Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Positieve en negatieve ervaringen met users van dit forum

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 20 dec 2008 19:45

Ik vroeg me af of er wel eens is nagedacht over een sticky waarin men positieve en negatieve ervaringen met users hier kan posten. Veel spullen gaan voor veel geld weg en dan is het wel zo fijn om wat achtergrond info te hebben (indien beschikbaar uiteraard) over de persoon die het verkoopt.

Hoe denkt men hierover?

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 20 dec 2008 19:59

Ik heb 2 keer iets via dit forum verkocht, realistische prijs, en die samenwerking was dik in orde!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 dec 2008 20:00

tricky...Denk onder meer aan het recht op privacy (ivm persoonlijke info).
In verband met reputatie is mijn suggestie dat je de verkoper enkele referenties vraagt (namen van andere forumleden) waarmee hij zaken heeft gedaan..
Het is niet fijn als je bvb. 1 ontevreden koper hebt, en daarop wordt afgerekend. Meestal, als het om veel geld gaat, ga je toch gewoon een kijkje nemen, en als het om veel geld draait heb je snel in de smiezen of die persoon een ware liefhebber/fanaat is, dan wel een oplichter.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 20 dec 2008 20:36

ik heb een aantal keren wat via dit medium gekocht, goede prijs en goede spullen
oa 2x van de Zwarten en 4x van iets wittere personen.
Funny the way it is

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 20 dec 2008 20:46

sommige fora werken met een rating systeem, uiteindelijk is dat best handig, maar het geeft natuurlijk geen garanties. het komt erop neer dat als de reputatie 100% is en het aantal transacties hoog genoeg, dat je dan met meer vertrouwen kunt handelen bij bijvoorbeeld een riskante aankoop (hoge prijs of wat dan ook)

bij een reputatie van lager dan 100% kun je al eens meer in detail gaan kijken naar de transactiegeschiedenis

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 20 dec 2008 21:19

ik heb goeie ervaring met de Zeemeeuw, het duurde wel enkele dagen eer hij het opstuurde, maar dat was omdat hij even niet kon en dat begreep ik, verder heel goed in orde en goeie prijs.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 20 dec 2008 21:26

Als het om veel geld gaat en je vertrouwt het niet zo,dan laat je het niet opsturen maar ga je het toch halen bij de verkoper.
I live to ride,I ride Passoni

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 20 dec 2008 21:26

ik vind het ook trickie om dit te gaan doen zeker als een reactie op een reactie komt ,mensen die zich aangevallen voelen etc ,ik denk niet dat het de sfeer bevorderd hier op het forum

mocht je twijfelen over bepaalde personen stuur dan een pm naar een van de moderatoren ,sommige lopen hier al zolang rond dat die de meeste mensen wel kennen ,

maar 100% garantie heb je nooit ,als ik het niet vertrouw ga ik zeker kijken als het de moeite waard is ,maar om hier namen te gaan noemen vind ik te ver gaan

topic verplaatst naar forumbeheer

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 dec 2008 21:29

[quote="roger"]Als het om veel geld gaat en je vertrouwt het niet zo,dan laat je het niet opsturen maar ga je het toch halen bij de verkoper.[/quote]

Inderdaad, daarnaast kijk ik zelf een beetje hoe actief iemand op het forum is en hoeveel posts. Dit is toch een beetje sociale controle.
What makes the boat go faster?

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 20 dec 2008 21:37

Zoals BigM Forum moderator schrijft,stuur een pm,is volgens mij de beste oplossing.
Iemand negatief in de publiciteit zetten moet niet te vlug gebeuren.

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 20 dec 2008 21:54

[quote="columbus"]ik heb goeie ervaring met de Zeemeeuw, het duurde wel enkele dagen eer hij het opstuurde, maar dat was omdat hij even niet kon en dat begreep ik, verder heel goed in orde en goeie prijs.[/quote]

Vandaag voor het eerst wat gekocht via het forum. Hoewel het niet om hoge bedragen gaat (hollander als ik ben), komt zo'n 1ste x toch wel ff de gedachte op: gaat dit goed?
Overigens tot nu toe geen enkele reden om hieraan te twijfelen. Toch leuk om te lezen dat Zeemeeuw een 'goede' bekende is!

Verder denk ik gewoon gezond verstand gebruiken. Bij twijfel en/of hoge bedragen gewoon ff langs....
staal.....what else.....??

pinaman
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 aug 2008 14:21

pinaman 20 dec 2008 22:04

Mijn ervaringen zijn ook positief. Daarnaast wil je het risico toch niet lopen dat je je hier op het forum niet meer kunt vertonen. Als iemand ontevreden is over een koop/verkoop dan komt dat toch (uiteindelijk) op het forum terecht. Zover laat je het natuurlijk niet komen.

Plaats reactie