Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

FotoSoep Contest (01): kleur en/of fleur een diskwiel op

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 12 nov 2008 00:54

Wielrenners (en -sters) zijn haast zonder uitzondering zelfingenomen, (licht) narcistische personen. Wil je iets van ze gedaan krijgen, streel hun ego, hemel ze op, en ze doen alles voor je.

[quote="SuperGrover1"]zou jij voor mij (als je dit wil doen en tijd hebt) mijn fiets aan een klein sjopje kunnen onderwerpen? (..)[/quote]

Nee, ik heb geen tijd, en als ik er aan begin ben ik structureel de klos. Toch zeg ik ja. Niet wetende waar ik aan begin. Spoedig volgt een e-mail met het basismateriaal. Nog niet gehinderd door liefde jegens het subject: miserabel.

Afbeelding
Het te plaatsen wiel is in Paintgemaakt, de basis foto staat scheef, het hekje staat in de weg, de banden zijn lek. Kortom knudde.

Zucht. Waar ben ik aan begonnen. Maar goed, streel mijn ego, en ik fiets de gehele koers op kop, zing een liedje (en dat wil je echt niet), doe de boodschappen, kook het huis en was het eten. Of andersom natuurlijk.

Maar he, dit is uitdaging. We gaan er voor.

Start
Afbeelding
Nogmaals de basisfoto.

Rechtzetten
Afbeelding
Als je goed kijkt zie je dat de wielen nu recht staan.

Poetsen
Afbeelding
Zoals gezegd: er stond een hekje in de weg. Daarnaast zijn er meer spaken in het achterwiel dan dat SuperGrover in gedachte had (denk ik). Aangezien het resultaat nog gekropt (bijgesneden) gaat worden, en nieuwe wiel er nog overheen moet, zijn sommige zaken niet 'afgemaakt'.

Wielen plaatsen
Afbeelding
Aangezien ik niet zoveel had aan het wiel zoals getekend door onze kinderheld, moest dat overnieuw. Met de basistools van Photoshop kom je een heel eind.

Frame fixen
Afbeelding
De remgrepen en de vork zijn teruggezet.

Decals
Afbeelding
Tja, de wielen zijn nogal massief. Daarnaast was het voorstel decals op de wielen te zetten. Ik ben er doorgaans niet zo van, maar goed, het maakt e.a. een stuk hipper.

Opleuken
Afbeelding
Na de krop en het vinden van een stoer plaatje van Super Grover, raakte ik geïnspireerd en heb ook het frame van nieuwe kleuren voorzien. Aan het stuur en zadel ben ik niet meer toe gekomen, maar ook daar is nog e.a. aan te verhapstukken.

Om een lang verhaal nog wat verder op te rekken: Ik heb het leuk gevonden dit voor iemand te doen, maar het is heel nadrukkelijk eenmalig geweest. Ik hoop dat anderen er iets aan hebben voor het zelf ver-photoshoppen van hun verhicels.

Voor praktische vragen over hoe te photoshoppen verzoek ik in dit topic te reageren. Eigen creaties horen lijkt me gewoon in het hoofdtopic: PHOTOSHOP.

[edit]topictitel was: Photoshoppen doe je zo[/edit]

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 12 nov 2008 01:15

Leuk topic! Ik denk dat Supergrover naast een nieuwe wielset ook op zoek gaat naar een bedrijf wat zijn frame kan overspuiten. ;)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 nov 2008 01:16

Snik, snik...

Woorden schieten tekort hier.

Corniel, eeuwige dank is je beloning.


"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 nov 2008 01:17

[quote="Bottecchia"]Leuk topic! Ik denk dat Supergrover naast een nieuwe wielset ook op zoek gaat naar een bedrijf wat zijn frame kan overspuiten. ;)[/quote]

Mwah, wie weet, ziet er wel goed uit zo.

is wel iets voor Bikemotion 2009, hahahahaha.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 12 nov 2008 12:24

Je weet trouwens dat er ook speciale supergrover wielershirts zijn?

Afbeelding

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 12 nov 2008 20:53

misschien toch een idee nu er meer ph-ers zijn om een foto te pakken waar je een week de tijd voor hem en dan te kijken wie de mooiste cratie heb. Ik stel dan voor indien er genoeg intresse voor is, dat we met iets simpels starten, en dan langzaam het niveau opschroeven...

laten we beginnen bij al een mooi wiel,, (kon zosnel ff geen bagger wiel vinden in grote resolutie) Sluitingsdatum
Vrijdag 21nov 20.00uur...

foto:
http://www.cronometro.com/imgs/wheels/disclg.jpg
Afbeelding

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 12 nov 2008 21:52

zoals deze

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 12 nov 2008 21:57

nu nog 180 graden draaien zodat we de tandwielen zien:)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 nov 2008 00:15

Mijn inzending.

Afbeelding

Merk op dat er een band om de originele disc heen ligt. ;)

Hopelijk kan men hem waarderen.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 nov 2008 14:20

[quote="Davidtwc"]zoals deze

Afbeelding[/quote]

Tja, los van wat je van de gekozen compositie vindt: misschien moet je toch even terug naar de kleuterschool om netter te leren knippen en plakken. ;)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 nov 2008 14:42

O ja, buiten mededinging: eentje voor ondere de nieuwe Waltzers, euh, Giants natuurlijk...

Afbeelding

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 13 nov 2008 21:10

ff snel een creatie gemaakt, moet nog finetunen natuurlijk!

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Plaats reactie