Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wie kan me raad geven?

moi-online
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:00

moi-online 20 jan 2009 15:22

Dag allemaal

Ben iemand die al 5jaar aan een stuk, elk jaar opnieuw, probeert om met de fiets te gaan werken elke dag...
Tis 13km enkel rijden... 26km/dag...

Vorig jaar een nieuwe fiets gekocht, Giant Expression, stadsfiets.
Een week volgehouden...

Vrees dat het karakter een beetje ontbreekt...

Hoe kan ik dit oplossen?

Stel dat ik een Gazelle MTB koop of andere racefiets, die het fietsen vlotter en sneller maakt... Zou dat helpen?

Of zou ik met mijn stadsfiets eerst het karakter moeten kweken voor ik weer gekke kosten maak?

Wie kan me raad geven, zou dat echt wel graag doen, maar het is 's morgens zo moeilijk om met de fiets te vertrekken....

dafke
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2007 16:08

dafke 20 jan 2009 15:27

wat denk je zelf?

karakter ontbreekt gewoon
13km is niets e.

ik doe er 38 enkel naar school.
denk je dat het plezant is om 6h smorgens, pikke donker, te vertrekken?
KARAKTER meer niet.
ga je ook niet kunnen opbrengen met een andere fiets

zeker niet voor 13km

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 jan 2009 15:27

Verkoop je auto:)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 jan 2009 15:30

MTB is iig weinig sneller door de dikke wielen. Je hebt wel van die typische woon- werkverkeer (race)fietsen, dat is een optie, al is 13km niet zo heel ver..

Wat je je sowieso moet realiseren is dat als je hard fietst je ook gaat zweten en je dus nog zult moeten douchen op het bedrijf, echt tijdswinst gaat het dan niet geven, waarschijnlijk zelfs verlies.

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 20 jan 2009 15:32

13km, is inderdaad een klein stukkie.
Er zijn kinderen die verder fietsen naar school toe!
Ik denk dat het weinig uit maakt, stadsfiets of MTB, dit is gebrek aan karakter.
Vraag jezelf eens af wat je er mee wilt doen om elke dag op de fiets te gaan.
Als het is om iets aan beweging te doen zou ik iets anders kiezen namelijk.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jan 2009 15:36

Welke fiets maakt niet zo heel veel uit voor 13 km. Kies een fiets waar je graag op zou willen rijden.

Ga vervolgens 2 keer in de week op de fiets naar je werk. Zo kun je een beetje wennen aan het fietsen en werken overdag. Als dit bevalt, ga je vaker de fiets pakken. En als het niet bevalt, ga je weer gewoon met de auto. Er is niemand die je verplicht om sportief te doen. Dat is iets wat je zelf moet willen.
Live fast; die young. mijn blog

lanz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:01

lanz 20 jan 2009 15:43

13 km is niet zo heel veel. Ik moest vroeger meer fietsen naar school. Ook met een andere fiets moet je gewoon trappen dus dat zal waarschijnlijk niet veel helpen.
Met een normale stadsfiets kan je trouwens ook redelijk doorfietsen zeker als je banden hard genoeg opgepompt zijn (wat zie je er altijd veel met veel te slappen banden fietsen).

Dus ik zou net als rob74 zeggen probeer het eerst een dag of 2/3 in de week of begin van mij part in het voorjaar ermee, dan is het misschien makkelijker vol te houden. Een andere fiets zal het probleem waarschijnnlijk niet verhelpen.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 jan 2009 15:49

Je kunt ook idd minder fanatieke doelen stellen. In de zomer is er bijv. niks lekkerder dan 's ochtends en 's avonds even een half uurtje uit te wapperen op de fiets, dan moet de motivatie toch makkelijk op te brengen zijn lijkt me :)

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 20 jan 2009 15:55

Ik zou willen dat ik 13 km van mijn werk woonde, dan ging ik elke dag op de (race) fiets!!! Het zijn bij mij helaas 42 km's en met zomertijd ga ik af en toe wel op de fiets en doe daar 1 uur en 3 kwartier over (sneller lukt vrijwel niet door allerlei verkeer belemmeringen zoals stoplichten e.d. Kan op mijn werk helaas niet douchen en je zit altijd met het gedoe met gewone kleding/schoenen, anders zou ik het beslist vaker doen...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 20 jan 2009 16:39

Als je een collega in de buurt hebt wonen, kan je samen gaan fietsen. Dan wil je vaak niet voor elkaar onder doen, en ga je vaker op de fiets. Als je wilt starten met fietsen doe dit in april als het warmer gaat worden, dan merk je wel hoe lekker het is om te fietsen.
Zelf moet ik ook 13 km fietsen, of met de auto. Meestal heb ik van die buien, in een mooi weer periode (lees droog) ga ik dan een week lang op de fiets. Bij regenachtig weer altijd met de auto.
De eerste dag is altijd het moeilijkst om op te brengen, daarna gaat het dan wel weer.

dafke
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2007 16:08

dafke 20 jan 2009 16:53

Zoals hier al werd gezegd, kan je het niet opbrengen voor 13km, laat de fiets dan en neem de auto.
Er zijn kinderen die meer dan 13km enkel naar school moeten. Die hebben meestal niet veel keuze, door weer en wind. En hebben niet de gelegenheid om zich te douchen op school.

Aan u om te kiezen, niet?
Als je dat niet kan, waarom dan een fiets kopen.
Of veel geld uitgeven.

Plaats reactie