Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Prijs verhoging Shimano

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 12 dec 2008 09:50

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een duitse fiets (Stevens en fietst als een speer) en enige tijd daarvoor van enkele pinarello's e.d. maar dat hele italiaanse gedweep is inderdaad pure geldkloperij en inderdaad gebakken lucht. Geloof je erin prima maar maak er a.u.b. geen feiten want het is slechts een illusie.

Overigens itialaanse auto's zoals Alfa's, fiats zijn niet echt goede merken wanneer het om kwaliteit/betrouwbaarheid gaat.

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 12 dec 2008 13:02

Trifox schreef:de "emozione" heeft meer te maken met het verhaal/geschiedenis die er achter zit.
Merken als colnago, de Rosa, Cervelo, cannondale, trek,enz.. hebben een verhaal, geschiedenis die ergens emotie, verbondenheid, interesse oproept.

Merken als Redbull, canyon, no-names moeten het hebben van hun prijs/kwaliteit. Niets meer niets minder. De enige emotie die dit waarschijnlijk oproept is het goede gevoel in de portemonnee.


Nou inderdaad, wat een verhalen en geschiedenis bij Cervelo. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hard moest schaterlachen toen ik je reactie las, Trifox. Sorry daarvoor.
Ik heb trouwens ook emozione bij mijn fiets, dus blijkbaar ben ik er wel vatbaar voor. Het is een Batavus. Maar die emozione komt voort uit mijn eigen verhalen en geschiedenis; van dingen die ik erop heb meegemaakt, en tochten die ik ermee heb gereden. Zoals Lance A. als zei: it's not about the bike!

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 12 dec 2008 13:16

Perik +1 !

Een Ritley zou qua smaak ook niet mijn eerste keus zijn, maar ik vindt ze toch echt wel een eigen uitstraling hebben. Ze wijken toch met hun kleurstelling en buisvormen af van het gemiddelde, kan me dan ook goed voorstellen dat een ander echt blij en trots kan zijn met zijn Ritley.
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 dec 2008 13:26

Trifox schreef:...
De enige emotie die dit waarschijnlijk oproept is het goede gevoel in de portemonnee
...
Ahum??
Ik ben enorm gelukkig met m'n Canyon, 't is gewoon een ultiem fijne fiets...

Emotie heb ik OP de fiets, wat je meemaakt, hoe lekker het fietst, etc en is niet de gedachte dat er ooit iemand in een grijs verleden... [blabla]
(oftewel, eens met Perik)

@Mondrius: het is Ridley

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 12 dec 2008 13:35

Foosho, lekker knullig van me.
Veel fiets plezier met je keniun..!!:D
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 12 dec 2008 17:40

perik schreef:Scepticus, ben jij nu ook al gevallen voor die onzin?! ;) Blijkbaar is er ergens een lijstje met merken die duidelijk wél emo zijn en merken die dat duidelijk niet zijn; ik stel me zo voor dat er een dikke rode streep tussen staat. Kan iemand die lijst ff plaatsen aub dan kan ik ook meepraten en op basis daarvan adviezen uitbrengen. ;)


Onzin? Als jij zelf op een merkfiets rijdt en niet op een no name frame doe je al mee aan die onzin.

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 12 dec 2008 17:42

torro schreef:Ik ben zelf de trotse eigenaar van een duitse fiets (Stevens en fietst als een speer) en enige tijd daarvoor van enkele pinarello's e.d. maar dat hele italiaanse gedweep is inderdaad pure geldkloperij en inderdaad gebakken lucht. Geloof je erin prima maar maak er a.u.b. geen feiten want het is slechts een illusie.

Overigens itialaanse auto's zoals Alfa's, fiats zijn niet echt goede merken wanneer het om kwaliteit/betrouwbaarheid gaat.





Je zet het wel erg zwart-wit neer terwijl het maar relatief is. Maar dat is goed te begrijpen als je slechte ervaring hebt met Italiaanse merken.
Heb zelf ook een Stevens en zeer tevreden ermee, maar Italiaans blijft mooi zoals zovelen zegen. Het is cliché misschien, maar clichés zijn vaak waar.

En waarom verkopen Alfa nog auto's als mensen ook Toyota Corolla kunnen rijden? Omdat het liefhebbers zijn en dat heeft niets met geloven te maken. Een auto puur kopen op ratio geeft aan dat je helemaal geen liefhebber bent. Met fietsen is dat net zo. Een liefhebber van Italiaanse producten accepteert dat het niet altijd feilloos is.

Het gaat uiteindelijk om wat je verwacht van een product en in hoeverre aan je verwachtingen voldaan worden.

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 12 dec 2008 17:46

perik schreef:
Trifox schreef:de "emozione" heeft meer te maken met het verhaal/geschiedenis die er achter zit.
Merken als colnago, de Rosa, Cervelo, cannondale, trek,enz.. hebben een verhaal, geschiedenis die ergens emotie, verbondenheid, interesse oproept.

Merken als Redbull, canyon, no-names moeten het hebben van hun prijs/kwaliteit. Niets meer niets minder. De enige emotie die dit waarschijnlijk oproept is het goede gevoel in de portemonnee.


Nou inderdaad, wat een verhalen en geschiedenis bij Cervelo. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hard moest schaterlachen toen ik je reactie las, Trifox. Sorry daarvoor.
Ik heb trouwens ook emozione bij mijn fiets, dus blijkbaar ben ik er wel vatbaar voor. Het is een Batavus. Maar die emozione komt voort uit mijn eigen verhalen en geschiedenis; van dingen die ik erop heb meegemaakt, en tochten die ik ermee heb gereden. Zoals Lance A. als zei: it's not about the bike!


Cervelo heeft inderdaad geen geschiedenis en dat pretenderen ze ook niet. Audi heeft ook geen geschiedenis vergeleken met BMW en Mercedes. Dat willen ze ook iet uitstralen en daar gaat het dus om.

Dat je je emotioneel verbonden voelt met je Batavus door al je tochten. Kan ook heel goed natuurlijk, snap ik ook goed. Dat is alleen weer andere emotie dan van het merk an sich.

Dat Lance zoiets zegt is een waarheid als een koe, maar hij is wel Amerikaan en heeft een Amerikaanse sportbeleving en daar hou ik niet van. Er is geen romantiek bij Amerikaanse sporters.

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 23 dec 2008 20:55

Vandaag bij mijn LBS geweest omdat ik nog steeds niet de stap genomen heb om de Pinarello FP3 te kopen, dus nog maar even verlekkerd gekeken. Kijke Kijke, Nie Kope. Maar het heeft niet geholpen omdat de prijs van 2950 naar 3299 verhoogd is vanwege de prijsverhoging van Shimano. (Ja, ja, ik wil een Italiaan met een Japanner kruisen). Zo wordt de emotie steeds duurder.:(

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2008 21:00

En dat terwijl de Dollar al weer een stuk goedkoper is geworden ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 23 dec 2008 21:03

En inmiddels is ook het Pond flink gezakt en is de BTW tijdelijk verlaagd in Engeland, dus loont het zich zelfs om onderdelen daar te bestellen. Geen last van de douane ook...;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2008 21:09

M'n stufie is de afgelopen paar weken idd een stuk meer waard geworden zolang ik 't maar niet als Euro's uitgeef ;). Zowel AUD, de Pond als Amerikaanse Dollars zijn aanzienlijk gezakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie