Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Prijs verhoging Shimano

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 nov 2008 21:09

Volgens mij laat Shimano een groot deel produceren in andere landen die niet veel met de Yen te maken hebben. Maar waarschijnlijk wel met de USD en die is inderdaad ook behoorlijk duurder geworden.

Maar voor wat betreft het prijsverschil blijft shimano volgens mij toch nog wel wat goedkoper dan Campa. Als is het natuurlijk ook maar net welke groep je precies wilt vergelijken.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 16 nov 2008 21:14

inderdaad, recentelijk zagen we nog hoe de wielen in Maleisie gemaakt worden. En in tsjechie gebeurt ook het een en ander. Zal eerder met fors hogere carbon en aluminium prijzen te maken hebben dan alleen valutas. Maar die carbon/alu prijzen lazeren nu ook alweer in elkaar, krijgen we de prijsverhogingen dan weer terug, net als het kwartje van Cock?!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 17 nov 2008 00:01

dream-plus schreef:
Diogenes schreef:>Dat wordt nachtwerk met die prijsverhogingen, ze staan nu al aangegeven op de shimano site dus vanaf morgen >duurder inkopen.
Waar staat dat op de Shimano site?

Diogenes


Waarschijnlijk op een gedeelte wat niet toegankelijk is voor particulieren.


Sorry had wat duidelijker moeten zijn maar dat is inderdaad in het dealergedeelte.
Prijsverhoging is vanaf 15 november.
"Try not. Do or do not......there is no try"

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 17 nov 2008 00:15

Hoi,

Ja dat wordt lachen, want een DA buitenblad voor het trapstel was € 365,00
(wat op zich al belachelijk duur was) maar kost nu zo'n 18 % méér dus dat is € 430,00 !!! :(

Wie wil of kan nog met DA rijden ? Niemand ?

Ik ben vele jaren Campa rijder geweest maar moet eerlijk zeggen dat ik de voorlaatste DA groep ook redelijk goed vond en daar dus enkele jaren mee vreemd gegaan ben.
Maar als ik de nieuwe DA group zie en ik hoor van deze astronomische prijzen dan hoeft het niet zo nodig meer hoor.
Voor mijn Cyrene in opbouw kies ik maar weer voor Campa SR.
En niet alleen vanwege de dure Yen maar ook omdat ik de SR momenteel echt een briljante group vind.
Een echte 75 jarig jubiléum group die qua techniek en looks weer overal boven verheven is en waar je jaren lang plezier van hebt. :D

Grtz,
Morel.

touran
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 sep 2008 18:04

touran 17 nov 2008 08:03

Officieel is vanuit shimano het volgende geschreven aan de dealers.
15% verhoging voor het amerikaanse gedeelte wat shimano inkoopt en 22% voor het japanse gedeelte wat shimano inkoopt.
De LBS kan nu zijn tent wel sluiten omdat er geen hond meer hier spullen koopt.

groeten.
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 17 nov 2008 09:52

Jammer dat Shimano de prijzen omhoog doen, maar goed zij zullen misschien ook merken van de financiele crisis.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 nov 2008 10:44

Morel schreef: Ja dat wordt lachen, want een DA buitenblad voor het trapstel was € 365,00
(wat op zich al belachelijk duur was) maar kost nu zo'n 18 % méér dus dat is € 430,00 !!! :(



Da's wel heel bizar. Ik sloeg laatst al achterover toen ik in een winkel wat XTR (970) bladen zag hangen: € 170 voor het buitenblad en € 120 voor het middenblad ofzo. Tuurlijk heb je ze in Dld of bij CRC wel goedkoper, maar dan nog.

Ben ik ff blij dat ik SS rijd :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 17 nov 2008 12:48

Morel schreef:Hoi,

Ja dat wordt lachen, want een DA buitenblad voor het trapstel was € 365,00
(wat op zich al belachelijk duur was) maar kost nu zo'n 18 % méér dus dat is € 430,00 !!! :(

Wie wil of kan nog met DA rijden ? Niemand ?


Ja, ik! En wel om zo'n beetje dezelfde redenen die jij opgeeft om Campa te gebruiken! En ik neem aan dat dat buitenblad inclusief linker- en rechtercrank, lagerschalen en bijbehorend binnenblad wordt geleverd?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 nov 2008 13:46

Ik begrijp dit wel. In elke sector zijn er jaarlijkse prijsverhogingen, ook op lang lopende produkten, dus Shimano komt daar niet onderuit, ook al is dit concurrentieel geen interessant verhaal.

Ik heb het schrijven naar de dealers gezien en de prijsverhoging is gedifferentieerd naargelang het gaat om onderdelen die ze in yen of in dollar aankopen. Voorts staat er veel bedrijfsmanagement gerichte praat in die er eigenlijk niet hoeft te staan voor een klant: in mijn bedrijf gooi ik ook niet de berekening te grabbel als ik een prijsverhoging moet doorvoeren, want mijn klant heeft toch niet het inzicht om te weten of ik alles in rekening breng... idem met Shimano. Bovendien, en dat doet hun volledige verantwoording wat teniet, kan de dealer gewoon niet checken welk onderdeel in yen en welk in dollar aangekocht wordt, dus het gevoel dat de verhoging arbitrair gebeurt blijft bestaan. Gevolg: die hele uitleg had niet gemoeten.

Shimano komt idd niet volledig uit Japan, maar ook een groot gedeelte uit Maleisië.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 nov 2008 14:29

Wat ik niet snap is dat een firma als Shimano Europe of Benelux het valutarisico niet afgedekt heeft. Nu schuiven ze dit risico 1 op 1 aan de klant. Wat ongetwijfeld klanten gaat kosten. Er zijn immers redelijke goede alternatieven op de markt.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 17 nov 2008 14:48

KXlight schreef:Wat ik niet snap is dat een firma als Shimano Europe of Benelux het valutarisico niet afgedekt heeft. Nu schuiven ze dit risico 1 op 1 aan de klant. Wat ongetwijfeld klanten gaat kosten. Er zijn immers redelijke goede alternatieven op de markt.


Valuta risico's afdekken kost ook geld.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 nov 2008 15:09

Edwin01 schreef: Ja, ik! En wel om zo'n beetje dezelfde redenen die jij opgeeft om Campa te gebruiken! En ik neem aan dat dat buitenblad inclusief linker- en rechtercrank, lagerschalen en bijbehorend binnenblad wordt geleverd?


Nou, bij Campa betaal je je ook blauw aan 'proprietary parts'
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie