Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Verschillen tussen Time RXS-pedalen

kestrel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2007 00:20

kestrel 05 dec 2008 10:39

Op de website van Time (klik) zie ik dat ze de volgende pedalen uit de RXS-serie hebben:

- RXS Ulteam (carbon huis, titanium as, 180 gram p.p.)
- RXS Carbon (carbon huis, stalen as, 232 gram p.p.)
- RXS Racer (kunststof huis, stalen as, 260 gram p.p.)
- RXS Edge (kunststof huis, stalen as, 260 gram p.p.)
- RXS First (kunststof huis, stalen as, 260 gram p.p.)

De verschillen tussen Ulteam en Carbon zijn duidelijk, maar tussen de Racer, Edge en First onderling niet: wegen allemaal 260 gram en ik zie geen verschil in uiterlijk en in 'features'.

Iemand enig idee wat de verschillen zijn, behalve de prijs?
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 dec 2008 11:26

Bij de racer staat toch duidelijk een holle as, en een betere legering van de brug. Verder zal het verschil zitten in de afdichting van de lagers, en de lagering zelf.

kestrel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2007 00:20

kestrel 05 dec 2008 11:49

Wat je daar quote dat klopt inderdaad, maar dan zou de Racer minder moeten wegen dan de Edge en First... En dat is niet zo volgens de website.:rolleye:

Ik zie net in de product PDF dat 't enige verschil tussen de Edge en de First is dat je bij de Edge 3 veerspanningen in kan stellen, en bij de First slechts 2. Als dat net zo werkt als mijn huidige Impacts, dan is dat 1 klein kantelbaar metalen asje, waar dus 3 of 2 inkepingen in zitten.

Van verschil in afdichting en lagering ben ik niet overtuigd, volgens mij zitten overal dezelfde 'cartridge' lagers in met een plastic plaatje ervoor voor afdichting.

Ik krijg bij Time het gevoel dat je voor weinig verschil in kwaliteit, veel extra betaalt...
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

marcvanomobilbiker
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 nov 2008 21:21

marcvanomobilbiker 05 dec 2008 12:08

Ik denk dat je toch eens moet leren lezen en goed kijken.

De verschillen zullen miniem zijn maar er is weldegelijk een verschil.

De racer (witte kleur) en de as, Axe acier creux et arceau nickelé. SENSOR : réglage des sensations angulaires.

De Edge (grijzige kleur) en de as, Axe acier Corps composite Arceau zingué. SENSOR : réglage des sensations angulaires.

De First (grijzige kleur) en de as, Axe acier Corps composite Arceau zingué. SENSOR : réglage des sensations angulaires (2 positions).

Het is aan jou de keuze te maken of het prijsverschil de moeite is. Eventueel ook eens contact opnemen met CODAGEX, de verdeler van Time en deze mensen zullen je misschien een passend antwoord kunnen geven op jouw vragen.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 05 dec 2008 14:20

Je kunt bovenaan de page het Engelse vlaggetje selecteren om van taal te switchen.
http://time.nextedia.com/catalog-2008-p ... idc.4.html

Daarnaast kun je op een plaatje van een pedaal klikken voor enige info. Waarbij ook wordt aangegeven voor welk doelgroep dit pedaal wordt aanbevolen.

Verder zou ik geen composite pedaal van dit type kopen daar er op het internet toch best wel wat mensen klagen dat, bij normaal en ook weinig gebruik, dit pedaal kan breken. Ik zou dan toch voor de carbon versie gaan want die kent dit probleem niet.



Weaknesses:
Pedal has a typical breakage pattern in which the front element brakes.

http://www.roadbikereview.com

kestrel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2007 00:20

kestrel 05 dec 2008 17:42

Ik zie dat 't bij de carbon versie ook meerdere keren is voorgekomen. Ik sta (stond) op 't punt om of de lagers van mijn Time Impacts te vervangen, of over te stappen naar de RXS versie. Maar na dit te hebben gelezen -en ook verder op t internet te hebben gezocht- denk ik dat ik toch eerst maar die lagers ga vervangen, totdat ik zeker weet dat dit euvel bij die RXS'en niet meer voorkomt ;)
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 05 dec 2008 17:55

Dat van die lagers is een heel ander verhaal en dat betreft ook alleen oude berichten en modellen. Niet die nu in de winkel liggen. Dat is allang aangepast

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 05 dec 2008 23:38

Hoi,

Lagers vervangen van die bootankers van Impact pedalen is gewoon weggegooid geld.
De RXS reeks is gewoon tien keer beter.
Nog nooit enig probleem gehad met de RXS reeks wel met de Impacts (lagers o.a.).

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie