Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 feb 2023 21:24

Dion93 schreef: 21 feb 2023 10:47 Bedankt voor de reactie's, positiever dan ik had gedacht.

Waar ik mij nog zorgen om maak is dat de fiets waar ik interesse in heb, de 'Sensa Giulia Evo LTD 2022', niet via google te vinden is. Hebben hun zelf deze fiets samengesteld en deze maar zo genoemd ofzo?

Ook vraag ik mij af of ik de fiets bij andere dealer kan later onderhouden aangezien ik het oosten woon.
Vos zegt dat ik hem elders kan laten onderhouden omdat garantie shimano wereldwijd is en garantie sensa bij elke sensa dealer geld. Klopt dit? Zou voor mij erg gunstig zijn.
Garantie dient verleend te worden door de verkopende partij dus Vos.Hij heeft ook aan je verdiend.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Dion93
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2023 22:43

Dion93 21 feb 2023 22:18

nijkie schreef: 21 feb 2023 21:24
Dion93 schreef: 21 feb 2023 10:47 Bedankt voor de reactie's, positiever dan ik had gedacht.

Waar ik mij nog zorgen om maak is dat de fiets waar ik interesse in heb, de 'Sensa Giulia Evo LTD 2022', niet via google te vinden is. Hebben hun zelf deze fiets samengesteld en deze maar zo genoemd ofzo?

Ook vraag ik mij af of ik de fiets bij andere dealer kan later onderhouden aangezien ik het oosten woon.
Vos zegt dat ik hem elders kan laten onderhouden omdat garantie shimano wereldwijd is en garantie sensa bij elke sensa dealer geld. Klopt dit? Zou voor mij erg gunstig zijn.
Garantie dient verleend te worden door de verkopende partij dus Vos.Hij heeft ook aan je verdiend.
Dus wat vos tegen mij zei klopt niet, weet je dit zeker?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 21 feb 2023 22:21

Dion93 schreef: 21 feb 2023 10:47 Bedankt voor de reactie's, positiever dan ik had gedacht.

Waar ik mij nog zorgen om maak is dat de fiets waar ik interesse in heb, de 'Sensa Giulia Evo LTD 2022', niet via google te vinden is. Hebben hun zelf deze fiets samengesteld en deze maar zo genoemd ofzo?

Ook vraag ik mij af of ik de fiets bij andere dealer kan later onderhouden aangezien ik het oosten woon.
Vos zegt dat ik hem elders kan laten onderhouden omdat garantie shimano wereldwijd is en garantie sensa bij elke sensa dealer geld. Klopt dit? Zou voor mij erg gunstig zijn.
Ik zou me geen zorgen maken over de typeaanduiding. Sensa heeft een hele serie namen/types voor de Giulia. De LTD 2022 zal wel een tijdelijke kleur geweest zijn. Je ziet bij Sensa volop jaartallen in de modelbenaming staan.

Het verhaal van Vos over garantie geeft precies weer waarom er al zoveel over die zaak is geschreven. Misleidend.
Zoals al is gezegd moet garantie wordt de verkopende partij worden verleend voor zolang de wet dat bepaalt. Daarbij is een remblok een slijtage-onderdeel dat beperktere garantie zal kennen dan het frame. Dat Shimano wereldwijde ondersteuning biedt zegt helemaal niets. Ze proberen je gewoon met fiets en zonder euro's de deur uit te krijgen.
Iedere fietsenmaker kan de Sensa onderhouden. Je betaalt dan gewoon dat wat die fietsenmaker rekent voor de werkzaamheden. Voor dat soort zaken hoef je echt niet bij de verkoper te zijn. (En de verkoper zal ook niet echt voordeliger zijn met onderhoud, hooguit afgezien van een eerste check na 3 maanden, maar of die nodig is valt te betwijfelen.)

Alleen wanneer er een probleem met de fiets zou zijn waarop de garantie kan worden aangesproken, dan heb je nog iets met Vos te maken. In dat geval moet je naar hen terug. Laat het geen verrassing zijn dat wanneer dat voorkomt er gezeur met hen kan ontstaan. Je moet maar inschatten of het je dat waard is.

Als je je zorgen maakt over wat Vos aanbiedt of hoe hij zich opstelt dan is het echt te overwegen bij een andere verkoper te gaan winkelen. Ik weet natuurlijk niet hoe groot het prijsverschil is, maar gemoedsrust is ook wel fijn.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 21 feb 2023 22:21

Wat kan ik doen als mijn product kapot gaat tijdens de garantieperiode?

Vraag een oplossing aan de verkoper

Meld de klacht zo snel mogelijk bij de verkoper. Vraag hem om een oplossing, bijvoorbeeld reparatie of vervanging. Doe dit zo snel mogelijk nadat u uw klacht ontdekt.

Ga ook bij fabrieksgarantie eerst naar de verkoper met uw klacht. De verkoper kan het product naar de fabrikant opsturen. Of hij vraagt de fabrikant om contact met u op te nemen. Lost de fabrikant het probleem niet op? Ga dan weer terug naar de verkoper. De verkoper blijft verantwoordelijk voor het product. Want hij verkocht het product aan u.

Geef niet gelijk op als de verkoper zegt dat u geen garantie (meer) hebt. Want u hebt ook wettelijke garantie. De verkoper is namelijk wettelijk verplicht uw product gratis te repareren of vervangen als het niet goed is.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 feb 2023 10:16

Swedish Chef schreef: 21 feb 2023 22:21
Dion93 schreef: 21 feb 2023 10:47 Bedankt voor de reactie's, positiever dan ik had gedacht.

Waar ik mij nog zorgen om maak is dat de fiets waar ik interesse in heb, de 'Sensa Giulia Evo LTD 2022', niet via google te vinden is. Hebben hun zelf deze fiets samengesteld en deze maar zo genoemd ofzo?

Ook vraag ik mij af of ik de fiets bij andere dealer kan later onderhouden aangezien ik het oosten woon.
Vos zegt dat ik hem elders kan laten onderhouden omdat garantie shimano wereldwijd is en garantie sensa bij elke sensa dealer geld. Klopt dit? Zou voor mij erg gunstig zijn.
Ik zou me geen zorgen maken over de typeaanduiding. Sensa heeft een hele serie namen/types voor de Giulia. De LTD 2022 zal wel een tijdelijke kleur geweest zijn. Je ziet bij Sensa volop jaartallen in de modelbenaming staan.

Het verhaal van Vos over garantie geeft precies weer waarom er al zoveel over die zaak is geschreven. Misleidend.
Zoals al is gezegd moet garantie wordt de verkopende partij worden verleend voor zolang de wet dat bepaalt. Daarbij is een remblok een slijtage-onderdeel dat beperktere garantie zal kennen dan het frame. Dat Shimano wereldwijde ondersteuning biedt zegt helemaal niets. Ze proberen je gewoon met fiets en zonder euro's de deur uit te krijgen.
Iedere fietsenmaker kan de Sensa onderhouden. Je betaalt dan gewoon dat wat die fietsenmaker rekent voor de werkzaamheden. Voor dat soort zaken hoef je echt niet bij de verkoper te zijn. (En de verkoper zal ook niet echt voordeliger zijn met onderhoud, hooguit afgezien van een eerste check na 3 maanden, maar of die nodig is valt te betwijfelen.)

Alleen wanneer er een probleem met de fiets zou zijn waarop de garantie kan worden aangesproken, dan heb je nog iets met Vos te maken. In dat geval moet je naar hen terug. Laat het geen verrassing zijn dat wanneer dat voorkomt er gezeur met hen kan ontstaan. Je moet maar inschatten of het je dat waard is.

Als je je zorgen maakt over wat Vos aanbiedt of hoe hij zich opstelt dan is het echt te overwegen bij een andere verkoper te gaan winkelen. Ik weet natuurlijk niet hoe groot het prijsverschil is, maar gemoedsrust is ook wel fijn.
Heel wat jaren geleden een fiets bij Vos gekocht, binnen een jaar bleek er een scheurtje in het frame te zitten, geen probleem gehad, kreeg een nieuw frame welke dezelfde dag al werd omgewisseld. Na nogmaals een jaar bleek er weer een scheurtje te ontstaan in dat frame, weer geen probleem gehad, weer een nieuw frame, moest echter worden besteld dus duurde een paar weken voordat het frame werd omgewisseld alleen dit keer zou ik arbeidskosten moeten betalen. Na tussenkomst van de 'oude' Vos werd dat omgezet naar een nieuwe rem- en versnellingsbinnenkabelset. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 22 feb 2023 11:08

Die Sensa is echt een heel mooi en kwalitatief frame, een mechanische ultegra 11sp groep is gewoon probleemloos.
Ze zullen daar nog een voorraadje 11sp ultegra en velgrem frames hebben en dat verkoopt tegenwoordig niet meer zo lekker.
Het moeten nu schijven en Di2 12speed zijn, waar niet mee is gezegd dat dit beter is.
In dat opzicht begrijp ik wel dat ze deze fiets voor een hele scherpe prijs aanbieden.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 22 feb 2023 11:33

@Orlok, Dat heeft Vos netjes gedaan. Goed dat je dat aanvult.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 feb 2023 11:55

Als je de tijd neemt om dit draadje door te lezen, dan krijg je een prima indruk van deze handelaar.

Ik ben er al even niet geweest, want ik rij al wat jaartjes op een Canyon. De eerste keer is denk ik al weer 20 jaar geleden ofzo. Toen was het echt een dozenschuiver en louche tent. De laatste keer dat ik er was, was het toch wel flink verbeterd. De markt is ook redelijk opgeschud, met grote nieuwe zaken zoals Mantel. Die zijn ook vaak scherp geprijsd en hebben een vestiging in Arnhem, wat misschien wat dichterbij voor je is. Als je wat meer zekerheid wil, dan zou je hier eens kunnen kijken: https://www.mantel.com/sensa-giulia-g3- ... pec[]=7935. Ook een Sensa, maar met 105 voor bijna dezelfde prijs. Heeft de fiets waar je naar kijkt discs of is het nog velgrem?

Ik heb alleen maar goede ervaringen met De Vos. Maar ik weet exact wat ik wil en nodig heb en dan haal je bij De Vos voor (vaak) de beste prijs een fiets. Maar echt heel veel goedkoper t.o.v. Mantel ed. is het volgens mij niet meer.

Garantie loopt inderdaad via De Vos. De kans dat je hier gebruik van moet maken is klein, ik zou de deal daar niet op laten hangen. En onderhoud kun je bij elke fietsenmaker laten doen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 feb 2023 14:08

Ik heb ooit een Trek gekocht bij Hopmans.
Toen er een probleem was met het frame ben ik ermee naar Wim de Vos, is voor alle duidelijkheid die in Oosterhout en niet in Zwanenburg, geweest en die heeft de garantieafhandeling met Trek voor zijn rekening genomen.
Door deze service heb ik er naderhand al heel wat andere fietsen gekocht.
Garantie, waarvoor de fm kan terugvallen op de invoerder/fabrikant, kan dus wel bij een andere fm maar die moet het willen doen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 22 feb 2023 14:47

Als je zoekt op Sensa Giulia Evo 2020 kom je bij een fiets die wel erg veel lijkt op de fiets die op de website van Vos staat.

(Bewuste) tikfout?
Zou zomaar kunnen bij Vos.
Opgeven is geen optie!

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 22 feb 2023 15:08

Op de site van Sensa staat nog 1 model Giulia Evo met ultegra 11sp voor velgremmen aan 2649 euro adviesprijs.
Als velgremmen geen bewaar zijn en je kan het onderhoud zelf of bij een fm in de buurt laten doen is dit gewoon een goede deal.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 22 feb 2023 16:01

Swedish Chef schreef: 22 feb 2023 11:33 @Orlok, Dat heeft Vos netjes gedaan. Goed dat je dat aanvult.
Ik heb dezelfde ervaring toen ie nog Cervelo kon leveren, een scheurtje in het bracket van m'n R3SL, zonder gezeik een nieuw frame opgebouwd en zonder extra kosten...

Plaats reactie