Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 31 dec 2008 16:17

Hallo,

Nadat een bevriend forumlid in Zwanenburg bij de Vos een Super Record groep had gekocht en positief was over zijn bezoek aan de zaak, besloot ik zelf de sprong te wagen: ik bestelde per mail een Veloce groep. Na enkele emails van mijn kant, die direct beantwoord werden, kreeg ik meteen nadat het geld op hun rekening stond de Veloce groep thusigestuurd. Bij onduidelijkheid van mijn kant (was vergeten cranklengte door te geven), werd ik gelijk gebeld door de firma. Alles is zoals gevraagd en er was zelfs een Centaur carbon crank bijgedaan i.p.v. de bestelde Veloce ! Ook de kabelset was aanwezig, hetgeen bij andere aanbieders meestal niet inclusief is.

Is er dan helamaal niets aan te merken? Het enige dat ik zou kunnen zeggen, is dat ik graag had gezien dat alles in een grotere doos met bescherming zou zitten, want de PTT was nogal slordig met de doos omgesprongen en er zat nu een piepklein krasje op de achterderailleur.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer vriendelijk en correct ben geholpen.

Voor de duidelijkheid: ik heb zakelijk niets met de firma de Vos te maken, maar vond dat mijn positieve ervaring niet mocht ontbreken.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 31 dec 2008 18:42

Goed voor jou dat je zo goed bediend bent. Ik heb echter nog nooit een groep gekocht waar de kabelset niet bij was, dat is nu eenmaal een onderdeel van een groepset.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 31 dec 2008 19:50


Ah leuk we beginnen het nieuwe jaar met een nieuw topic over Vos!

Beste wensen verder iedereen!
Alstublaft.

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 02 jan 2009 12:49

Kabelset hoor idd gewoon bij de groep. Maar het is inderdaad zo dat de ene groepset de andere niet is. daarom zijn er ook diverse verschillen in de prijzen bij de diverse aanbieders.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 jan 2009 13:23

Ik betaalde 375 Euro voor de complete Veloce groep, waarbij ik dus gratis een carbon Centaur crank upgrade kreeg. Ik vind dat een heel erg scherpe prijs.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jan 2009 13:46

Bij de Campa Ergopowers zitten altijd de kabels, ik heb nog nooit anders meegemaakt. Om wat voor een groep gaat 't eigenlijk 2008 of 2009? Ik heb een Centaur 09 alu groep bij Velo-Motion aangeschaft voor nog geen €400, dat is tenminste gegarandeerd geen gezeik.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 02 jan 2009 14:04

vorig jaar was veloce bij van eyck iig ook voor 245 te krijgen,

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 jan 2009 14:28

Veloce 2009.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 02 jan 2009 23:59

[quote="Amclassic-fan"]Bij de Campa Ergopowers zitten altijd de kabels, ik heb nog nooit anders meegemaakt. Om wat voor een groep gaat 't eigenlijk 2008 of 2009? Ik heb een Centaur 09 alu groep bij Velo-Motion aangeschaft voor nog geen €400, dat is tenminste gegarandeerd geen gezeik.[/quote]

Is dat die Duitse Velo-Motion? Volgens mij is die momenteel de goedkoopste met de nieuwe Dura Ace shifters die ik op het oog heb. Je hebt goede ervaringen met deze shop begrijp ik ?

Voor wat betreft VOS denk ik prima zaak als je zelf verstand van zaken hebt en weet wat je wilt. Anders niet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2009 00:32

Ik kan me niet van de indruk ontrekken dat ook dit topic weer gepusht is. Maar goed misschien hebben ze 't eindelijk begrepen bij daar in Zwanenburg en wordt er nu fatsoenlijk zaken gedaan.

Velo-Motion is een winkel in Zwiterserland. Het is een gewone FM met daarachter een groot magazijn. Altijd snel antwoord op vragen enzo, snelle verzending (uit Oostenrijk) en zeer scherpe prijzen. Alleen is 't assortiment in de webshop en op Ebay maar beperkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 03 jan 2009 01:04

Over het pushen van Vos zou best kunnen. Vind het zelf nogal rommelig daar. En als je belt krijg je soms weer een andere prijs dan wanneer je komt. Maar als je doorvraagt kan het toch voor de telefonische prijs. Kortom weet zelf wat je wilt en waar je het over hebt dan komt het goed en ga anders naar een zaak met meer service. Is mijn ervaring.

Anyway dat is idd dezelfde Velo-Motion die ik had gezien denk ik. Het was me al niet helmaal duidelijk waar het zat. Door verzending vanuit Oostenrijk ipv Zwitserland geen aanvullende belasting etc. Dat is wellicht de reden ? Denk niet dat de shimano shifters voorlopig goedkoper gaan worden dan die Eur 280 ben ik bang. Toch daar maar eens bestellen dan.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 03 jan 2009 09:35

>Ik kan me niet van de indruk ontrekken dat ook dit topic weer gepusht is.
Ik laat mij door niemand pushen. Ik ken de Vos verder totaal niet, ben NOOIT in de winkel geweest en had tot nu toe zoveel negatieve mails gelezen, dat ik vond dat een positieve ervaring niet mocht ontbreken, omdat dit nu gewoon mijn ervaring was. Als ik iets negatiefs te melden heb, zoals pas over mijn ervaring met Salden, dan doe ik dat ook.
Ik koop bijna alles over Internet, meestal bij Bike-Components, soms bij H&S, af en toe bij Walstock, 1 keer bij Mutsaars en nu voor het eerst bij de Vos. Ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met bestelde spullen via Internet, maar vond de behandeling door Salden niet optimaal.

Ik denk dat het inderdaad klopt dat het goed is zelf je framemaat te weten als je een fiets gaat kopen, maar dat geldt ook voor de FM waar ik hier al jaren kom: daar ben ik een keer opgemeten en ik gaf die maten door aan Eddy Merckx, die mij toen zei dat ik maar eens naar Belgie moest komen voor een meting: toen had ik een 2CM groter frame nodig.....

Je kan in dit leven niet alles hebben: bodemprijzen en goed geinfomeerd, vriendelijk, welwillend personeel dat ruim de tijd voor je neemt is veel gevraagd, lijkt mij.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie