4-kant trapas campa maat
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
op deze pagina staan verschillende campa trapassen met vierkant as.
http://www.mantel-bikeparts.nl/productenlijst/78
wat betekenen de verschillende aanduidingen : 102/111/115.5 mm
http://www.mantel-bikeparts.nl/productenlijst/78
wat betekenen de verschillende aanduidingen : 102/111/115.5 mm
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24324
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
Amclassic-fan schreef:Dat zijn de breedtes van de assen. Chorus en Record 102 mm zijn voor de bijbehorende dubbele crankstellen. Record 111 mm is voor Chorus en Record triples.
ok, thx
wat heb ik dan nodig bij een 68mm bracketpot en een Centaur compact crankstel?
of heeft de breedte van de pot er niets mee te maken?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
102 en BSA draad (68mm).
What makes the boat go faster?
-
- Moderator
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
111 mm .
De spider van 'n Centaur crankset is gewelfd, montage op een 102 mm as is NIET mogelijk.
In de praktijk kun je alleen de Centaur en Veloce assen gebruiken.
Op de pagina van Mantel staat geen geschikte as voor een Centaur dubbel.
De spider van 'n Centaur crankset is gewelfd, montage op een 102 mm as is NIET mogelijk.
In de praktijk kun je alleen de Centaur en Veloce assen gebruiken.
Op de pagina van Mantel staat geen geschikte as voor een Centaur dubbel.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
hier bijvoorbeeld wel
Dus 111mm. Ik heb wel de indruk dat het met 102mm ook wel kan lukken (maar dat is dus niet mijn suggestie
)
Dus 111mm. Ik heb wel de indruk dat het met 102mm ook wel kan lukken (maar dat is dus niet mijn suggestie

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Moderator
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Je verprutst je kettinglijn, en je binnenblad loopt tegen je frame, maar voor de rest lukt het inderdaad ook wel.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Moderator
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Klopt, 111 mm asymetrisch (Record en Chorus) is voor triples.
De triple as voor Centaur is 115.5 mm, weer om de welving van de spider te compenseren.
(en ervoor te zorgen dat je geen goedkope assen met je Record/Chorus cranks kunt gebruiken)
De triple as voor Centaur is 115.5 mm, weer om de welving van de spider te compenseren.
(en ervoor te zorgen dat je geen goedkope assen met je Record/Chorus cranks kunt gebruiken)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
verhelderende antwoorden. thx allemaal
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04
Een aansluitende vraag hierop:
Ik ga de bladen van m'n Centaur 2004 crankstel vervangen, deze zijn op. Voor 75 euro heb ik nu een Chorus crankstel gekocht, gelet op het aantal tandjes en de cranklengte maar de trapasbreedte over het hoofd gezien..
Chorus dubbel is 102 en Centaur dubbel is 111 (mijne nog niet gemeten maar die zal ik hebben lijkt me). Een Centaur crankstel op Chorus trapas lijkt me problemen geven, maar is dit andersom ook zo? In het slechtste geval kan het niet en heb ik voor 75 euro een 39+53 gekocht, nog een redelijke prijs. Wanneer het wel kan, zonder ongunstige bijwerkingen, heb ik een mooier Chorus crankstel
Ik ga de bladen van m'n Centaur 2004 crankstel vervangen, deze zijn op. Voor 75 euro heb ik nu een Chorus crankstel gekocht, gelet op het aantal tandjes en de cranklengte maar de trapasbreedte over het hoofd gezien..
Chorus dubbel is 102 en Centaur dubbel is 111 (mijne nog niet gemeten maar die zal ik hebben lijkt me). Een Centaur crankstel op Chorus trapas lijkt me problemen geven, maar is dit andersom ook zo? In het slechtste geval kan het niet en heb ik voor 75 euro een 39+53 gekocht, nog een redelijke prijs. Wanneer het wel kan, zonder ongunstige bijwerkingen, heb ik een mooier Chorus crankstel

-
- Moderator
- Berichten: 3010
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Je cranks komen aan beide kanten 4.5 mm meer naar buiten te staan, dus je Q-factor wordt groter, waar je écht aan zult moeten wennen. En, wat waarschijnlijk veel erger is, je kettingbladen veranderen ook van positie. Je kettinglijn verandert, en je zult je voorderailleur anders af moeten stellen, áls die de extra afstand al haalt. Ik denk niet dat het een succes wordt.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.