Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Vos geen Orbea dealer meer

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 12 dec 2008 19:26

Eindelijk een fabrikant die slim geworden is getuige het mailtje hieronder


Dear Sir/Madam

Thanks for your information. As agreed with dealers, there was a contract where there were stated all the conditions for working ORBEA in a proper way. As De Vos has not respected we automatically decided to STOP WORKING WITH DE VOS.

De Vos will not be selling ORBEA anymore (except the current stock that they have).

Best regards

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 12 dec 2008 19:28

En "De Vos" moeten we kennen van?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 dec 2008 19:33

Vos in Zwanenburg. Adverteert veel met superlage prijzen. Reputatie van deze dealer is op vele wielerfora als "twijfelachtig" benoemd. Toch zijn er velen die er boodschapjes doen.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 12 dec 2008 19:41

Een verstandig besluit als ik de reacties hier zo lees. En als een dealer dit communiceert, tja dan is er iets goed niet in de haak, zou ik zo zeggen.

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 12 dec 2008 19:49

Zelf heb ik geen ervaring met de Vos, merk wel dat hij regelmatig de kop van jut is. Vangen hoge bomen misschien veel wind?
Tegen klanten met slechte ervaring staan toch echt wel meerdere klanten welke wel graag bij de Vos komen anders had hij allang niet meer bestaan.

Enkel alleen een bericht van Orbea zegt mij helemaal niks, kan ook zomaar zijn dat de Vos afscheid heeft genomen van Orbea en niet andersom.
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 dec 2008 20:11

Bij de Vos moet je goed op letten en weten wat je koopt. Doe je dat, dan heb je er geen problemen en is het een prima winkel.
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 dec 2008 20:19

Mondrius schreef: Enkel alleen een bericht van Orbea zegt mij helemaal niks, kan ook zomaar zijn dat de Vos afscheid heeft genomen van Orbea en niet andersom.


Misschien moet je het bericht van Orbea nog eens opnieuw lezen, lijkt me vrij duidelijk wie de stekker eruit heeft getrokken.

De mensen die goede ervaringen hebben bij Vos zijn altijd mensen met een net aangemaakt account. Dat is op z'n minst vreemd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 12 dec 2008 20:19

De "Vos-discussie" is m.i. al lang en breed gevoerd in diverse andere topics. Ik zou iedereen willen verzoeken om alleen in dit topic iets neer te zetten wat betrekking heeft op Orbea vs Vos. Ik heb namelijk weinig zin in het zoveelste Vos-topic (en ik denk velen met mij).

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 12 dec 2008 20:30

De vraag blijft toch welke voorwaarden volgens Orbea door Vos zijn overtreden. Dat kan de service zijn, de uitsraling van het bedrijf maar misschien is het wel gewoon de prijs. Ik kan me best voorstellen dat andere dealers zich daarover beklaagd hebben. Maar of de klant daar beter van wordt?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 12 dec 2008 20:33

Amclassic-fan schreef:
Mondrius schreef: Enkel alleen een bericht van Orbea zegt mij helemaal niks, kan ook zomaar zijn dat de Vos afscheid heeft genomen van Orbea en niet andersom.


Misschien moet je het bericht van Orbea nog eens opnieuw lezen, lijkt me vrij duidelijk wie de stekker eruit heeft getrokken.

De mensen die goede ervaringen hebben bij Vos zijn altijd mensen met een net aangemaakt account. Dat is op z'n minst vreemd.



Vindt het alleen wat naief om enkel vanuit een berichtje van Orbea uittegaan en maar aan te nemen dat Orbea de stekker eruit heeft getrokken omdat zij dat schijnbaar melden. Misschien heeft de Vos er een zooitje van gemaakt, misschien ligt het toch wat anders.

Wat doe ik trouwens precies verkeerd/vreemd door niet gelijk de azijnpot op de Vos uit te gieten alleen op basis van een berichtje? Mag dat volgens jou alleen als je wat langer op het forum actief bent?
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 dec 2008 20:37

De hamvraag is:
Wat heeft Orbea er toe doen besluiten dit mailtje naar de topic-starter te sturen?
Het antwoord van deze vraag zal in mijn ogen ook het antwoord geven op de vraag waarom Orbea de samenwerking verbreekt met Vos.
De topic-starter zal dus een hoop kunnen verduidelijken.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 dec 2008 20:38

Dat is toch geen fatsoenlijk engels te noemen? Komt dat echt van Orbea?

Plaats reactie