Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite mag lite trainer of tacx satori?

jojo3345
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:09

jojo3345 23 nov 2008 23:13

Hallo, ik ben van plan een fietstrainer te kopen, ik heb weinig geld, kan ik nu beter een elite mag lite trainer of een tacx satori kopen, graag jullie mening
tacx satori
elite mag lite trainer

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 nov 2008 09:23

Als je voor weinig wil, op marktplaats kijken: veel mensen kopen zo'n ding en fietsen toch liever buiten, en dan verkopen ze 'm via MP. Gebruik 'm zelf ook zeer beperkt. Alleen als ik echt niet wegkan omdat de kinderen thuis op bed liggen.

En echt slijten doen die dingen nou ook weer niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 24 nov 2008 10:38

Ik zou voor de goedkoopste gaan, want zoals Rikkert al schrijft fietsen de meeste mensen liever buiten. Ook ik heb een Tacx maar gebruik hem nauwelijks, en zo ken ik er nog wel een paar.
Een rollenbank is overigens nog veel goedkoper en minder statisch dan een Tacx:
http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=1126

michiel_
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 aug 2008 01:39

michiel_ 24 nov 2008 10:55

Ik vind zelf Elite erg fijn werken. Elite heeft een systeem wat zich ook nog aanpast aan je gewicht.

Omdat dit de goedkopere trainer is heeft deze het niet. Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit of je voor een Tacx of een Elite kiest. Lijkt me dan inderdaad het handigst om voor de goedkoopste optie te gaan.

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 25 nov 2008 07:44

Ik heb een taxc Fortius system gehad en was hier zeer ontevreden over. Maakt veel lawaai, slechte software (veel storingen bij het opladen en tijdens het fietsen terwijl ik toch een behoorlijk zware computer had), slechte (metalen) rol die banden vreet (ook de speciaal ontwikkelde rollenbank band van Conti). Ik heb dat ding een week later omgeruild voor een Elite en weet één ding zeker. Nooit geen Tacx meer. Elite is fantastisch, geruisloos, mooie met kunststoflaag bedekte rol (zelfs mijn dure Veloflex tubes slijten niet) en storingsvrije software. Moet wel zeggen dat het ruim 3 jaar geleden is dat ik die tacx had en dat dit één van de eerste series van de Tacx Fortius was.

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 25 nov 2008 11:27

Ik heb via marktplaats een Tacx Satori gekocht (110 euro) en ben er zeer tevreden mee. Ik had geen snelspanner erbij gekregen dus die moest ik apart kopen, dat viel wel even tegen maar dat kan gebeuren als je het product niet kan bekijken. ( heb het laten opsturen via pakketpost). Ik ben er zeer tevreden over, gebruik 'm de afgelopen 3 weken vier a vijf keer per week. Je moet ook nog rekening houden met de aanschaf van een trainerband ( ~ 25 euro), een gewone band smelt onder je fiets weg. Buiten fietsen is natuurlijk veel leuker maar ik heb alleen maar goede ervaringen met een tacx Satori, alleen gaat de tijd erg langzaam als je naar een muur zit te staren.

Plaats reactie