Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Prijs verhoging Shimano

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 11 dec 2008 21:58

En je betaalt er minder veur.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 dec 2008 21:58

Edwin01 schreef: Aaahh..... Emozione.... de Italiaanse vertaling voor gebakken lucht....:p

Tuurlijk is het gebakken lucht, en bij steeds meer Italiaanse frames is het ook nog slechte gebakken lucht, maar wees eerlijk, een Colnago Master X-Light (of een De Rosa Neo Primato ofzo) heeft het wel. Ridley en Red Bull hebben het typisch niet, op zich niet erg, maar Ridley pretendeert het wel te hebben. En dat is zielig.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 11 dec 2008 22:05

Tsja, nogmaals, als ik eerlijk ben, hoeft het voor mij echt niet... Het enige wat ik opvallend vind aan Italiaanse frames is de belabberde prijs-kwaliteitsverhouding....

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 11 dec 2008 22:06

Edwin01 schreef:
Scepticus schreef:Amen to that.
Ik snap echt niet wat mensen met Ridley hebben. Dat je erop rijdt, oké, maar qua imago en emozione blijft het een merk van nul komma niks.


Aaahh..... Emozione.... de Italiaanse vertaling voor gebakken lucht....:p

Het hele emotieverhaal doet mij hoegenaamd niets... feit is dat ik een aantal jaren naar volle tevredenheid met een Ridley heb gecrosst. Gewoon een prima fiets voor een redelijke prijs, helemaal niets mis mee.
En ik heb veel liever een strakke Ridley dan een zwabberende Wilier of Colnago...


Goede keuze toch? Als je verder niet loopt te patsen met je Ridley:p

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 11 dec 2008 22:07

Meestal kon je niet eens zien dat het een Ridley was....:D

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 11 dec 2008 22:46

Hoe toepasselijk om in een Shimano draadje over zaken als emozione te praten :-)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 dec 2008 22:53

20veetee schreef:Hoe toepasselijk om in een Shimano draadje over zaken als emozione te praten :-)

Dat is gewoon een subtiele omweg naar de volgende Shimano - Campa discussie ;)

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 11 dec 2008 22:56

Heeeee laat mij ook een grapje maken :-))

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 12 dec 2008 00:05

Edwin01 schreef:Tsja, nogmaals, als ik eerlijk ben, hoeft het voor mij echt niet... Het enige wat ik opvallend vind aan Italliaanse frames is de belabberde prijs-kwaliteitsverhouding....


Ben ik met je eens.
Maar waar het over ging was de constatering dat Ridley frames het ab-so-luut niet hebben, maar dat sommigen ten onrechte denken van wel!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 12 dec 2008 07:54

Scepticus, ben jij nu ook al gevallen voor die onzin?! ;) Blijkbaar is er ergens een lijstje met merken die duidelijk wél emo zijn en merken die dat duidelijk niet zijn; ik stel me zo voor dat er een dikke rode streep tussen staat. Kan iemand die lijst ff plaatsen aub dan kan ik ook meepraten en op basis daarvan adviezen uitbrengen. ;)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 dec 2008 08:02

LOL. Grappig dat iets subjectiefs als 'het', als objectief meetbaar gepresenteerd wordt.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 12 dec 2008 09:49

de "emozione" heeft meer te maken met het verhaal/geschiedenis die er achter zit.
Merken als colnago, de Rosa, Cervelo, cannondale, trek,enz.. hebben een verhaal, geschiedenis die ergens emotie, verbondenheid, interesse oproept.
Merken als Redbull, canyon, no-names moeten het hebben van hun prijs/kwaliteit. Niets meer niets minder. De enige emotie die dit waarschijnlijk oproept is het goede gevoel in de portemonnee.
Daarom ook dat een merk als Ridley wanhopig probeert aan te sluiten bij de "emozione" merken. Via Cadel Evans en die TT-fiets (de Dean dacht ik) hebben ze nog maar eens die boodschap proberen te brengen. Uiteindelijk slagen ze hierin maar half omdat hun oorsprong voorspruit uit no-name frames met ridley op. aangevuld met de vele gekende problemen uit het verleden blijft dit natuurlijk als een last meegedragen worden en knappen de emotie-zoekers zondermeer hierop af.
Idem over campa en shimano. De ene roept emotie, op de ander nuchterheid. Daarom ook dat Sram vb meer emotie oproept dan shimano en minder dan campa. Maar meer nuchterheid biedt dan campa maar dit ook minder dan shimano. Sram heeft geschiedenis (vanuit grip-shift) brengt een verhaal (double-tab, eerste groep onder de 2 kg, in carbon -hier wordt dan de emotie bespeeld)

Uiteindelijk kijkt iedereen uit naar iets met emozione maar beslist de portemonnee vaak anders. Zelfs de die-hards van de nuchterheid draaien hun hoofd als er een porsche of ferrari van de fietsen in het zicht komt.

Plaats reactie