Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

sjrd
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:46

sjrd 26 mei 2009 10:34

Inmiddels 500 km in 2,5 week erop zitten en de R vertoond nog geen slijtagesporen door steentjes of lekke band. 7,5 bar bij 78 kg.

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 26 mei 2009 15:29

Ik heb zelf zowel met Ultremo als met Ultremo R gereden, maar mijn conclusie is dat ik met conti 4000S een stuk langer deed en dat die minder vaak lek gingen. Wat betreft grip zijn de conti en schwalbe elkaars gelijke.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 26 mei 2009 17:26

Ik vind de conti's veruit beter in de bochten, helemaal bij nat wegdek. Nu ervaring met evo cx, pro2race, gp3000, gp, rubino en eenmalig de overstap naar UltremoR. Na 300km bochels in de banden bij geringe beschadiging . Bovendien niet beter dan de evocx of de conti 4000s die ik er nu op heb liggen. Nooit meer schwalbe.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 27 mei 2009 13:19

En dan nu het langverwachte nieuws waar we allemaal op hebben zitten wachten, de ULTREMO RECALL (bron fiets.nl)

Schwalbe heeft een waarschuwing uitgedaan over Ultremo R banden met bultvorming. Door een productiefout zijn er banden gemaakt en uitgeleverd waarop tijdens het rijden bulten kunnen ontstaan. Schwalbe waarschuwing bij constaring van dit probleem bij jou band deze direct te vervangen. Schwalbe levert per omgaande een nieuwe.

Hierbij de tekst zoals Schwalbe deze heeft verspreid:
Helaas zijn enkele wedstrijdbanden van het type ULTREMO R geleverd met een fout die is ontstaan gedurende het productieproces. De weefsellagen van desbetreffende banden zijn niet voldoende van rubber voorzien. Bij het geringe aantal banden met deze productiefout is het mankement al na kort gebruik zichtbaar. Er ontstaat een bult omdat de weefsellagen niet meer goed met elkaar verbonden zijn.
GEBRUIK A.U.B. EEN ULTREMO R MET DIT MANKEMENT IN GEEN GEVAL VERDER. VERVANG DE BAND DIRECT.
Het gevaar: wordt de band toch gedurende een langere tijd bereden dan kan hij doorschuren waardoor de binnenband klapt. Als dit probleem zich onderweg openbaart en verder fietsen beslist noodzakelijk is dan moet u in ieder geval de luchtdruk reduceren en de tocht met een gering tempo en een voorzichtige rijstijl voortzetten.
Bent u in het bezit van een ULTREMO R met dit probleem dan bieden wij onze excuses aan voor het ongemak wat hierdoor voor u is ontstaan.
Garantielevering zonder problemen: stuur ons een foto van uw Ultremo R met dit probleem, samen met een foto van de aan de binnenzijde van de band gestempelde productiecode aan het speciaal hiervoor bestemde e-mailadres:ultremo@schwalbe.com

U ontvangt van ons per omgaande een nieuw exemplaar.

burd
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:23

burd 27 mei 2009 14:03

Het betreft dus een productiefout van een x-aantal. Dat sluit mooi aan bij de dramatisch slechte ervaringen van sommigen, en de goede ervaringen van anderen.
Jammer dat Schwalbe de productiecodes niet bekendmaakt: dan zouden Ultremo R-rijders kunnen checken of hun banden slecht zijn voor er zich problemen voordoen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mei 2009 14:07

Schwalbe is echt aan het klooien, na de MTB banden nu ook de race banden.

Op de MTB banden lag het profiel scheef. Reed op een Racing Ralf ik dacht het lijkt wel of mijn fiets scheef rijd. Licht het profiel gewoon 5mm uit het midden

leuk hoor je spullen laten maken in het oosten.

Misschien minder relevant voor hier, maar wellicht herkennen de conti race rijders dit deels ook:

Ik heb afgelopen twee weken 600km op de MTB gereden en conti's gestest. Wat een banden, rollen super licht, grip is enorm en ondanks de super soepele zijkant gaat rijden op een zeer lage bandenspanning goed. Ik de bochten de beste band die ik ook gereden heb, zeer voorspelbaar.

Een nadeel gaan lastig dicht met vloeistof.

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 27 mei 2009 15:35

En dat noemen ze een Recall ? Eerst je band bijna laten ontploffen en dan een code opsturen...

Precies hetzelfde gebeurde bij een maatje afgelopen zaterdag: na afloop van de Waalse Pijl zat er een bult op zijn band. Het lijkt me duidelijk dat je dat niet meteen merkt en dat je geen reserve Ultremo in je achterzak hebt zitten. Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn in 1 van de 20 afdalingen....

Stand tot nu toe:
setje van mij na 500 kilometer vol met gaten en scheurtjes, ligt in de vuilbak
setje van maat hierboven na 300 kilometer met een bult op de achterband
setje van maat 2 na 50 kilometer zijwang gescheurd
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 mei 2009 15:44

Vage recall... zou toch preventief moeten zijn ipv "als het allemaal kapot is en je hopelijk niet het ravijn ingedonderd bent krijg je wel een nieuwe van ons"

kingkong
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:06

kingkong 27 mei 2009 17:08

Wat zullen ze gaan doen met de banden die al vervangen zijn en waarvan de oude al op de storthoop liggen?
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 mei 2009 18:19

Misschien kunnen ze dat wel op Schwalbe verhalen.. In elk geval, toen ik vorig jaar een gescheurde band terugstuurde naar Bike-components voor garantie kreeg ik tot mijn verbazing een mailtje omdat ze mij de gemaakte portokosten wilden vergoeden.

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 27 mei 2009 18:32

Ik dacht ook dat B-C in zulke gevallen je (achteraf) schadeloos stelt, maar waarom aangetekend?
Fiets... ook eens 11 speed!

bp
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 jul 2007 22:58

bp 27 mei 2009 22:36

Hmmm, heb zojuist conti's mogen ontvangen dus bye bye ultremo's.
Giant Propel Advanced Disc 1 2021

Plaats reactie