik hou al niet van zwarte fietsen maar dit is wel erg lelijk, de fiets zal wel hightech zijn maar al zal ik hem gratis krijgen ik zal er nooit mee gaan fietsen ! En idd zo zagen de fietsen er 15 jaar geleden er ook uit (lap, had ik hem nou maar bewaard dan had ik weer een trendy fietsje gehad)

Komt het door de foto of staat die voorfork een beetje apart. ?

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 04 nov 2008 09:43

torro schreef:Ik hou al niet van zwarte fietsen maar dit is wel erg lelijk, de fiets zal wel hightech zijn maar al zal ik hem gratis krijgen ik zal er nooit mee gaan fietsen ! En idd zo zagen de fietsen er 15 jaar geleden er ook uit (lap, had ik hem nou maar bewaard dan had ik weer een trendy fietsje gehad)

Komt het door de foto of staat die voorfork een beetje apart. ?
Ik kan mijne fiets (Fausto Coppi) van +/- 12 jaar geleden laten zien en ik wil die zeker niet wisselen tegen boven vertoonde model.

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 04 nov 2008 11:09

Een Syntace stuur niet mooi vinden.... Inderdaad: smaken verschillen en soms wel heeeeeeel erg :-)
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 nov 2008 11:18

Hoe doen die Parlee's het eigenlijk in de testen? Lugs, ronde buizen, alle buizen dezelfde diameter. Het komt op mij over alsof ze gewoon de lichtste carbon buis hebben gepakt en er een frame van gemaakt. M.a.w. is dit wel high tech, of betaal je gewoon omdat het licht is en handwerk?

wielrenpagina
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2008 20:42

wielrenpagina 04 nov 2008 11:24

bedankt, want ik kon er niet bij zijn.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 04 nov 2008 13:33

Wezep. Fan van tijdritfietsen? Bedankt voor de link. Krijg zo nog meer indrukken van de BikeMotion. Volgendjaar toch maar eens zelf gaan kijken.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 nov 2008 14:46

perik schreef:Hoe doen die Parlee's het eigenlijk in de testen? Lugs, ronde buizen, alle buizen dezelfde diameter. Het komt op mij over alsof ze gewoon de lichtste carbon buis hebben gepakt en er een frame van gemaakt. M.a.w. is dit wel high tech, of betaal je gewoon omdat het licht is en handwerk?


Niet bepaald high-tech. Een paar jaar geleden is er een keer 1 door Tour getest, na die test zullen ze wel nooit meer een frame voor een test opsturen. De torsie stijfheid was extreem laag. Ze worden met de hand gemaakt in Amerika, dat maakt 't gewoon duur. Ik zou m'n geld eerder in iets als een Spin stoppen, technisch gezien een stuk hoger niveau.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 nov 2008 14:58

Stijfheid zegt niet alles en ook spin maakt fietsen van heel slap (en licht) tot zwaar en ultrastijf. Technisch staat parlee op hetzelfde niveau en fietsen doen ze extreem goed (volgens mij is er op dit forum behalve Casran met zijn Z4 en ikzelf z1 niemand die ook maar iets zinnigs over een Parlee kan zeggen).
Degene die ik reeds deed het beter dan een C50 en was nog eens extreem licht ook.
Niet geintegreerd is nog steeds beter dan geintegreerd en als er een merk is dat mooie (maar ook heel lelijke) lakschema's kan leveren is het Parlee wel.

Een Z4 zou ik niet zo snel bestellen maar een 1 of 2 op basis van mijn eigen specificaties en lakschema zou ik zo bestellen.

En om maar een vergelijk te maken, Spin en Parlee ontlopen elkaar niet heel veel.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 04 nov 2008 16:55

@wezep: bedankt voor de foto's. Mooi.

Wat de Parlee betreft: tja, ik heb 'm ook live gezien op de beurs en ik vind hem ook niet erg mooi of zo. Misschien dat ie echt heel goed is, ik kan dat niet beoordelen. Maar mooi, nee. Niet voor mij.

Wat ik wel mooi vond (en nog steeds vind) zijn de Pina's, Rosa's, Litespeeds, Merlin, en ja, ook die Vogue van Duell vond ik errug mooi!! Ik was blij verast om te zien dat Jan nog steeds, tussen al het carbon geweld, zo'n product op de markt kan brengen. Ook die Token fiets vond ik prachtig.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 nov 2008 18:18

Ben ook niet zo'n fan van de stealth look van bijv. Parlee of Spin. Maar het 'Dog Erection style'stuurlint is ronduit lelijk!
;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 04 nov 2008 19:51

Dit was toch wel de topper IMHO, wielkeuze is wat minder op deze foto

Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 04 nov 2008 19:54

Wat zou een betere keuze zijn? Zwart zoals op de beurs? Hoe zou het zij met lage velgen?
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie