Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

goede waterdichte rugzak

gielhendriks
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:27

gielhendriks 11 dec 2008 10:56

Ik ben op zoek naar een rugzak voor dagelijks woon-werk gebruik. Fiets dagelijks zo'n 70 km dus hij moet wel een beetje comfort bieden. De rugzak moet ook waterdicht zijn. Iemand een goede tip?

peppie
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 mar 2008 18:12

peppie 11 dec 2008 13:05

Ik heb de messengerbag van Ortlieb. Dit is het model dat fietskoeriers ook gebruiken. 100% waterdicht en zit goed op de rug. Ik heb zelf het grote model. Het nadeel hiervan is dat je soms ook veel meeneemt. Je hebt dit model ook in een kleinere versie (=zoals een normale rugzak hoort te zijn). Ook Vaude heeft dit model koerierstas tegenwoordig in zijn assortiment
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 11 dec 2008 13:32

Ik heb een Deuter (Race EXP Air) rugzak, een speciale voor fietsen. Deze rugzak heeft een speciale regenhoes in een vak zitten. Mocht het gaan regenen onderweg, dan kun je de hoes uit de vak halen en om de rugzak trekken en is dan de rugzak waterdicht. Plus de hoes zit strak omheen, waardoor er niks wappert en de comfort blijft gewoon. En je kan het weer opbergen als je het niet meer nodig hebt.

Op de site van deuter staan er meerdere rugzakken voor fietsen, keuze genoeg en van die regenhoes zit er standaard in.

raketmuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 okt 2008 00:32

raketmuis 17 dec 2008 14:23

Ik ben ondertussen al toe aan mijn derde DaKine Helipack pro. Echt een perfecte rugzak voor hiking en fietsen... In meerdere maten verkrijgbaar en dito kleurstellingen... Altijd goenoeg waterdicht, genoeg vakjes, (ook verborgen), handige zaken zoals een sleutelhanger en de mogelijkheid voor een camelback...

Voor mij in ieder geval niks anders meer: http://www.dakine.com/sport-packs/snow/

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 17 dec 2008 22:16

Ortlieb Packman Pro. Neem er al jaren o.a. m'n laptop in mee en nooit een druppel binnen gehad. Sluit nogal dicht aan op de rug dus wel een beetje zweterig, maar dat vind ik niet zo'n probleem. De rugzak is groot genoeg voor een compleet setje kleding (incl. schoenen). Maar als ik de keuze heb... dan fiets ik 10x zo lief zonder rugzak.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 dec 2008 14:00

Ortlieb Messenger Bag +1
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie