Ik ben op zoek naar een sterk fabriekssetje wielen. Waarom fabriek? Is meestal goedkoper dan handgespaakt.
Ik weeg (te zwaar) zo'n 90 kg en ik ben van plan met Sram te gaan rijden.
Prijs tussen 300-375 euro en met binnenbanden, clincher dus.
Welke set geniet je voorkeur en waarom?
1. Fulcrum 3
2. Mavic Ksyrium Elite 2009
3. Easton EA70
wie van de 3?
Ik fiets zelf al ruim 2 seizoenen op Fulcrum R3. Heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Zelfs niet het kleinste slagje in gehad. Voor de Eastons zou ik kijken of je een paar Circuits op de kop kunt tikken. Zijn de voorlopers van de EA 70 geloof ik maar ze schijnen beter gespaakt te zijn. Verder staan deze wielen bekend als stevige wielen dus met jouw gewicht moet dat zeker goed gaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 jan 2008 21:04
ik heb de easton circuit wielen de voorloper van de ea70 dit zijn sterke wielen
ik heb ook ksyrium elite is ook een probleemloos wieltje
maar ik zou voor de eastons gaan die voelen iets sterker /strakker aan
ik heb ook ksyrium elite is ook een probleemloos wieltje
maar ik zou voor de eastons gaan die voelen iets sterker /strakker aan
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 dec 2008 20:29
Waarom niet op basis van Mavic CPX33 velg.
Stevige velg, lekker hoog en smoelt goed.
Ik dacht zowel in alum.- als zwartkleur te verkrijgen
Stevige velg, lekker hoog en smoelt goed.
Ik dacht zowel in alum.- als zwartkleur te verkrijgen
Ik heb m'n Ksyrium Elite wielen weg gedaan omdat ik ze niet stijf genoeg vond. Komt natuurlijk door m'n overgewicht, dat weet ik ook wel.
Ik vind Easton gevoelsmatig beter bij Sram passen. Fulcrum is Campa en dat hoort niet bij Sram of Shimano. Maar de recenties over deze wielen zijn niet best volgens mij.
Ik vind Easton gevoelsmatig beter bij Sram passen. Fulcrum is Campa en dat hoort niet bij Sram of Shimano. Maar de recenties over deze wielen zijn niet best volgens mij.
Niets is wat het lijkt..
merk A past beter bij merk B?
Dat er wat mensen zijn die geen shimano groep met campa wielen wil kan ik nog inkomen (mij zou het niet boeien), maar verder?
Als ik de topics van de laatste tijd bekijk zou Fulcrum 3 torenhoog favoriet moeten zijn van die 3
(al is er nog weinig bekend over de Ksyrium Elite 2009, al denk ik niet dat de extra forse gewichtsbesparing een positieve invloed op de stijfheid zal hebben, maar wie weet.... Over de EA serie van Easton lees je veel gedoe, dan liever de 'oude' Circuits idd).
Dat er wat mensen zijn die geen shimano groep met campa wielen wil kan ik nog inkomen (mij zou het niet boeien), maar verder?
Als ik de topics van de laatste tijd bekijk zou Fulcrum 3 torenhoog favoriet moeten zijn van die 3
(al is er nog weinig bekend over de Ksyrium Elite 2009, al denk ik niet dat de extra forse gewichtsbesparing een positieve invloed op de stijfheid zal hebben, maar wie weet.... Over de EA serie van Easton lees je veel gedoe, dan liever de 'oude' Circuits idd).
Ik zou zelf op dit moment ook voor equipes (zijn dit jaar lichter er sterker schijnt) of de fulcrums gaan. Ik heb echter de EA70s, prachtige en sterke wielen, alleen die body... Fulcrum wordt dan wel gemaakt door campa, maar is gevoelsmatig toch beter te verantwoorden icm je shimano/sram groep en kwalitatief net zo goed.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Campa (= fulcrum) forever hé! Denk dat zelfs de grootste shimano die hard zal toegeven dat de campawielen beter zijn. Ik zou geen seconde twijfelen maar ben misschien niet objectief genoeg. Langs de andere kant: waarom ben ik zo een campafan geworden? Omdat campa mij nog nooit in de steek gelaten heeft.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Veel mensen op dit forum geven hoog op over de Easton Circuits. Ik ben wat gematigder in mijn oordeel. Het uiterlijk, de stijfheid en het gewicht zijn mijns inziens dik in orde. Ik heb echter wel mijn bedenkingen bij de kwaliteit van deze wielset. Op 4.500 km heb ik achter al nieuwe lagers moeten laten monteren en is de body al vervangen door Veltec. Gelukkig allemaal onder garantie, maar dan nog.
Op dit moment rijd ik met Mavic Open Pro met Ultegra naven. Qua gewicht boek ik hier verlies, maar de wielen rijden o zo comfortabel en zijn redelijk stijf te noemen. Ik heb er meer vertrouwen in dan in de Easton Circuits. Misschien heb ik gewoon pech gehad en is mijn wantrouwen niet terecht?
Op dit moment rijd ik met Mavic Open Pro met Ultegra naven. Qua gewicht boek ik hier verlies, maar de wielen rijden o zo comfortabel en zijn redelijk stijf te noemen. Ik heb er meer vertrouwen in dan in de Easton Circuits. Misschien heb ik gewoon pech gehad en is mijn wantrouwen niet terecht?
Real men wear blûk!!! Marcel
Mijn ervaring en ik ben 100 kg+ (dus echt veel te zwaar) dat de easton circuits geweldige wielen zijn. Voorheen handgespaakte wielen met CPX 33 velgen gehad, maar die hadden toch om de haverklap slagen en gebroken spaken. Ik heb wel gelezen dat de opvolgers van de circuits EA 70 minder zouden zijn.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.