Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Basso

franzferdinand
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:53

franzferdinand 10 apr 2010 23:35

@Body, sinds 2 maanden 'trotse' eigenaar van een zwarte Basso Astra, frame los via m'n FM laten bestellen (geen probleem ook al is hij geen Basso verdeler), daar de fiets laten opbouwen.
Ik heb maar één probleem als ik op deze fiets stap, gas geven, ik kan maar niet een relaxed ritje maken, de vergelijking met een Ferrari rijden is misschien wat ver gezocht, maar zo voel ik het aan :-)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 11 apr 2010 00:05

Franz Ferdinand schreef:@Body, sinds 2 maanden 'trotse' eigenaar van een zwarte Basso Astra, frame los via m'n FM laten bestellen (geen probleem ook al is hij geen Basso verdeler), daar de fiets laten opbouwen.
Ik heb maar één probleem als ik op deze fiets stap, gas geven, ik kan maar niet een relaxed ritje maken, de vergelijking met een Ferrari rijden is misschien wat ver gezocht, maar zo voel ik het aan :-)


Dus de fiets is behoorlijk stijf als ik het zo begrijp. Voel je ook elke hobbel of valt dit weer mee?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

franzferdinand
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:53

franzferdinand 11 apr 2010 22:07

Ik vrees dat elk carbon frame een zekere stijheid heeft, voor mij is dit gevoel echter best aangenaam ik hou van het gevoel van direct contact met de weg), en ik ervaar dit niet als vervelend op m'n fiets. Ik heb al een strook kasseien gereden, de fiets stuiterde wel wat, maar dit kan ook gelegen hebben aan de bandenspanning of aan de carbon clinchers ... in elk geval ga ik er geen Parijs-Roubaix mee rijden.

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 29 apr 2010 22:41

@body...

Beetje late reactie. Louis de Koning in Zuidland (vlak bij Spijkenisse) verkoopt ook Basso. www.dekobikesport.nl
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 11 mei 2010 00:25

Na lang wikken en wegen. Tig keer kijken... Eindelijk. Vanavond de koop gesloten. Een Basso Astra (kleur white-red) met Campa Chorus. Als het een beetje meezit kan ik er op 22 mei a.s. mee wegrijden. Foto's volgen dan (als het plaatsen lukt ;-))
Zal een hele verandering worden na jaren op mijn oude vertrouwde Jan Jansen Nemo met recht stuur en shimano 105 triple.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 13 mei 2010 23:56

in Juli 2009 wilde ik al een nieuwe fiets.
begin februari bestelde ik een Basso Astra. Helaas was de door mij gekozen kleur niet leverbaar. Een oorzaak werd hiervoor niet genoemd maar na bijna 4 maand wachten vond ik het wel welletjes.

Ik heb samen met mijn FM (Leidraad in Almelo) http://www.leidraad.eu mijn keuze heroverwogen en de opties doorgenomen.

uiteindelijk gekozen voor de Basso Laguna 2010.

Vandaag mijn nieuwe fiets opgehaald.

[img=http://img692.imageshack.us/img692/1337/1002000c.jpg]

[img=http://img14.imageshack.us/img14/1862/1002005x.jpg]

[img=http://img130.imageshack.us/img130/8498/1002002f.jpg]

De eerste indruk is grandioos! Wat een beest! Een stijf, licht frame die er om vraagt om keihard op te fietsen. Vandaag in de eerste rit direct mijn snelste woon-werk tijd (over 54 kilometer) met 5 minuten verbeterd!
Opgeven is geen optie!

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 14 mei 2010 13:36

Ik vind het een hele mooie fiets. Veel plezier ermee. Gave bijpassende bidonhouders.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 30 mei 2010 13:56

Afgelopen vrijdag opgehaald. Ik probeer wat foto's te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

franzferdinand
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:53

franzferdinand 30 mei 2010 21:23

Mooie fiets, veel plezier ermee !

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 01 jun 2010 07:44

Ik heb inmiddels 125 km op de Astra gereden. Het bevalt prima. Iedere trap is raak i.t.t mijn oude fiets. Nu nog een keer proberen rustig te fietsen. Dat valt tot nu toe niet mee. Ik kan het rijden in D3 en daarboven veel gemakkelijker en langer vasthouden dan voorheen. Het resulteerde in een TE van 5 op mijn Suunto en dat was nu ook weer niet helemaal de bedoeling. Vandaag maar een rustdag :-) Op de één of andere manier krijg ik ook een wat zwaarder verzet gemakkelijker soepeltjes rond. Zal wel psychisch zijn....... Zaterdag Limburgs mooiste. Eens kijken of ik tegen de heuvels opgefietst kom met het compact crankstel en 12-25 cassette. Voorlopig ben ik zeer content met deze fiets. Twijfel alleen nog of ik het stuur nog wat laat zakken. Ik wacht nog maar even met de zaag.
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

freakish
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 01 jun 2010 17:18

leenpol schreef:Ik heb inmiddels 125 km op de Astra gereden. Het bevalt prima. Iedere trap is raak i.t.t mijn oude fiets. Nu nog een keer proberen rustig te fietsen. Dat valt tot nu toe niet mee. Ik kan het rijden in D3 en daarboven veel gemakkelijker en langer vasthouden dan voorheen. Het resulteerde in een TE van 5 op mijn Suunto en dat was nu ook weer niet helemaal de bedoeling. Vandaag maar een rustdag :-) Op de één of andere manier krijg ik ook een wat zwaarder verzet gemakkelijker soepeltjes rond. Zal wel psychisch zijn....... Zaterdag Limburgs mooiste. Eens kijken of ik tegen de heuvels opgefietst kom met het compact crankstel en 12-25 cassette. Voorlopig ben ik zeer content met deze fiets. Twijfel alleen nog of ik het stuur nog wat laat zakken. Ik wacht nog maar even met de zaag.


Mooie fiets! Zaterdag mag geen probleem worden met de compact. Al zitten er weer een paar vervelende bij.

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 01 jun 2010 19:01

@Franz Ferdinand @freakish Dank voor jullie reactie. Heb er wel vertrouwen in a.s. zaterdag als ik de voorgaande nacht een beetje fatsoenlijk doorkom in een tentje op de camping ;-))
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

Plaats reactie