Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Frame rond de 1000 euro

deslok
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 dec 2008 10:53

deslok 19 dec 2008 11:24

Hallo, ik heb begin dit jaar Cube agree (alu) gekocht, Ik ben tevreden over de rij eigenschappen, maar sinds half nederland rijd er ondertussen mee rijdt wil ik toch maar eens kijken naar iets anders, De afmontage vind ik prima, dus eigelijk blijft alleen het frame over. Ik heb een budget van max 1300 euro, maar ik ben student dus het hoeft niet op.

Ik heb nu 3 frames gevonden waar ik wel in geinteresseert ben allen model 2009.

De Ridley Orion (900 Euro bij LBS)

Talented entry-level competitors are no longer forced to choose between price and performance. We gave the Orion a high-modulus carbon frame, and then maximized its stiffness with a reinforced bottom bracket and seatstays, and a more rigid rectangularprofile downtube. Materials: 24-ton High Modulus Carbon Fiber. Unidirectional Carbon Finish.

Schat dat dit frame rond de 1350g zit.

[img=http://www.ridley-bikes.com/gallery/bik ... kerder.jpg]

De Cervelo S1 (1000 euro)

[img=http://www.salden.nl/pic/produkten/s1fs2009.jpg]

De S1 levert tegen een zeer scherpe prijs alle voordelen van een aerodynamisch frame en de eigenschappen die we terug zien op de duurdere carbon modellen. Vele CSC renners gebruiken dit model als hun trainingsfiets. Deze zin uit Bicycling Magazine vat het juist samen - "Hij explodeert vanuit je aanzet op het pedaal met die onmiddellijke acceleratie, maar hij blijft ook vooruit vliegen na die eerste aanzet, alsof je een rugwind bij je aankoop cadeau hebt gekregen".

Frame inclusief zadelpen en voorvork.

Gewicht frame: 1350 gr.

Gewicht voorvork: 375 gr.


De Stevens SCF SL (1200 euro LBS)

[img=http://www.stevensbikes.de/2009/img/low ... orange.jpg]
Stuurkolom FSA Integrated 44E, Carbon Cap 1 1/8"
Buizen frame Carbon Monocoque HMF Composite SL
Voorvork Full Carbon M-Blade II, 1 1/8"-1 1/4"
Gewicht 980 g (58cm)

De fiets wordt gebruikt voor triathlon en training.
Kunnen jullie je mening geven? graag inclusief voor en nadelen. en ben altijd in voor andere Sugestisch?

Ik hoor graag van jullie.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 dec 2008 11:31

Aangezien je hem ook voor triathlon wilt inzetten zou mijn voorkeur naar de Cervelo S1 gaan (aero).

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 19 dec 2008 11:33

Ik denk dat de Cervelo de beste keus is met name voor de triathlon.
Het is een super stijf alu frame met hele nette aero eigenschappen!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 dec 2008 11:37

Ik begrijp uit je verhaal dat je frame wil verwisselen en de onderdelen wil behouden. En dit alleen maar omdat er veel anderen zijn die op hetzelfde merk rijden. Lijkt me een beetje dure hobby voor een student. Maar iedereen mag van mij zijn afwijking hebben. Ik zou niet voor een Cervelo of Stevens kiezen. Daar rijden er ook al een boel van rond. Als je een frame wil, waar weinig mensen op rijden, kun je het beste zoeken naar kleine merk. Bijvoorbeeld Basso, Pegoretti, van Nicholas, Santos, enz... enz.. Er zijn er nog veel meer, maar dit namen schieten me niet snel te binnen, juist omdat het zo'n kleine merken zijn.

Overigens zijn er nog heel veel meer fietsframes van rond de 1000 euro op te noemen die allemaal hele goede rij-eigenschappen hebben.
Live fast; die young. mijn blog

deslok
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 dec 2008 10:53

deslok 19 dec 2008 11:42

@Rob

Voordat er nog meer opmerkingen komen. Ik heb via werk zo een fietsplan en dacht laat ik het maar gebruiken en cubeframe moet ook nog wel 250 euro opkunnen leveren.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 dec 2008 11:48

Als het 1 van de drie zou moeten zijn:
De cervelo (uitstraling en functionaliteit), maar half nederland rijdt met een Cervelo. Heel België rijdt met een Ridley, en alle grijze muizen met een Stevens, dus die zou ik laten.
Ik zou in hele snelle wielen investeren. Dat fietsenplan is mooi, maar creëer voor jezelf geen kunstmatige behoefte naar een nieuwe fiets.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 19 dec 2008 11:57

rob74 schreef:Bijvoorbeeld Basso, Pegoretti, van Nicholas, Santos


Dan ga je wel een beetje boven het budget he! Als je een fiets wilt die niet te veel mensen hebben, zou ik iig geen cervélo of Stevens nemen. Die zie je te pas en te onpas. Dan blijft er dus maar een van de drie over, de Ridley. Maar wat maakt het uit dat iedereen er al zo een heeft? Het gaat toch om de rij eigenschappen? En als je hem precies zo opbouwt zoals jij dat wilt, dan is het toch een unieke fiets die niemand heeft.
Tot slot, het zijn volgens mij alledrie toppers dus echt een verkeerde keuze kun je niet maken.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 19 dec 2008 12:02

Dat is dan weer duidelijk dat ik onder de grijze muizen val, bedankt ik was net zo blij met mijn nieuwe fiets. De marketing van Cervelo werkt goed

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 dec 2008 12:11

de zwarten schreef: Ik zou in hele snelle wielen investeren. Dat fietsenplan is mooi, maar creëer voor jezelf geen kunstmatige behoefte naar een nieuwe fiets.


Idd, ik denk dat de meerwaarde van alleen een nieuwe frame behoorlijk gering is.
Setje Cosmic Carbons zal meer snelheidswinst opleveren, of neem een mountainbike voor erbij.

Trouwens, je bent student zei je, dus ik neem aan dat die baan waardoor je een fiets via fietsplan zou kunnen kopen een 'bijbaan' is --> relatief weinig inkomen --> lage belastingschijf --> weinig aftrek --> weinig voordeel van fietsplan.
Misschien is scherp shoppen bij een prijsvechter of eindejaarsshow dus voordeliger dan via fietsplan kopen bij een dure FM.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 19 dec 2008 12:15

DeSlok schreef:....Ik heb een budget van max 1300 euro..... De fiets wordt gebruikt voor triathlon en training......
Ik zou dan kiezen voor de Cervelo S1 omdat die een variabele zitpositie heeft:

“Road or TT/triathlon, the S1 can do both thanks to its 2-position seatpost offering the standard 73 degree or the optional 76 degree seattube angle”. (http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=S12009)


Andere suggestie: de Red Bull Carbonflyer Race frameset voor € 1195,-:

“..... Deze futuristische fiets maakt een aparte tijdrit- en triatlonfietsen voor de amateursporter overbodig, omdat het beide concepten met die van een traditionele racefiets combineert. Dus krijg je drie fietsen in één. RED BULL koppelt hierbij de maximale stijfheid van een racefiets met de aerodynamica van een triatlon frame. De zitpositie van een tijdrit-machine kan door een eenvoudige wissel van de zadelpenadapter SP-26 naar de tijdritvariant SP-20 bereikt worden. Voor de rijder betekent dat een variabele zitbuishoek van 71 - 76º.... ” (http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14717)
DeSlok schreef:..... ik heb begin dit jaar Cube agree (alu) gekocht, Ik ben tevreden over de rij eigenschappen, maar sinds half nederland rijd er ondertussen mee rijdt wil ik toch maar eens kijken naar iets anders.
Ik weet alleen niet of je met een Cervelo of Red Bull een veel exclusiever fiets zult hebben ten opzichte van de Cube. :)
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 dec 2008 12:17

torro schreef:Dat is dan weer duidelijk dat ik onder de grijze muizen val, bedankt ik was net zo blij met mijn nieuwe fiets. De marketing van Cervelo werkt goed

Lang leve de grijze muisen!!!
Ik rij overigens op een witte Stevens en dus ben ik een witte muis. Die Cervelo marketing heeft bij mij duidelijk niet gewerkt.
Live fast; die young. mijn blog

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 19 dec 2008 13:44

Nu doen jullie net of je dagelijks een Cervelo ziet. Ik zie toch echt (veel) meer ridley en stevens den cervelo,

Plaats reactie