Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Frame rond de 1000 euro

deslok
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 dec 2008 10:53

deslok 19 dec 2008 11:24

Hallo, ik heb begin dit jaar Cube agree (alu) gekocht, Ik ben tevreden over de rij eigenschappen, maar sinds half nederland rijd er ondertussen mee rijdt wil ik toch maar eens kijken naar iets anders, De afmontage vind ik prima, dus eigelijk blijft alleen het frame over. Ik heb een budget van max 1300 euro, maar ik ben student dus het hoeft niet op.

Ik heb nu 3 frames gevonden waar ik wel in geinteresseert ben allen model 2009.

De Ridley Orion (900 Euro bij LBS)

Talented entry-level competitors are no longer forced to choose between price and performance. We gave the Orion a high-modulus carbon frame, and then maximized its stiffness with a reinforced bottom bracket and seatstays, and a more rigid rectangularprofile downtube. Materials: 24-ton High Modulus Carbon Fiber. Unidirectional Carbon Finish.

Schat dat dit frame rond de 1350g zit.

[img=http://www.ridley-bikes.com/gallery/bik ... kerder.jpg]

De Cervelo S1 (1000 euro)

[img=http://www.salden.nl/pic/produkten/s1fs2009.jpg]

De S1 levert tegen een zeer scherpe prijs alle voordelen van een aerodynamisch frame en de eigenschappen die we terug zien op de duurdere carbon modellen. Vele CSC renners gebruiken dit model als hun trainingsfiets. Deze zin uit Bicycling Magazine vat het juist samen - "Hij explodeert vanuit je aanzet op het pedaal met die onmiddellijke acceleratie, maar hij blijft ook vooruit vliegen na die eerste aanzet, alsof je een rugwind bij je aankoop cadeau hebt gekregen".

Frame inclusief zadelpen en voorvork.

Gewicht frame: 1350 gr.

Gewicht voorvork: 375 gr.


De Stevens SCF SL (1200 euro LBS)

[img=http://www.stevensbikes.de/2009/img/low ... orange.jpg]
Stuurkolom FSA Integrated 44E, Carbon Cap 1 1/8"
Buizen frame Carbon Monocoque HMF Composite SL