Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Positieve en negatieve ervaringen met users van dit forum

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 dec 2008 22:50

Dat is ook een van de redenen waarom men met die 25 posts werkt denk ik.
Het zouden er eigenlijk 225 moeten zijn naar mijn mening maar dat is een ander verhaal.

Het verkoopgedeelte is ontstaan door FORUMLEDEN die iets aan te bieden hebben, als het om die reden gebeurt weet je dat je te maken hebt met mensen die regelmatig gebruik maken van het forum en het dus inderdaad niet in hun hoofd halen om iets aan te bieden wat niet ok is.

Met mensen die toevallig hier komen of bewust 25 posten erin knallen om iets te mogen aanbieden kan je je afvragen waarom ze dat zo graag willen en geen gebruik maken van marktplaats, kapaza etc.

Dus als je naar het aantal posts kijkt en je verdiept in het soort posts van de betreffende persoon weet je al gauw meer, bij twijfel een mod pm-en lijkt mij de beste oplossing.

Ik heb persoonlijk altijd goeie "deals" gemaakt met mensen op het forum hier maar beperk me dan ook tot "bekende" forumleden.

Mocht je het niet vertrouwen vraag je eerst alle persoonlijke gegevens inclusief een vast telefoonnummer, waag er een telefoontje aan alvorens je betaling te voldoen en je weet of alles klopt.
In geval van verkoop wacht je uiteraard af tot de betaling binnen is en geldt voor de betalende partij hetzelfde.
"Try not. Do or do not......there is no try"

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 20 dec 2008 23:32

Vandaag toevallig voor het eerst wat verkocht via dit forum. Omdat je hier met liefhebbers onder elkaar bent en de sfeer ook (bijna) altijd goed is, is het ook een kwestie van elkaar helpen en elkaar iets gunnen. Dan hoeft het wat mij betreft ook niet voor de 'hoogste prijs' (als je die wil kun je beter verkopen op marktplaats of ebay).

Ik denk inderdaad dat als je met veel plezier een regelmatig bezoeker van dit forum bent, je het niet in je hoofd haalt om de 'kluit te belazeren'. Als iemand dat overigens wel (bewust) doet, mag die van mij hier best publiekelijk aan de schandpaal genageld worden... Kortom, ik denk dat de restrictie van min. 25 posts een prima middel is om bedriegers van dit forum weg te houden. En bij twijfel altijd langs gaan en checken wat je wil kopen!

@andromeda; als verkoop mogelijk was bij minimaal 225 posts, was je nu niet de gelukkige eigenaar geweest van een mooie Gios-voorvork :D
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 dec 2008 23:48

Ik riep ook maar een aantal, de bedoeling is duidelijk denk ik.
Voor jou geldt dat de 113 posts die je nu hebt als "waardevol" kunnen worden beschouwd.

Het zijn geen posts geweest als " mooi", "heb ik ook", " ga ik ook kopen" etc...

Buiten dat "ken" ik je al via GastheerG ;-).
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 dec 2008 00:30

Ik denk dat ik van zeker 20 forumleden heb gekocht, nooit een probleem gehad. Gewoon altijd geld overgemaakt en een paar dagen later belde de postbode aan. Altijd in de beloofde staat.

De dingen die ik verkocht heb, heb ik ook nooit klachten over gehoord.

Eerlijkheid duurt 't langst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 21 dec 2008 01:28

@andromeda: was just kidding:D
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 21 dec 2008 01:38

Ik begreep hem. Maar maakte van de gelegenheid gebruik om nog wat aan te geven.
"Try not. Do or do not......there is no try"

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 21 dec 2008 10:07

[quote="pinaman"]Mijn ervaringen zijn ook positief. Daarnaast wil je het risico toch niet lopen dat je je hier op het forum niet meer kunt vertonen. Als iemand ontevreden is over een koop/verkoop dan komt dat toch (uiteindelijk) op het forum terecht. Zover laat je het natuurlijk niet komen.[/quote]

[quote="Frigo"]Vandaag toevallig voor het eerst wat verkocht via dit forum. Omdat je hier met liefhebbers onder elkaar bent en de sfeer ook (bijna) altijd goed is, is het ook een kwestie van elkaar helpen en elkaar iets gunnen. Dan hoeft het wat mij betreft ook niet voor de 'hoogste prijs' (als je die wil kun je beter verkopen op marktplaats of ebay).

Ik denk inderdaad dat als je met veel plezier een regelmatig bezoeker van dit forum bent, je het niet in je hoofd haalt om de 'kluit te belazeren'. Als iemand dat overigens wel (bewust) doet, mag die van mij hier best publiekelijk aan de schandpaal genageld worden... Kortom, ik denk dat de restrictie van min. 25 posts een prima middel is om bedriegers van dit forum weg te houden. En bij twijfel altijd langs gaan en checken wat je wil kopen![/quote]

Ik kan deze mensen maar alleen gelijk geven.

dretheman
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jun 2007 20:36

dretheman 21 dec 2008 10:09

Ik probeer ook aan 25 posts te komen maar heb helaas niet altijd iets zinnigs te melden.
Dus neem ik er maar mijn tijd voor.
Ben echter wel degelijk een liefhebber van de wielersport( ex-amateur).
Ik heb ook nog spullen te koop en op marktplaats gehad maar daar komen alleen maar mensen op af die er geen verstand van hebben en dat is hier wel degelijk anders.Dus de kans dat je 'opgelicht' wordt of dat je dat bij iemand anders wil proberen is hier natuurlijk maar eenmalig.
Ik heb dan ook de spelregels hier te respekteren en ga geduldig naar 25 posts toe.
Bij deze Andromeda ook nog ff bedanken voor de mooie spulletjes,staat perfekt!
dre the man

kestrelfreak
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:45

kestrelfreak 21 dec 2008 12:02

Ik zit momenteel met het volgende 'probleem':
Ik wacht nog steeds op iets waar ik een maand geleden al voor betaald heb aan een ander forumlid. Begin deze maand na een reminder zou het zsm verstuurd worden, maar nog steeds niks. Inmiddels ook nog geen reactie gehad op mijn laatste PB van een week terug. De bewuste persoon is wel nog steeds actief hier op het forum. Wat is wijsheid?
Zijn hier nog Kestrel liefhebbers?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 21 dec 2008 12:14

Eerste actie: vragen naar telefoonnummer en bellen (moet je eigenlijk sowieso doen nog voor je betaald hebt, ik zorg er voor dat ik naam, adres en telefoon heb, omgekeerd ook, ik geef dat door nadat we via PB de verkooop zijn overeen gekomen. Zo kan je die persoon altijd traceren indien nodig).
tweede actie: Even bij de moderators voorleggen wat je probleem is en of zij die persoon kunnen bereiken of beter kennen.
derde actie: een topic openen en hem/haar om opheldering vragen.
vierde actie: de schandpaal.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie