Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

B'Twin Forme(57) Decathlon fietsen ervaring.

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 11 jan 2009 14:46

Ik wil een nieuwe racefiets kopen(had een 2dehandsje gekocht maar dat viel nogal tegen... kost me €75 voor een nieuwe crankarm).
Ik wil niet teveel uitgeven en nu zag ik dat ze bij de Decathlon een hoop fietsen in de uitverkoop hebben.
Ik zat te denken aan de btwin forme van €400 nu €280, best veel korting dus...
http://www.decathlon.nl/NL/forme-52396999/

Maar wat zijn jullie ervaringen met Decathlon fietsen?

Ik zat zelfs te denken aan de Sport 1 die maar €160 is maar dat kan bijna niet goed zijn toch?
http://www.decathlon.nl/NL/sport-1-35336534/

Wat ik wel jammer vind van de Forme dat ie niet een normaal racefiets stuur heeft de Sport 1 heeft dat wel maar goed als dat heel erg tegenvalt kan het altijd veranderen(toch)?

Of hebben jullie nog andere adviezen?
Mijn budget is sowieso +/- €300 en ik wil wel een nieuwe kopen dus geen tweedehandsje.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 11 jan 2009 14:58

Ik zou toch nog eens zoeken naar een 2e handjes. Want voor 300 eu kun je geen (nieuwe) duurzame fiets krijgen.
Wellicht zijn er nog mensen hier op het forum met een betrouwbare aanbieding van een mooi stalen of aluminium fiets.

Mijn idee is dat pas vanaf budget van €750 de keuze voor het kopen van een nieuwe fiets verstandig is.

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 11 jan 2009 14:58

In die prijsklasse is er maar een keuze tweedehands.
Voor een beetje fatsoenlijke nieuwe zul je er 500 euro bij moeten doen.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 jan 2009 15:00

Als je per se een nieuwe wilt zou ik zou nog even doorsparen.. :)
Op de lange termijn is dat gewoon beter...

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 11 jan 2009 15:11

Mja opzich heb ik het geld er wel voor maar zo'n diehard ben ik (nog) niet.
En die Sport 3 is die dan wel al een stuk beter?
http://www.decathlon.nl/NL/sport-3-35336546/

En stel ik wil wel €750 uitgeven naar welke fiets zou dan moeten kijken, weet iemand een goeie winkel in Amsterdam?
Is er misschien een site waar ik ze kan bekijken?
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 11 jan 2009 15:21

Als je toch perse een nieuwe fiets wilt dan zou ik eens gaan zoeken naar bijv. Stevens, Cube, Red Bull of Trek.
Zij hebben instap modellen voor aantrekkelijke prijzen.

mennovb
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 07 dec 2008 17:55

mennovb 11 jan 2009 15:40

als je goed zoekt dan kan je voor 350 euro een mooie 2e hands kopen. Ik heb zelf een Giant Cadex met een geheel nieuwe Shimano 600 groep erop gekocht bij de fietsenmaker. Dit is een carbon frame en betaalde hier slechts 300 euro voor. Er zaten rigida wielen met hoge velgen onder en verder gewoon een nieuw zadel, stuurlint en banden.

Moet er wel even bijvertellen dat het maat 63 was en dan hij al 2 jaar in de showroom stond. niemand wilde hem hebben omdat hij te groot was. Hij was eigenlijk 500 maar omdat hij er al 2 jaar stond kreeg ik hem voor 300

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 11 jan 2009 16:20

Ik heb het oudere model van de sport 3 als winterfiets gehad.
Niets mis mee, campagnolo afgemonteerd (mirage, tripple) en ITM afmontage.
Volgens mij is deze net zo, ik heb er toch twee jaar op gefietst in de winter en beviel me goed.
Verder is de service goed bij decathlon als je zelf in A'dam woont, dus voor jou gebruik wat je aangeeft kan je er zeker geen buil aan vallen.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 11 jan 2009 16:34

vriend van mij had ook goedkope rommel gekocht bij de decathlon.. dacht wel dat hij carrefour de l'arbre op kon komen met dat ding.. niet dus! Heel zijn versnellingsapparaat aan gort getrapt :D
Train ze!

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 11 jan 2009 18:45

Hmm kvind het maar moeilijk :p.
Een tweedehandsje wil ik niet meer riskeren... ik heb er gewoon bijna geen verstand van en wordt dan makkelijk opgelicht en doe een miskoop van een paar 100 euro... ik ken ook niemand die er wel verstand van heeft dus kan niemand meenemen ofzo.

Kijk dat je de carrefour de l'arbre(ff gegoogled ;)) niet op kan met een Decathlon fiets snap ik ook wel maar ik kan me haast niet voorstellen dat een fiets die €400 was echt slecht is.
En ik woon vlakbij de metro dus kan zo in 15mins bij de decathlon zijn en de service schijnt wel goed te zijn.

Zit er toch wel over te denken om die Forme te kopen.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 11 jan 2009 19:35

Loonatik schreef:Hmm kvind het maar moeilijk :p.
Een tweedehandsje wil ik niet meer riskeren... ik heb er gewoon bijna geen verstand van en wordt dan makkelijk opgelicht en doe een miskoop van een paar 100 euro... ik ken ook niemand die er wel verstand van heeft dus kan niemand meenemen ofzo.

Kijk dat je de carrefour de l'arbre(ff gegoogled ;)) niet op kan met een Decathlon fiets snap ik ook wel maar ik kan me haast niet voorstellen dat een fiets die €400 was echt slecht is.
En ik woon vlakbij de metro dus kan zo in 15mins bij de decathlon zijn en de service schijnt wel goed te zijn.

Zit er toch wel over te denken om die Forme te kopen.


Ik zou toch echt kijken voor een tweedehands! Hier op het forum willen we ook advies geven uiteraard. Mocht je dus iets tegen komen, stuur het even door. Dan kunnen we zo zeggen of het reëel is of niet.

Daarnaast zijn er zat mensen hier die kunnen zeggen waar je op moet letten bij een tweedehands fiets. Ik geloof niet zo in decathlon, ben er een keer op bedrijfsbezoek geweest maar nooit iets gekocht.
De adviseurs zijn weinig professioneel (zo werd mij verteld dat bij een fully mtb de vorkdemper ontwikkeld was door decathlon, stond zo'n voslogo op.. engelse woord voor vos is geloof ik Fox een grote leverancier van de beste dempers....). Ik had wijselijk mijn mond gehouden.
Train ze!

wvm-rv
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jan 2007 16:31

wvm-rv 11 jan 2009 20:00

Ik heb in september 2006 een Decathlon cyclo-cross gekocht in Antwerpen bij mijn eerste bezoek aan deze winkel omdat men 40% korting gaf op deze fiets omdat volgens de verkopers de schroefdraad voor de bidonhouder "zot" was, maar na het opnieuw aantrekken van deze felsmoer was dit probleem opgelost, er waren nog enkele montage slordigheden zoals; de banden waren niet in rijrichting gemonteerd, de deralleurs waren slecht afgesteld, de velgen moesten gericht worden. wat geen groot probleem is al je dat zelf kan oplossen, na 3 zeizoenen winterveldtoertochten heeft de fiets zijn beste tijd gehad.
Ik ben zeer tevreden van de fiets, maar heb mijn twijfels over de vakkennis van het personeel, misschien is dat beter in andere vestigingen?

Plaats reactie