Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 30 jan 2009 02:51

Heeft iemand hier al mee gereden?

zo ja, wat is het verschil tov de oude Ultremo?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 30 jan 2009 09:35

ik rij op ultremo R.

heb nooit met de oude gereden.
maar de R's bevallen met tot nu toe goed
het verschil zit volgens mij in het gewicht.

ultremo:

Be lighter, be faster, be tougher.
- De nieuwe maatstaf voor wedstrijdbanden.
- Lighter : slechts 195 gram. Ultralicht en tegelijkertijd extreem veilig en sterk.
- Faster : Triple Compound. Het drievoudig optimale rubbermengsel. Snel, gripvast, lange levensduur.
- Tougher : HD-V Guard. Lekbescherming bestaande uit een zeer dicht geweven vectran weefsel. Gepatenteerd. Maximale zekerheid.
- Professionals willen niets anders: Een klassieke tube. Echt handwerk. Veel ervaring en precisie zijn nodig om de aparte delen aan elkaar te bevestigen. Tussendoor moeten deze delen steeds weer dagenlang uitharden. Hier wordt het ouderwetse handwerk met de modernste techniek gecombineerd:Triple Compound en High Density Guard.
- Bovendien verlaagt een latex binnenband de rolweerstand en de kans op lekrijden.
- Maat 700x23c
- Vouwband

ultremo R:

Gemaakt volgens een nieuw constructieprincipe en met nieuwe High Tech materialen. Rolweerstand en gewicht nemen radicaal af! Verbeter uw persoonlijke record met de factor R.

R-Factor
- gereduceerd gewicht: 180 gram
- gereduceerde rolweerstand: Radial Technology
- gereduceerd risico op lekrijden: HD Ceramic Guard

Specificaties
- Vouwband
- 700 x 23C
- 180gr
- HD Ceramic Guard

Bron: featherbikes website
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 01 feb 2009 01:17

Hoi,

Een ton hyperbole rond een bandje dat niks echt beter doet dan vele andere maar wel veel gevoeliger is aan de flanken en in wezen uit de omloop zou moeten worden genomen wegens te gevaarlijk.
Money talks?

Marketing, marketing...

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 01 feb 2009 11:23

fdegrove schreef:... maar wel veel gevoeliger is aan de flanken en in wezen uit de omloop zou moeten worden genomen wegens te gevaarlijk.....


Aangezien ik een behoorlijke tijd met veel plezier en geen lekke banden of problemen met de oude Ultremo heb gereden ben ik eigenlijk wel benieuwd waar dit op gebaseerd is?

Is er een test waar dit uit gebleken is?
"Try not. Do or do not......there is no try"

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 01 feb 2009 11:28

+1

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 01 feb 2009 12:26

Een vriend van mij reed ook met de vorige versie en was enorm tevreden over de loop, grip, kortom de rijeigenschappen. Maar.... je mag er niet naar kijken of ze zijn lek.
Hij heeft ook al met één en ander gereden en weet doorgaans waar hij over spreekt.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2009 12:49

andromeda schreef:
fdegrove schreef:... maar wel veel gevoeliger is aan de flanken en in wezen uit de omloop zou moeten worden genomen wegens te gevaarlijk.....


Aangezien ik een behoorlijke tijd met veel plezier en geen lekke banden of problemen met de oude Ultremo heb gereden ben ik eigenlijk wel benieuwd waar dit op gebaseerd is?

Is er een test waar dit uit gebleken is?


De nieuwe banden zijn nog lichter dan de oude waren. Dat gewicht is in de flanken bespaard, want het loopvlak dunner maken heeft veel te veel nadelen. De oude Ultremo's explodeerde al regelmatig spontaan, dus die nieuwe zullen gewoon nog eerder kapot gaan.

Band is compleet over-hyped.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 feb 2009 13:42

Omdat de Ultremo-R niet op voorraad was heb ik maar een Conti 4000S meegenomen. Deze is wellicht niet over-hyped maar wel over-spec'd. Bijna 40gr zwaarder (20%) dan fabrieksopgave. rolt trouwens wel goed.
Afbeelding

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 02 feb 2009 21:40

Ijzeren Briek schreef:Een vriend van mij reed ook met de vorige versie en was enorm tevreden over de loop, grip, kortom de rijeigenschappen. Maar.... je mag er niet naar kijken of ze zijn lek.
Hij heeft ook al met één en ander gereden en weet doorgaans waar hij over spreekt.


Sorry hoor maar dat valt zeker wel mee!
Het zal er ook wel aan liggen hoe je je materiaal nakijkt.
Heb er een heel seizoen mee gereden en dan nog tot december, nooit lek!! alleen maar stootlek.
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 feb 2009 21:44

Ijzeren Briek schreef:Een vriend van mij reed ook met de vorige versie en was enorm tevreden over de loop, grip, kortom de rijeigenschappen. Maar.... je mag er niet naar kijken of ze zijn lek.
Hij heeft ook al met één en ander gereden en weet doorgaans waar hij over spreekt.


Ik heb de oude ultremo's ook nog nooit lek gehad in 4000km. Grip en sturen algemeen vind ik ook goed. Rolweerstand vind ik merkbaar minder.

De Michelin Pro2Light vond ik het lichtste lopen maar duidelijk minder grip en acht veel sneller lek.

Ik had gehoopt met de nieuwe Ultremo-R the best of both worlds te krijgen.
Afbeelding

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 04 feb 2009 11:12

Ik heb sinds een maand de Ultremo R's om mijn velgen liggen in de brede (25) uitvoering en ben errrrug tevreden. Lopen licht en erg comfortabel. Denk dat ik van de zomer niet terugga naar 23, die 20 gram extra zijn het me waard voor het comfort vooral op lange afstanden. Twee jaar geleden heb ik de toen net nieuwe Ultremo's ook geprobeerd maar die vroege serie beviel niet zo goed, als snel sneetjes in het loopvlak. De marketing hyperbole laat ik voor wat het is, feit is dat elke autoband al lang radiaal is (en ook tubeless!!) dus daar zal wel een goede reden voor zijn.

yourivannoorden
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 apr 2008 22:48

yourivannoorden 16 mar 2009 21:08

ik heb dit weekend mijn achterband weg kunnen gooien, deze band was 5 keer gebruikt en er is niet extreem hard mee geremd oid. het canvas was al helemaal door het rubber heen. ik doe voortaan weer lekker pro 3 race terug op mijn wielen. de ultremo's liepen wel lekker soepel en bolden goed maar het verschil met de michelin pro 3 race vind ik niet erg groot.

Plaats reactie